Lekkage panoramadak

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Kristofb

Re: Lekkage panoramadak

Bericht door Kristofb »

Dag allemaal, ben nieuw op dit forum.
Ben recente eigenaar van een 3008 model 2019 en ervaar dezelfde problemen.
Waterkringen in de dakbekleding aan de bestuurderskant. Wagen terug bij dealer geweest; niet opgelost geraakt. Ze blijven altijd maar praten over de 'afvoer doorblazen' maar die loopt goed door..

Iemand al een blijvende oplossing voor dit probleem gevonden?

Alvast bedankt voor de tips
3008 2019 Allure 2.1 Puretech Pano roof
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Zie pagina 1 van dit topic. Meerdere oorzaken en meerdere blijvende oplossingen.

Overigens Welkom op het forum en leuk dat je ons hebt gevonden. Zou je nog wel even de forumregels willen volgen en jezelf voor willen stellen op de daarvoor bestemde plaats? Vertel daar, naast iets over jezelf, ook iets over je Peugeot. Denk daarbij aan morisatie, brandstof, uitvoering, luxeniveau etc etc en wellicht ook een stukje verleden wat je nog meer hebt gereden. Dan weten we wie we voor ons hebben én het helpt bij het beantwoorden van vragen, nu en in de toekomst. Dank je wel alvast.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Ian

Bericht door Ian »

Ik zit helaas met dezelfde euvel. Ik moet een maand wachten dat ze het repareren bij mij. Kan misschien iemand die het probleem heeft opgelost een deftige foto tonen ? Momenteel zie ik alleen fotos van het probleem zelf?
Kristofb

Bericht door Kristofb »

Zou idd fijn zijn!
Bij mij krijgen ze het maar niet opgelost..
Als er rustig water over mijn dak gegoten wordt heb ik geen lek maar na een regenbui lekt het langs de 2 hoeken in de dakbekleding.
Uitzichtloos..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wouter 3008

Bericht door Wouter 3008 »

En is het bij eenieder nu opgelost?
Kristofb

Bericht door Kristofb »

Ja. In de garage kregen ze het maar niet opgelost dus ben zelf aan de slag gegaan. Probleem situeert zich waar de windvanger ingedrukt zit. Niet alleen in die hoek maar overal waar de rubber verduurd is.. zo komen er letterlijk liters binnen en verspreiden ze zich op de dakbekleding. Soms kwam het zelfs uit de roosters gelekt over de boordcomputer enz.. Overal openingen.. Heel het ding eruit gehaald, Bizon Rubber seal erin gedaan en nooit nog een drup water gezien. Opgelost
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wouter 3008

Thanks. Ongelofelijk dat er zoveel problemen met die daken zijn. Bij de cabriolets nooit problemen. Of ja bij de hele oude BMW. Daar heeft een nieuw dakje uitkomst gebracht aangezien het dakje bijna 20 jaar oud was mag dat dan ook wel...
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Zoveel problemen?
Je bedoeld het minder dan een handjevol wat hier reageert?

Ik zit aan mn 3e pano dak in mn Peugeot SUV carriere en nergens last van gehad.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Wouter 3008

Doelde niet alleen op wat ik hier voorbij zie komen. Andere merken hebben er ook last van... Worden de daken misschien door hetzelfde bedrijf gemaakt?

En ja, natuurlijk lees je vooral de negatieve berichten. Positief wordt vrijwel niet vermeld👍
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (3008-II)”