Gescheurde pookhoes. Garantie?

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Peugeot-5008
Beheerder

Re: Gescheurde pookhoes. Garantie?

Bericht door Peugeot-5008 »

Onderdelen zijn nergens meer op voorraad.
Liggen op 1 centrale plek en worden vandaaruit gedistribueerd. De tijden dat magazijnen vol lagen met onderdelen zijn allang verleden tijd. Levering veelal binnen 24 uur of sneller.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Riconl

Bericht door Riconl »

Riconl schreef: 27 aug 2020, 16:20 Heb inmiddels een nieuwe hoes gekregen onder garantie. Volgens de dealer komt het vaker voor maar dat weten we inmiddels hier wel :D
Het zou komen doordat het geen leer is en de hoes knikt op de bewuste plek.
Die van mij gaat alweer op dezelfde plek kapot.
Auto gaat over 3 weken voor zijn 120.000 beurt dus dan maar eens melden. Zal wel geen garantie meer zijn en verwacht dat de lease het wel goed vindt zo.
Riconl

Bericht door Riconl »

Inmiddels wel duidelijk waarom de pookhoes kapot gaat.
Als je hem in de achteruit zet en je laat de knop los dan kan de pookhoes klem komen te zitten tussen het mechaniek.
Is dus eigenlijk een design fout of ze moeten de hoes veel strakker monteren.
Hendrik_3008

Bericht door Hendrik_3008 »

Ik zag het op mijn onlangs aangeschafte 3008 ook. Lijkt me ook van van dun materiaal. Overweeg om eentje te laten maken van echt leer. Weet iemand hoe ik de pookhoes er kan afhalen?

En hoe ik de omlijsting/ sierlijst (zwarte glanzende) gedeelte los krijg?
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

als je geen schroefjes ziet , is het een kwestie van lostrekken
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
Riconl

Bericht door Riconl »

Je kan eerst de zilveren rand die van onder de pook tot aan de selectieknoppen media, telefoon, auto etc loop lostrekken.
Daarna kan je bij de pookhoes komen.
Je kan hem vervangen maar hij zal weer kapot gaan helaas.
Ik rij gewoon met 2 gaten in de hoes :lol:
MY00

Bericht door MY00 »

Wij hebben nu 210000 Km gereden met onze auto en hier geen last van. Het kan natuurlijk zijn dat de eerste modellen een betere kwaliteit hadden.
Riconl

Bericht door Riconl »

MY00 schreef: 07 sep 2022, 10:59 Wij hebben nu 210000 Km gereden met onze auto en hier geen last van. Het kan natuurlijk zijn dat de eerste modellen een betere kwaliteit hadden.
Het hoort ook niet zo maar dat maakt PSA NL helemaal niks uit.
Peugeot-5008
Beheerder

Ik snap niet helemaal wat je met nu met jouw reactie bedoeld te zeggen op het bericht van MY00….?

MY00 doet een constatering en legt wellicht een verband, maar het antwoord begrijp ik niet helemaal. Kan je dat wat nader toelichten wat jouw antwoord met het bericht van MY00 te maken heeft?
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

We hebben een paar mogelijkheden,
1 Het hoort niet dat de kwaliteit minder kan zijn geworden.
2 Het hoort niet dat het heel is gebleven.
En PSA NL, bestaat/bestond die, PN ken ik wel, of het hun wat interesseert geen idee, doen ze er wat mee, wat zouden ze moeten doen, PSA en nu Stellantis bepalen welke toeleveranciers er mogen leveren en die zullen best wat samples hebben gemaakt, zo van dit kunnen wij voor die prijs leveren.
Groet Peter
Riconl

Bericht door Riconl »

Peugeot-5008 schreef: 19 sep 2022, 18:49 Ik snap niet helemaal wat je met nu met jouw reactie bedoeld te zeggen op het bericht van MY00….?

MY00 doet een constatering en legt wellicht een verband, maar het antwoord begrijp ik niet helemaal. Kan je dat wat nader toelichten wat jouw antwoord met het bericht van MY00 te maken heeft?
Het hoort niet zo dat er gaten in ontstaan.
Dit is blijkbaar bij een aantal zo misschien door verkeerde montage of een ander soort materiaal/versie van de pookhoes.
PSA NL geeft aan dat het volgens hun normaal is en dat ze geen garantie verlenen. Je moet zelf de nieuwe hoes betalen incl montage.
Peugeot-5008
Beheerder

Dat begrijp ik Rico.

Maar je quote een post van MY00. En het verband tussen jouw reactie en zijn opmerking zie ik echt niet.
Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Interieur (3008-II)”