Oplossing klapperende motorkap

Voor alles wat aan de buitenkant zit
Riconl

Re: Oplossing klapperende motorkap

Berichtdoor Riconl » 06 okt 2019, 17:59

Een nieuwe motorkap heeft dezelfde achterlijk gevormde haak en als ze daar niets aan veranderen....
Als de kap werkelijk zoals in je video al in het midden 1cm omhoog kan komen, valt dat echt niet binnen de norm
Het is geen trucage video helaas.....dit is bij mij de realiteit

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 06 okt 2019, 18:04

Dan blijf ik bij mijn eerdere reactie.
Haak verbuigen, zodat de speling daar uit is, en slot naar beneden.
Kijk dan maar eens wat er dan nog aan speling overblijft op de hoeken.

Moet gewoon kunnen worden opgelost.

Maak eens een foto van de vorm van jouw haak onder de motorkap,
grote kans dat die heel erg veel lijkt op het logo van de andere franse autofabrikant… En dat vind een peugeot niet leuk :mrgreen:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Masimo

Berichtdoor Masimo » 07 okt 2019, 20:06

Ik zie nu dat Rico vaste stoppen onder de kap heeft. Dan snap ik ook waarom het zo moeilijk is de kap te stellen. Dat moet dus volledig via het klapmechanisme.
Als ik naar mijn kap kijk zitten er verstelbare (verlengbare) stoppen. Zie foto. Ik heb een plaatje uit het Duitse forum geleend.
Ik heb mijn auto nu even niet hier anders maakte ik een nog een overzichtsfoto.

Motorkapstop.JPG
Ik heb die stoppen nu tot het uiterste uitgedraaid, net zoals op de foto. Als ik de kap sluit, moet ik even er wat extra kracht op uit te oefenen of hem iets harder dan normaal dichtgooien. Door die instelling zijn de zijkanten veel beter gefixeerd en is (bij mij althans) het klapperen verdwenen.
In het ergste geval zou je de aanslagen waar de rubber stoppen tegen aan zitten nog ietsje kunnen ophogen, om de kap nog vaster te fixeren. Maar dan loop je wel kans dat de uitlijning met de bumper raar uit gaat zien. Het ophogen van de aanslagposities zou voor Rico mogelijk een oplossing kunnen zijn trouwens. Een indirecte verlenging van de vaste stoppen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Masimo op 07 okt 2019, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
3008 GT-Line Puretech 130 S&S EAT8
Noir Perla Nera

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 07 okt 2019, 20:14

Ik zie nu dat Rico vaste stoppen onder de kap heeft.
Ik weet niet zeker welke foto je bedoeld, maar die ik als voorbeeldfoto hebt gebruikt is van een frans forum van de eerste type motorkap.
De nieuwe kappen hebben de andere stoppen. Dus die zal Rico inmiddels ook wel hebben.

En aangezien de motorkap omhoog gaat tijdens het rijden, en ook in het midden 1cm boven de bumper uit komt, maakt het totaal geen verschil welke afstanddoppen de kap heeft op de hoeken ;)
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Masimo

Berichtdoor Masimo » 07 okt 2019, 20:27

Ik doelde op deze:

stoppen.JPG

Ik ben het met je eens dat als de kap al zover omhoog komt in "rust" en in het midden, dat er met de sluiting iets niet klopt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
3008 GT-Line Puretech 130 S&S EAT8
Noir Perla Nera

Riconl

Berichtdoor Riconl » 09 okt 2019, 18:22

Ik heb de stelbare rubber stops aan de motorkap en deze zaten ook al aan motorkap nr1.
Was gisteren even bij de dealer(omdat al mijn koelvloeistof weg was) en Peugeot NL en de technische dienst weten niks van die rubbers op de koplampen die per 1 sept 2019 standaard erop zouden zitten.
Het lijken dezelfde rubbers die ze ook aan de motorkap monteren bij de modificatie. Het gaat om motorkap rubbers van de vorige 508.
Heb het bestelnummer gekregen 9809265380 en je krijgt dan 1 zo'n rubber. Je moet er dus 2 bestellen en dan met dubbelzijdige tape vastzetten.

Mijn motorkap haak ziet er zo uit:
Afbeelding

Nou zat ik te denken iets tussen die uiterste punten te doen om te testen of de kap dan in het midden niet meer omhoog komt.
Stuk hout ofzo.
Afbeelding

Als dat helpt dan eens een goed oplossing verzinnen en de rubber stops opnieuw afstellen.

Riconl

Berichtdoor Riconl » 22 okt 2019, 20:07

Met een stukje hout een een stukje pvc buis heb ik mijn motorkap stil gekregen voor zover het nu lijkt.
Heb een stukje hout op de rode plek gedaan in de sluithaak. De beide delen kunnen nu niet meer naar elkaar toe en dus kan de motorkap in het midden niet omhoog komen denk ik.
Heb ook diverse stukken rubber geplakt bij de koplampen om de boel goed af te sluiten.
Heb de rubber stopper aan de voorkant/bestuurderskant helemaal uitgedraaid zodat hij daar meer tegendruk krijgt. Probleem was toen dat de uitlijning met de bumper niet meer mooi was.
Wat metalen schijfjes onder de schroef hielp daar niet veel dus een stuk pvc buis tussen bumper en koplamp gedrukt. Nu lijnt hij netter uit en tot op heden zie ik de motorkap niet bewegen.
Hou het nog even in de gaten maar het lijkt in ieder geval een heel stuk beter.

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 22 okt 2019, 20:22

En ben je daar 14 uur mee bezig geweest ? ;)

Als het straks naar tevredenheid is tijdens het rijden moet je het zo kunnen afstellen, zonder dat je overal van alles tussen heb moeten proppen.

Dat je motorkap, nu onder druk, hoger staat op de hoeken zorgt voor een grotere kier boven/tussen de koplampen.
Die moet ook smal mogelijk blijven.
Stokje tussen de haak hoeft ook niet, als de strippen van motorkaphaak zo recht mogelijk zijn gebogen. Langer kunnen ze dan nooit worden.

Vlgs mij heb je van die 14 uur nog wel wat over om straks alles nog verder te fine tunen (en effen een mailtje naar je dealer te sturen dat jij gedaan hebt wat zij niet konden) :mrgreen:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

klmklmklmklmklm

Berichtdoor klmklmklmklmklm » 04 nov 2019, 12:36

In de week schrok ik van een klapperende motorkap ,even een parking gezocht naast de autobaan, kap open en toen merkte ik dat ik de haak van de kap niet goed in de houder had geduwd.Bij het terug rijden was het klapperen gedaan.
Rijdt in: 3008 Allure 1.2 PureTech 130 pk EAT6, Artic grijs.
Grip control,visiopark 2, Keyless entry en start
Pack safety plus,Full led lampen,Gemotoriseerde open/sluiten achterklep
Digitale radio en pack electric zetels voor de warmte.Focal +oplader.Rubber matten.

Jeroen-3008

Berichtdoor Jeroen-3008 » 15 jan 2020, 22:44

Ik heb begin november een compleet nieuwe motorkap gekregen. Kan melden dat het probleem nu vele malen erg is dan daarvoor.
Nu komt gisteren bij die harde wind en ca 120 km/u de hele motorkap omhoog als je een vrachtauto passeert of iemand even voor je kruipt. Zijkanten en midden. Ongelofelijk wat een bende. Bij 120 en minder wind, zie de beide hoeken vooraan vibreren. Zelfde gebeurt bij 80 km/u op tweebaansweg en vrachtauto passeert aan de kant waar de wind vandaan komt. Hele kap komt omhoog.
Bedankt Peugeot Nederland voor deze waardeloze @#€*)€% oplossing.
Dealer is op de hoogte al sinds eind november en er gebeurt niets. Ik ga mij beraden op stappen. Dit voelt zo onveilig en slecht. Je wordt echt ernstig afgeleid hierdoor.

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 15 jan 2020, 22:51

Tja....
Als de monteur die de nieuwe motorkap heeft gemonteerd, alleen de opdracht heeft gekregen om een nwe kap te monteren, ipv een probleem op te lossen, en daarbij de speling niet uit de slothaak van de kap heeft gehaald, dan schiet je daar niets mee op.

Lees de oplossing die eerder is besproken, laat de steunen van de slothaak naar elkaar toe knijpen en slot zakken.
Dan komt de kap echt niet meer omhoog
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Jeroen-3008

Berichtdoor Jeroen-3008 » 16 jan 2020, 09:13

Geen idee waar je die oplossing gelezen hebt. Zie hierboven alleen iemand die een stuk hout plaatst, rubber randen ergens plaatst, steunen uitdraait en dan ergens een stuk pvc pijp insteekt. Lijkt mij geen Peugeot modificatie. Ook op Duitse forum is nog steeds met wisselend succes geknutseld met rubber afdichtstrips op de koplampen. Zouden zelfs op de 3008 II van na 1-9-19 standaard af fabriek gemonteerd zijn. Mijn dealer houdt vol dat dit de door Peugeot opgedragen modificatie is. Nieuwe kap met versterkte scharnieren.

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 16 jan 2020, 11:46

Geen idee waar je die oplossing gelezen hebt.
http://peugeot-meeting.nl/forum/viewtop ... 120#p78970

Een nieuwe motorkap, die even beroerd is afgesteld, is geen oplossing voor het probleem.

Een motorkap wisselen is nu eenmaal niet een kwestie van 4 boutjes loshalen en de nieuw kap met dezelfde boutjes weer vast zetten.....
Helaas voor jou menen hele volksstammen incl. de medewerkers bij dealers etc. dat dit wel zo is.

Vergelijk de vorm van de haak aan de motorkap maar met eens met schaarkrik.
Misschien kun je dan beter inbeelden wat de oorzaak is en wat de oplossingen moeten zijn.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

hemi24

Berichtdoor hemi24 » 16 jan 2020, 22:09

Is Peugeot gestopt met tests in de windtunnel?

Klapperende motorkappen bij de 3008-II en slechte afdichting van deurrubbers bij 308-T9 zijn goede voorbeelden hoe het niet moet...

:evil:

Peugeot-5008
Beheerder

Berichtdoor Peugeot-5008 » 16 jan 2020, 22:11

Joh. Je hoeft nog maar een maandje. Maak je niet druk ;)
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM

klmklmklmklmklm

Berichtdoor klmklmklmklmklm » 05 feb 2020, 17:15

Als ik het de motorkap open doe zie ik net boven de lampen 2 openingen om iets te bevestigen zouden ze er iets vergeten hebben of is dit standaard?
Digitale radio en pack electric zetels voor de warmte.Focal +oplader.Rubber matten.

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 05 feb 2020, 17:27

zie hier de binnenkant van de motorkap:

viewtopic.php?f=171&t=7379&start=80#p70147

Heb jij het over dezelfde gaten die hier zichtbaar zijn , dan is het standaard/normaal
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

klmklmklmklmklm

Berichtdoor klmklmklmklmklm » 05 feb 2020, 19:12

Nee ik heb het over de gaten net boven de lamp.Morgen neem ik een foto.

klmklmklmklmklm

Berichtdoor klmklmklmklmklm » 05 feb 2020, 19:42

Omdat mijn motorkap bij veel wind ook klappert. En zodoende gaan we naar de dealer maar uit ervaring weet ik dat je op een forum meer vind over het thema.

https://www.youtube.com/watch?v=gbERWE2vWoo

op 26.47 zie je ze

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 05 feb 2020, 20:01

De gaten op 26:47 zijn dezelfde als die op de middelste foto van de witte motorkap in link die ik eerder poste.
Hoort niets in of aan te zitten
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Terug naar “Exterieur (3008-II)”