Melding oliepijl controleren

Voor alles wat onder de motorkap zit
William18

Melding oliepijl controleren

Berichtdoor William18 » 20 jan 2018, 14:20

Wij hebben nu al 3 keer de melding gehad dat we het olie niveau moesten controleren en dat dan gedaan hebbende bleek hij gewoon netjes op pijl te staan. Meldingen bleven dan soms een paar dagen achter elkaar met het starten zichtbaar en was dan zonder dat we er wat olie bij hebben gedaan weer verdwenen. Onze auto was een demo van januari en hebben wij in mei ontvangen en in tussen al een 10 k mee gereden, staat nu op 18 K, en in die tijd zeker drie keer dit voorval gehad. Overleg met de dealer gehad en die wist niet echt wat er aan de hand was, maar bleef natuurlijk wel benadrukken dat wij dan wel het olie pijl moesten blijven controleren, wat ik ook braaf telkens gedaan heb.
Wie heeft er ook deze ervaring al mee gemaakt, en ik vraag dat ook omdat als je google op olie gebruik en Peugeot er wel een zeer interessante relatie is tussen die twee.
Moet ik mij al zorgen gaan maken?
Rijd in, 3008 Blue Lease Premium , 1.6 e-THP 165pk EAT6, Blanc Nacré parelmoer vernislak , Schuif-kantel panoramadak, Afneembare trekhaak, Aluminium dakrails, Led Verlichting, Keyless entry, Handsfree achterklep, Chrome uitlaatstukken

BertP

Re: Melding oliepijl controleren

Berichtdoor BertP » 20 jan 2018, 14:39

Wat je aangeeft (oliepeil was ondanks meldingen in orde) en wat je gevonden hebt via internet (hoog olieverbruik bij Peugeots) hebben dus niks met elkaar te maken. Anders was het oliepeil niet in orde.

Gewoon het oliepeil tot max bijvullen en als de melding dan blijft terugkomen de sensor vervangen.
PEUGEOT 407 | XS Pack | 2.0 16v 136pk | bj. 2005
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: afneembare trekhaak, chromen grillstrips en dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet

Prosper

Berichtdoor Prosper » 20 jan 2018, 14:48

William,
Ik heb ook al 3maal diezelfde melding gekregen,en ook bij mij was het oliepijl in orde.
De 1ste maal kreeg ik die melding na +/- 9500km.
Mvg Prosper
Model:New 3008 GT-Line 1.6THP 165pk Stop&Start EAT6
Kleur:Amazonite grijs
Bekleding:Tep/Stof Imila Mistral zwart
Opties:Pack Drive Assist - Pack Safety Plus - Panoramisch schuifdak - Plat reservewiel (thuiskomertje)

ice

Berichtdoor ice » 02 mei 2018, 17:05

Dergelijke melding heb ik nu ook, dit bij +/- 24.000km.
Oliepijl melding krijg ik alleen bij een "koude" start.
Als ik de auto (direct) uitzet en daarna weer start, geen melding, alles is in orde.

Oliepijlstok gecontroleerd, voorzover ik het goed kan zien, ligt motorolie nivo halverwege "mini/maxi" teken.
Heb voor de zekerheid toch maar kwart liter motorolie bijgevuld.
Met de pijlstok weer gecontroleerd, nivo ruim boven halverwege "mini/maxi" teken.
Tot opheden geen melding meer gehad.

Normaal? of is de sensor "defect"?

klmklmklmklmklm

Berichtdoor klmklmklmklmklm » 02 mei 2018, 19:06

Is toch normaal,olie wordt steeds gemeten als een motor niet gedraaid heeft.
Gaat de motor aan zal het oliepijl steeds goed zijn,maar bij de melding moet er olie bijgevuld worden
of men vernieuwd de olie.
Rijdt in: 3008 Allure 1.2 PureTech 130 pk EAT6, Artic grijs.
Grip control,visiopark 2, Keyless entry en start
Pack safety plus,Full led lampen,Gemotoriseerde open/sluiten achterklep
Digitale radio en pack electric zetels voor de warmte.Focal +oplader.Rubber matten.

ice

Berichtdoor ice » 20 dec 2018, 11:16

Heb nu weer de melding om oliepijl te controleren.
1e keer was bij 24.000km, 250ml bijgevuld.
2e keer bij bij 41000km (10.000km na onderhoudsbeurd), 250ml bijgevuld.
Nu 3e keer bij 43.500km, weer 250ml bijgevuld.

Elke keer, 250ml bijgevuld, is de stand bijna op de de Max van peilstok.

Terug naar “Motorisch (3008-II)”