Franse Slag?

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
HaRians
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2018, 15:11
Locatie: EINDHOVEN

Re: Franse Slag?

Bericht door HaRians »

Ik ervaar heel andere problemen.
Nu bijna 14.000 km in ruim 5 jaar op de teller.
Keyless sensor in bestuurders portier reageert niet meer. Offerte € 350,-
Raam links voor kan niet meer dicht (resetten / learning mode werkt niet). Offerte € 480,-
Accu trok binnen een week leeg, specifieke oorzaak niet gevonden daarom zekeringenkast vervangen € 1134,-.
Dit zijn allen vrij dure problemen voor een vrij nieuwe auto van ruim 40K.

Vertrouwen is ver beneden peil.
Gebruikersavatar
Rick
Moderator
Berichten: 11095
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: Franse Slag?

Bericht door Rick »

Alsnog welkom

Zou het ene probleem niet met het andere te maken hebben of veroorzaakt worden door hetzelfde?
Raam en handgreep van dezelfde deur en leeggetrokken accu leeg kan ook door de overspannen regeleenheid in het portier worden veroorzaakt of een connectie issue.

Lukraak vanalles vervangen kost klauwen met geld.
Een juiste diagnose naar de werkelijke oorzaak had mischien iets meer tijd gekost en alle problemen in 1x opgelost.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
Gebruikersavatar
Peugeot-5008
Beheerder
Berichten: 12337
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: Franse Slag?

Bericht door Peugeot-5008 »

HaRians schreef: 28 jul 2022, 20:22 Nu bijna 14.000 km in ruim 5 jaar op de teller.
Keyless sensor in bestuurders portier reageert niet meer. Offerte € 350,-
Raam links voor kan niet meer dicht (resetten / learning mode werkt niet). Offerte € 480,-
Accu trok binnen een week leeg, specifieke oorzaak niet gevonden daarom zekeringenkast vervangen € 1134,-.
Dit zijn allen vrij dure problemen voor een vrij nieuwe auto van ruim 40K.

Vertrouwen is ver beneden peil.
Ik sluit me aan bij de reactie van Rick. Hier is hoogstwaarschijnlijk wat anders aan de hand. Goede diagnose is dan noodzakelijk.
HaRians schreef: 28 jul 2022, 20:22 Ik ervaar heel andere problemen.
Wij ook: welkom op het forum en leuk dat je ons hebt gevonden. Zou je nog wel even de forumregels willen volgen en jezelf voor willen stellen op de daarvoor bestemde plaats? Vertel daar, naast iets over jezelf, ook iets over je Peugeot. Denk daarbij bijvoorbeeld aan motorisatie, brandstof, uitvoering, luxeniveau etc etc en wellicht ook een stukje verleden wat je nog meer hebt gereden. Dat helpt bij het beantwoorden van vragen, nu én in de toekomst, en we weten wie we voor ons hebben. Dank je wel alvast.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Pollypeugeot
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:06

Re: Franse Slag?

Bericht door Pollypeugeot »

ja franse slag :evil:


mijn ervaringen met peugeot zijn niet best.

nwe 3008 hybrid4 22000km

in volgorde van problemen.
auto nu 2 jaar in bezit.

daktrimmen en dorpels zitten scheef

tankdop gaat niet open

airco ventilator bromt

airco lek

na fabrieksupdate komt er een nep motorgeluid uit de speakers in de sportstand en dit is niet uit te schakelen.

electrische stoelverwarming rechts stuk

auto wil niet electrisch rijden

B stand recurpuratie bij remmen werkt niet

koplampen voor en achter zitten te strak gemonteerd lakschade voor en achter

lekkage electrisch dak

motorstoring, gasklep stuk

aandrijfas voor gebroken.

auto wil niet electrisch rijden

achterklep zit scheef, lakschade

gaspedaal reageert niet goed(alleen bij electrisch rijden)

stuur kraakt tijdens autopilot.

auto geeft zonder aanleiding een noodrem

rechterportier slot gaat niet meer automatisch open

automatisch stoelgeheugen werkt niet meer

airco maak ruisend geluid.

boordlader stuk

verbruik 1 op 16 als de accu leeg is

met volle accu
range bij 25 graden 42km
range bij 10 graden 30 km

helaas veel problemen en ik ben niet de enige blijkbaar, vooral de houding van mijn dealer stoort mij, bij het kooen van een nwe auto koop je mobiliteit, al zo vaak teruggeweest enige wat dealer doet is een dure huurauto verstrekken en weinig haast maken met de reparatie.
ik houd mijn hart vast als de auto uit de garantie is

zie overal om mij heen kia's met 7 jaar en toyota nu met 10 jaar fabrieksgarantie.
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (3008-II)”