Te veel motor olie?

Dit is het forum gedeelte voor alle Peugeot 508 modellen van 2010-2018.
Pim508

Te veel motor olie?

Berichtdoor Pim508 » 30 jul 2020, 22:07

Hallo beste leden,

Ik heb een vraag,

Mijn 508 thp uit 2012 lekt een beetje olie een beetje aan de onderzijde van het blok, hoger dan de Carter bij de onderste pakking, er is iets gereviseerd 2 jaar terug omdat er wat mis was tijdens een reparatie in de garage. In iedergeval ging laatst het olie lampje branden en hij zij dat ie bij gevuld moest worden. Ik had hem gepijld maar misschien was ie nog warm ik dacht oh weinig ik gooi er 1 liter in( moest wel eens bij mijn oude auto). Kan het zijn dat dat te veel was en dat ie dat er dan gewoon aan de bovenkant her en der uitgooit? Het blok is nu rondom nat van olie en daarvoor alleen aan 1 kant een beetje. Ik heb iets gelezen over gaatjes in de kleppen deksel en kan het kwaad verder? Hij rijd goed, geen rook, geen vieze koel vloeistof.
Hopelijk heeft iemand iemand goed advies.

Alvast bedankt!

rick
Moderator

Re: Te veel motor olie?

Berichtdoor rick » 30 jul 2020, 22:30

En wat is het oliepeil nu als ie koud is?

Als dat nu netjes op max staat, dan zit er niets anders op, om eea uit te sluiten, om alle delen waarop nu olie aanwezig is goed schoon te maken.
Is na een aantal km's alleen nog maar op de bestaande zweetplek olie te vinden dan zal het te veel eruit gegooid zijn.
Is er toch meer nat, dan zijn er toch meer lekkages.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Pim508

Re: Te veel motor olie?

Berichtdoor Pim508 » 30 jul 2020, 22:58

Hoi, ja nu is hij gevuld tot max, goed idee om hem schoon te maken en dan het te controleren, ik dacht alleen zelf dat ik er zo moeilijk bij kant overal maar ik ga het wel doen als ik tijd heb van heb van het weekend! Bedankt voor je idee!

Terug naar “508 (I)”