Nat binnen

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Plaats reactie
Verwijderd account

Nat binnen

Bericht door Verwijderd account »

Vandaag wilde ik de banden wat bijpompen met de bijgeleverde pomp, deze is opgeborgen achter de berijdersstoel onder de mat zit een deksel met opbergruimte.
Tot mijn schrik bleek dit gedeelte zeiknat te zijn en het lijkt van onder gekomen te zijn aangezien de automat droog is.
De andere zijde, achter de bijrijdersstoel is droog.
Ik heb onder de auto gekeken maar zie niet veel bijzonders, ben ook nergens overheen gereden.
Iemand enig idee?
20200308_164818.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peugeot-5008
Beheerder

Re: Nat binnen

Bericht door Peugeot-5008 »

verstopt iets waar het condenswater van de airco waar condenswater door wordt afgevoerd waardoor dat een andere kant dan gewenst uitgaat. Heb ik iets over gelezen bij de 508/308 volgens mij.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
rick
Moderator

Bericht door rick »

Lekwater van de airco verwacht ik niet uit te komen bij de achterstoelen.

Gezien het "schadeverleden aan de voor onderzijde" kan het ook zomaar eens zijn dat er ergens verderop aan de onderzijde een rubber stop uit geschept is.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Verwijderd account

Aan zoiets dacht ik ook al, maar dan na een half jaar pas? ik heb eerder spullen opgeborgen in deze ruimte en het was toen kurkdroog.
Vrijdagmiddag een afspraak bij Davo.
Jullie horen 't wel. bedankt voor de reacties.
rick
Moderator

Bericht door rick »

Spatwater door een gat waar een dop hoort te zitten, gaat niet met liters te gelijk naar binnen.
Steeds een beetje tot het teveel is dat het niet meer droogt en dan trekt het verder.
Dat duurt wel even.

Kan ook een afvoer zijn van het schuifdak die verstopt zit aan de linker achterzijde waardoor het water in de bak/cassette overstroomt en langs de gordelstijl uiteindelijk in het laagste punt in de bak uitkomt.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Verwijderd account

Vorige week bij Davo geweest, auto is uitgebreid onderzocht, niets te vinden, geen dop die mist of een gat of scheur.
Netjes van Davo is dat ze de vloer keurig gedroogd hebben met een fohn.
Advies was om te gaan rijden en met regen te kijken of het weer nat wordt, ik zelf vermoed toch dat de carwash die ook de onderkant van de
auto wast (hoge druk) de boosdoener is, en dan moet er toch ergens een plek zijn waar het water naar binnen stroomt.
Volgende wasbeurt maar eens kijken, mocht het weer lekken dan adviseert Davo nogmaals een afspraak te maken en dan gaan zij met een hoge drukspuit onder de auto kijken.
Blijft vreemd aangezien ik al meerdere keren met de auto in dezelfde wasstraat ben geweest en niets heb geconstateerd.
by the way...een schuifdak heeft mijn auto niet.

Wordt vervolgd dus....
rick
Moderator

Bericht door rick »

Dan is het in ieder geval niet het schuifdak :lol:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Verwijderd account

Nadat de auto weer in de plaatselijke carwash was geweest wederom nattigheid binnen geconstateerd op dezelfde plaats.

De auto is de afgelopen Maandag/Dinsdag (30+31 Maart) bij Davo geweest (Bergschenhoek), een verademing in vergelijking met Automotions en Blauwendaal, keurig correct geholpen en er wordt goed naar een klant geluisterd.

De auto is uitvoerig bekeken en men heeft de auto in de carwash gezet, brandspuit vol op de onderzijde van de auto, echter er werd geen lekkage geconstateerd binnen in de auto (deze had men eerst van tevoren uitvoerig gedroogd).
De beplating en bodembescherming deels verwijderd, deze zagen er niet beschadigd uit.
Pas nadat men de hoge druk luchtspuit gebruikte constateerde men dat er een naad open stond, ook constateerde men een kleine deuk en diverse beschadigingen aan de onderzijde van de auto.
Het vermoeden bestaat, althans bij mij, dat dit maken heeft met de eerdere problemen die ik had met de door Automotions afgeleverde auto met flinke schade aan de onderzijde. Dus een gevolgschade.
De schade is door Davo gerepareerd en het geheel is dus weer waterdicht.
Davo gaat contact op nemen met Automotions, ik hoefde niets betalen voor al het verrichte werk en ook niet voor de leenauto van Davo die ik 2 dagen heb gebruikt.

Zeer goede service dus, ik ga er vanuit dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen.
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Automotions heeft financierings problemen op te lossen, ze stonden op de rand van failliet gaan en Blauwendaal valt onder de Louwman groep,
Davo is dan inderdaad de betere keuze.
Groet Peter
Verwijderd account

Vandaag (08-10-2020) weer in de garage geweest bij Davo, bakje achter de bestuurdersstoel is weer zeiknat, er stond zelfs een klein laagje water in.
Davo heeft de auto op de brug gezet en geinspecteerd, ze hebben hun eerder gedane reparatie in Maart jl. bekeken en optisch was dat nog in orde.
Nieuwe afspraak gemaakt (27e), dan wordt de auto weer voor een deel ontmanteld, ik ben toch wel heel benieuwd wat nu de reden is van deze lekkage, alleen het bakje is nat, de rest van de vloer is droog.

Hieronder wat foto's en ja....de auto zou best een stofzuigbeurt kunnen gebruiken, wordt aan gewerkt :lol:
01.jpg
02.jpg
03.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peugeot-5008
Beheerder

Bijzonder hoor. Heb dit zojuist in mijn 5008 voor de zekerheid nagekeken onder mijn mat en bij mij helemaal niets van dat, ondanks dat ik door behoorlijk zwaar weer en mega plassen heb gereden afgelopen week (IJmond/Kennemerland)

Stuur mij een PM
Verwijderd account

Peugeot-5008 schreef: 08 okt 2020, 16:04 Bijzonder hoor. Heb dit zojuist in mijn 5008 voor de zekerheid nagekeken onder mijn mat en bij mij helemaal niets van dat, ondanks dat ik door behoorlijk zwaar weer en mega plassen heb gereden afgelopen week (IJmond/Kennemerland)
Ik heb vanaf dag 1 al veel problemen gehad met deze auto maar dat zal een ieder die regelmatig dit forum bezoekt inmiddels wel duidelijk zijn.
Er is iets met de auto gebeurt voordat deze (nieuw) aan mij is geleverd maar wist ik maar wat?
Ik heb een aantal verschillende merken auto's gereden maar zo iets dergelijks als dit nooit eerder meegemaakt.
Gelukkig heb ik (nog) geen enkele rekening ontvangen voor alle reparaties tot nu toe, Davo Berkel Rodenrijs is er nu mee bezig terwijl ik de auto daar niet heb aangeschaft, ervaringen met hen tot nu toe louter positief.
Ook al ben ik op zich tevreden over de rijeigenschappen, interieur, exterieur van de auto......voor mij geen Peugeot meer.....
Davo maakt enigzins goed waar Automotions het op z'n Hollands gezegd heeft verkloot....
Peugeot-5008
Beheerder

Klopt. Je meldt je hier altijd alleen als er wat negatiefs te melden is. Positieve dingen heb ik je (helaas) nog niet horen zeggen hier. (Kan me overigens niet voorstellen dat die er helemaal niet zijn 8-) ).

Vond het al zo rustig de laatste tijd. Kon natuurlijk ook niet langer goedgaan. . :mrgreen:
(Voor de volledigheid. Bovenstaande is een grapje met een kleine ondertoon!!)

Vwb je (wederzijdse)relatie met je dealers, das al meerdere keren uitgebreid besproken door je. Heeft geen zin om dat wederom aan te halen. Hopelijk kan Davo het euvel/ de oorzaak vinden en herstellen. Dat lijkt me voor nu het belangrijkste! Natte voeten zit niemand op te wachten!

Succes!

Stuur mij een PM
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (5008-II)”