Speaker upgrade

Voor alle techniek die niet onder de motorkap zit
Sketch
Peugeot Liefhebber

Speaker upgrade

Bericht door Sketch »

Rijdt nu een tijdje rond met de 5008 en zou toch graag het audio systeem willen upgraden. Heb niet het focal systeem maar de default. Ben benieuwd of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben. Met wat gegoogle vind ik wel wat partijen die het doen en die lijken vooral een versterker te plaatsen en pas bij de duurdere upgrades nieuwe speakers te plaatsen. Mijn eerst gedachten zou zijn om simpel weg wat betere speakers te monteren (zoals ik bijv lees in fora voor de 308). Kortom, iemand positieve ervaringen die hij/zij wilt delen?
Peugeot 5008 II Allure 130PK 1.2 EAT6 (zwart)
Citroen C4 Cactus Shine 110PK 1.2 (zwart)
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 33 keren
Like! Gekregen: 32 keren

Re: Speaker upgrade

Bericht door Rick »

Obv de berichten hier op het forum krijg je juist met een actieve subwoofer op redelijk eenvoudige wijze stukken beter geluid.
Alleen speakers vervangen heeft niet heel veel zin zonder de portieren te gaan dempen en het signaal te versterken
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
mehtevaschino
Peugeot Freak

Bericht door mehtevaschino »

Je kan misschien vrijblijvend informeren bij Integrated Car Audio Solutions (Mobile Emotions te Woerden) Hans&John leveren vakwerk af.

Als je wilt gaan luisteren hoe het klinkt voor stage 1 kan je nu bij mij gaan beluisteren binnenkort laat ik stage 2 audio upgrade uitvoeren ook bij hun.
Sketch
Peugeot Liefhebber

Bericht door Sketch »

mehtevaschino schreef: 17 apr 2022, 14:13 Je kan misschien vrijblijvend informeren bij Integrated Car Audio Solutions (Mobile Emotions te Woerden) Hans&John leveren vakwerk af.

Als je wilt gaan luisteren hoe het klinkt voor stage 1 kan je nu bij mij gaan beluisteren binnenkort laat ik stage 2 audio upgrade uitvoeren ook bij hun.
Ah thanks, ben benieuwd. Wel tevreden over Stage 1? Wat waren de kosten hiervoor? Zie op de site verder niets terugkomen van stage1 of 2 als ik op de 5008 klik.
mehtevaschino
Peugeot Freak

Elke auto is anders en afhankelijk hoeveel geld je er in wilt gaan stoppen. Kijk ik rij op jaarbasis ongeveer 45000KM per jaar dus ik wil gewoon goed muziek beluisteren in mijn voertuig.

Voor stage 1 was ik ongeveer 1100 euro kwijt afhankelijk welke DSP,bekabeling,subwoofer er wordt gekozen. Voor stage 2 is luidsprekers vervangen en tweeter + alle deurpanelen goed dempen daarna weer software fine tune met DSP (Prijs kan ik niet vertellen dat is afhankelijk hoeveel je wilt gaan investeren voor type speakers).
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 33 keren
Like! Gekregen: 32 keren

Bericht door Rick »

of even informeren bij forumlid Gentry wat hij kan betekenen.
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Sketch
Peugeot Liefhebber

Bericht door Sketch »

mehtevaschino schreef: 17 apr 2022, 19:45 Elke auto is anders en afhankelijk hoeveel geld je er in wilt gaan stoppen. Kijk ik rij op jaarbasis ongeveer 45000KM per jaar dus ik wil gewoon goed muziek beluisteren in mijn voertuig.

Voor stage 1 was ik ongeveer 1100 euro kwijt afhankelijk welke DSP,bekabeling,subwoofer er wordt gekozen. Voor stage 2 is luidsprekers vervangen en tweeter + alle deurpanelen goed dempen daarna weer software fine tune met DSP (Prijs kan ik niet vertellen dat is afhankelijk hoeveel je wilt gaan investeren voor type speakers).
Oke dat is wel aardig aan de prijs. Bedankt voor de info!
Sketch
Peugeot Liefhebber

Bericht door Sketch »

Rick schreef: 17 apr 2022, 19:54 of even informeren bij forumlid Gentry wat hij kan betekenen.
zal hem eens een bericht sturen.
mehtevaschino
Peugeot Freak

Voor goed muziek kost nou eenmaal geld en geloof me nou maar je gaat er echt plezier aan hebben.
Jasper1978
Peugeot Liefhebber

Bericht door Jasper1978 »

Ik speel ook met het idee om de upgrade bij integrated sound te laten uitvoeren, mis echt wat volume uit de speakers.

@mehtevaschino
Kun je mij vertellen of het uiteindelijke volume ook een significante boost krijgt of wordt het geluid alleen maar beter van kwaliteit (meer hifi)?
Peugeot 3008 II 2016
1.2 puretech Allure
Full led
Panodak
Amazonite Grey
mehtevaschino
Peugeot Freak

Hangt er vanaf welke pakket je uiteindelijk ga nemen.
Als je een DSP met mini subwoofer extra er bij laat installeren dan zullen ze proberen maximale fine tune vanuit origineel speaker.

Momenteel heb ik alleen extra DSP + mini subwoofer het klinkt al super alleen wil ik veel meer uithalen dus binnenkort ga ik ook mijn origineel speaker set vervangen naar een andere merk + gelijk mijn deurpanelen laten dempen dan zal nog veel beter gaan klinken (zuiver).
Jasper1978
Peugeot Liefhebber

Bericht door Jasper1978 »

Ah oké, ik dacht zelf ook aan de stage 1 upgrade, woofer en DSP.
Als ik je goed begrijp klinkt het dus stukken beter, maar kan het geluid ook harder (plat gezegd :lol: )?
Peugeot 3008 II 2016
1.2 puretech Allure
Full led
Panodak
Amazonite Grey
Fambank
Peugeot Liefhebber

Bericht door Fambank »

mehtevaschino schreef: 20 jun 2022, 20:49 Hangt er vanaf welke pakket je uiteindelijk ga nemen.
Als je een DSP met mini subwoofer extra er bij laat installeren dan zullen ze proberen maximale fine tune vanuit origineel speaker.

Momenteel heb ik alleen extra DSP + mini subwoofer het klinkt al super alleen wil ik veel meer uithalen dus binnenkort ga ik ook mijn origineel speaker set vervangen naar een andere merk + gelijk mijn deurpanelen laten dempen dan zal nog veel beter gaan klinken (zuiver).
Erg nieuwschierig of je dit inmiddels hebt laten doen, en zo ja,wat je ervaringen zijn. Heb zelf ook de intergrated sound oplossing met standaard speakers, maar wil ook betere speakers dan de orginele + dempen.
Black308sw
Peugeot Liefhebber

Bericht door Black308sw »

Fijn om te lezen dat ik niet de enige bent die “iets mist” in de standaard audio systeem.
Beetje voller geluid en een betere bass zou welkom zijn.
Op verschillende site’s gekeken,gaat al snel €1500 kosten krijg ik de indruk.

Wat video’s gekeken op youtube maar zelf dit gaan inbouwen gaat hem niet worden ben ik bang.

Zoals ik hier lees , heeft enkel de speakers vervangen weinig zin.
Alleen een subwoofer plaatsen? En welk merk zouden jullie adviseren?
Of moet je daarbij ook de speakers vervangen?

Hoor graag jullie ervaringen.
Damhooligan
Peugeot Liefhebber

Bericht door Damhooligan »

Hangt er echt af wat je wilt bereiken en wat 'jij' mist. Voor iedereen Is dit echt anders.

De een wil beter klinkend geluid, een ander harder, weer een ander meer bas.

Ik mis echt volume oftewel db.
Mijn persoonlijke aanpak ;
Ik heb dus een verterker nodig, de originele speakers zullen dit niet aankunnen dus uit voorzorg vervang ik die voor betere.
Dit laat ik professioneel inbouwen voor regio 1200.
Voor nu is diepe bas een luxe die laat ik instaleren als ik een ruimer budget heb

Voor alleen voller geluid zou een sub al een groot effect hebben. Maar (onder voorbehoud van gebrek aan technische kennis) lukt dit niet zonder versterker erbij.
Misschien is jouw beste weg een versterker en sub? Persoonlijk zou ik in jouw geval van speakers afblijven, das snel 600 euro zou ik pas doen als dat nodig is

Er zijn genoeg soorten subs, de betere nemen veel ruimte in, hangt af van hoe veel bass je wilt en hoeveel ruimte je kan opofferen.
Ga je klein dan is de toevoeging ook klein.
Black308sw
Peugeot Liefhebber

Ja het is voornamelijk wat bass dat ik mis.
Zag een pioneer met ingebouwde versterker, deze past mooi onder de stoel, iemand ervaring hier mee?
Zal anders is hier in de regio (Zeeland) is op zoek gaan naar een car-audio bedrijf.

Deze Pioneer TS-WX130DA is een ruimtebesparende actieve kleine subwoofer auto met ingebouwde versterker van klasse D. Het maakt gebruik van digital bass control voor deep en dynamic geregelde bas. Het is eenvoudig te installeren dankzij zijn kleine afmetingen. Pioneer lanceert een nieuw product in zijn generatie van versterkte subwoofers van klasse D, met geïntegreerde digital bass control. Deze unieke functie genereert twee selecteerbare basmodi: deep en dynamic. Er wordt een 160W krachtige rijke bas geproduceerd door deze kleine subwoofer auto die je kunt voelen, zonder dat het teveel ruimte inneemt in je auto. Gebruikers kunnen rechtstreeks via de bijgeleverde bedrade afstandsbediening de twee basmodi gemakkelijk regelen en aanpassen. Ook kun je deze relatief goedkope subwoofer gemakkelijk monteren onder de voorstoelen of in de koffer. Dankzij het gebruik van klasse D-technologie, is de Pioneer TS-WX130DA nog gemakkelijker te installeren. Verder kun je het aansluiten op je achteraf geplaatste of originele stereo-installatie.
Damhooligan
Peugeot Liefhebber

Mijn lokale audio shop heeft die in hun lease auto ingebouwd en ook een andere sub (TS-WX70DA) en liet me het verschil horen.
Het verschil is groot te noemen

Die wat jij vermeld werkt, en je krijgt bas.
Maar vrij beperkt. Ook logisch dat ding is klein.
Kan zijn dat dat voldoende is, maar dat moet je echt zelf ervaren. Voor mij is dat persoonlijk te zwak, daarom had ik toen voor de TS-WX70DA gekozen
Black308sw
Peugeot Liefhebber

Ok, thanks ,dus beter eerst is luisteren in een auto hoe het klinkt, voor dat iets aanschaf.
Damhooligan
Peugeot Liefhebber

Absoluut
Dan weet je wat voor jou hèt beste is.
mehtevaschino
Peugeot Freak

Fambank schreef: 23 sep 2022, 19:43
mehtevaschino schreef: 20 jun 2022, 20:49 Hangt er vanaf welke pakket je uiteindelijk ga nemen.

Erg nieuwschierig of je dit inmiddels hebt laten doen, en zo ja,wat je ervaringen zijn. Heb zelf ook de intergrated sound oplossing met standaard speakers, maar wil ook betere speakers dan de orginele + dempen.
Staat ingepland medio midden November daarna kan ik je pas gaan vertellen.
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (5008-II)”