Speaker upgrade

Voor alle techniek die niet onder de motorkap zit
Fambank
Peugeot Liefhebber

Re: Speaker upgrade

Bericht door Fambank »

mehtevaschino schreef: 20 jun 2022, 20:49 Staat ingepland medio midden November daarna kan ik je pas gaan vertellen.
Ik heb zelf gisteren nog wat research gedaan en ga voor Focal ISPSA165 in de voordeuren + demping,
de achterdeuren doe ik niet. Morgen even een mailtje naar Intergrated sturen, en horen wat zij er van
vinden en eventueel suggesties hebben, en natuurlijk een kostenplaatje. Mocht er ruimte zijn midden
medio November, dan zal ik het dan ook laten inbouwen ( heb dan een week vrij ). Heb er heel erg zin in!
mehtevaschino
Peugeot Freak
Like! Gekregen: 1 keer

Bericht door mehtevaschino »

Met alleen speaker upgrade kom je er niet (Net als een kasteel opbouwen zonder muren er om heen).
Ik heb gekozen op advies van Mobile Emotion front speakers Audison APK 65 en rear speakers Audison APX6.5 inclusief dempen.

Mijn eerste set DSP met 2 mini subwoofer klinkt niet slecht zodra upgrade is uitgevoerd dan is het WOW effect nog meer namelijk.
Fambank
Peugeot Liefhebber

Bericht door Fambank »

mehtevaschino schreef: 10 okt 2022, 17:07 Met alleen speaker upgrade kom je er niet (Net als een kasteel opbouwen zonder muren er om heen).
Ik heb gekozen op advies van Mobile Emotion front speakers Audison APK 65 en rear speakers Audison APX6.5 inclusief dempen.

Mijn eerste set DSP met 2 mini subwoofer klinkt niet slecht zodra upgrade is uitgevoerd dan is het WOW effect nog meer namelijk.
Ik heb al de subwoofer met DSP versterker. Zoals je al eerder tegen iemand anders zei, kostenplaatje hangt helemaal af van
hoe gek je het wil maken. Ik wil eerst gaan voor frontstaging, moet nog antwoord krijgen op mijn mail van Mobile Emotions. maar
de keuze voor Focal is zeker niet "set in stone". Het kostenplaatje is dat redelijk wel, rond de 600 euro is wat mij betreft max.

Btw, bedoel je trouwens niet de APK 165 ? Ik krijg geen zoekresultaten op 65 namenlijk.
mehtevaschino
Peugeot Freak

Ja ik bedoelde APK 165 speakers.
Advies is wel deur volledig laten dempen want het klink behoorlijk heel veel verschil met gedempte deuren en niet gedempte deuren.
Fambank
Peugeot Liefhebber

Bericht door Fambank »

Ik wil de deuren ook laten dempen. Van al die resonantie ga ik niet vrolijk worden. De extra energie die
die speakers kunnen produceren moet wel gedempt worden.
Damhooligan
Peugeot Liefhebber

Bericht door Damhooligan »

mehtevaschino schreef: 13 okt 2022, 16:28 Ja ik bedoelde APK 165 speakers.
Advies is wel deur volledig laten dempen want het klink behoorlijk heel veel verschil met gedempte deuren en niet gedempte deuren.
Hoe heb je die vergelijking gemaakt?
Damhooligan
Peugeot Liefhebber

Ik heb een versterker en speakers laten inbouwen. Op hun advies voor ground zero speakers gekozen.
Vond het geluid ontzettend erg tegen vallen (deze kon ik niet van te voren beluisteren) hun vervolg advies, ze moeten inwerken ze gaan beter klinken.

Ok, maand verder, ze gaan beter klinken maar nog steeds 'ugh' slecht, vervolgens gaat er ook nog eens 1 kapot....
Volgens hun heb ik hem opgeblazen, maar heb hun advies opgevolgd. Mhm...
Ik denk eerder aan een fabriekssfout als ik eerlijk ben, want normaal gaan de tweeters als eerste. Die werken prima, en dr andere kant is de speaker ook prima

Nu ga ik alsnog de audison apk 165 laten inbouwen, zoals ik origineel gedacht had, dit zonder extra kosten.
Omdat hun speaker advies erg slecht geluid is naar mijn mening, en ik met de audison wel goed geluid krijg

Door mijn hoge volume gebruik wel risico dat deze ook kapot gaan 🙈
Hun advies was daarom de hertz sv 165. (heeft inderdaad hoger rms en piek W)
Alleen draag ik dan alsnog op voor de kosten voor speaker en inbouw, plus wacht tijd want ze moeten eerst besteld worden.
Ik ga niet weken met 1 werkende speaker rijden. Dus dan maar mijn originele plan aanhouden
En geen idee waarom die niet eerder geadviseerd werden, ik was extreem duidleijk dat ik hoog volume gebruik.
mehtevaschino
Peugeot Freak

Damhooligan schreef: 15 nov 2022, 16:53
mehtevaschino schreef: 13 okt 2022, 16:28 Ja ik bedoelde APK 165 speakers.
Hoe heb je die vergelijking gemaakt?
Omdat ik in het verleden wel eens het verschil heb gehoord gedempte deurpanelen speakers en niet gedempte deurpanelen.
mehtevaschino
Peugeot Freak

Damhooligan schreef: 15 nov 2022, 17:06 Ik heb een versterker en speakers laten inbouwen. Op hun advies voor ground zero speakers gekozen.
Vond het geluid ontzettend erg tegen vallen (deze kon ik niet van te voren beluisteren) hun vervolg advies, ze moeten inwerken ze gaan beter klinken.

Ok, maand verder, ze gaan beter klinken maar nog steeds 'ugh' slecht, vervolgens gaat er ook nog eens 1 kapot....
Volgens hun heb ik hem opgeblazen, maar heb hun advies opgevolgd. Mhm...
Ik denk eerder aan een fabriekssfout als ik eerlijk ben, want normaal gaan de tweeters als eerste. Die werken prima, en dr andere kant is de speaker ook prima

Nu ga ik alsnog de audison apk 165 laten inbouwen, zoals ik origineel gedacht had, dit zonder extra kosten.
Omdat hun speaker advies erg slecht geluid is naar mijn mening, en ik met de audison wel goed geluid krijg

Door mijn hoge volume gebruik wel risico dat deze ook kapot gaan 🙈
Hun advies was daarom de hertz sv 165. (heeft inderdaad hoger rms en piek W)
Alleen draag ik dan alsnog op voor de kosten voor speaker en inbouw, plus wacht tijd want ze moeten eerst besteld worden.
Ik ga niet weken met 1 werkende speaker rijden. Dus dan maar mijn originele plan aanhouden
En geen idee waarom die niet eerder geadviseerd werden, ik was extreem duidleijk dat ik hoog volume gebruik.
Lees dat je een versterker heb je ook nog een aparte Match DSP en bij welke audioboer heb je spullen laten inbouwen?
Damhooligan
Peugeot Liefhebber

mehtevaschino schreef: 19 nov 2022, 09:58
Lees dat je een versterker heb je ook nog een aparte Match DSP en bij welke audioboer heb je spullen laten inbouwen?
Nee geen DSP. Wou het simpel houden, ook geen woofer ofzo.
Gewoon versterker en speakers.

Heb inmiddels de audisons al een tijdje, die klinken echt heerlijk.
Veel beter dan de originele speakers.
Heb heb nog niet hard open gedraaid dus weet niet hoe hard het kan, maar kwaliteit geluid bevalt me prima

Die boer zit ergens in Limburg.
Daar zijn er niet zoveel
Marcel1973
Peugeot Liefhebber

Bericht door Marcel1973 »

Ik heb in mijn auto een Match (PP 8E-Q) subwoofer die ik graag wil verwijderen, omdat ik de 7 stoelen allemaal wil gaan gebruiken en de subwoofer + aansluitkabel dan in de weg zitten.

Kan ik de aansluitkabel ergens eenvoudig demonteren? Nu loopt deze vanaf de subwoofer naar onder de vloerbekleding onder de middelste rij stoelen, maar ik weet niet waar deze uiteindelijk op de versterker (??) zit aangesloten en of ik die daar zelf eenvoudig kan loskoppelen. Of kan ik de aansluitkabel beter gewoon afknippen onder de middelste stoelenrij?
Huidige auto's:
508-II Blue Lease Allure 180PK Eat8 (2020)
5008-II 1.6 GT-line Ethp 165PK Eat6 (2018)
Voorheen (o.a.):
206 SW, 307 Navteq, 508 SW, 5008
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (5008-II)”