Vanmiddag afspraak gemaakt bij Peugeot Leeuwarden voor de volgende beurt. En gelijk een lijstje gepakt met aandachtspunten en bijgewerkt.
- Zo kwam ik laatst in de motorruimte dat een van de plastic bakken (volgens mij heet dat een luchtgeleider) van het inlaattraject niet meer goed vastzat. Na uitgebreide inspectie zag ik een kapotte steun dus mijn gevoel zegt vervangen!
- Iets wat mij laatste tijd was opgevallen was dat het sturen wat vaag voelde. Lastig te omschrijven en ik ben zelf niet zo bekend met onderstel maar wat wel goed te omschrijven is dat het stuur niet goed naar het midden komt als ik een bocht naar rechts heb gehad (dus stuurbeweging naar rechts). Naar links en dan terug gaat wel goed.
Het lijkt mij dat een stuurdeel dan te veel speling heeft maar daar houdt mijn verstand zeg maar op. Heeft iemand met wat meer verstand een idee waar dit door kan komen?
Ook met drempels heb ik soms een bijgeluid aan de linker kant van de ophanging. Daar dacht ik aan de koppelstang van de stabilisatorstang maar nogmaals, niet zo veel verstand van onderstellen op schokdempers en veren na.

- En als laatste op mijn lijstje staat er een verschikkelijke rammel van de rechter kant van de auto (binnen) die er sinds 2-3 dagen is. Dat leek vanuit het ventilatierooster van de passagier te komen. Zal het weekend met mijn vriendin achter het stuur het een of ander proberen om te achterhalen waar het vandaan komt. Deurpaneel zou ook kunnen, daar schijnen clipjes vaak te breken maar die heb ik geen jaar geleden allemaal vervangen.
Verder lijkt de auto gezond te rijden en te sturen. Ik weet dat het weer tijd is voor nieuwe remvloeistof want dat is nu 2 jaar oud en voor de rest ben ik benieuwd!