3008 Blue Lease Allure Rouge Ultimate

Plaats hier je mooiste foto's van je Peugeot 3008
053 // 3008

Re: 3008 Blue Lease Allure Rouge Ultimate

Bericht door 053 // 3008 »

Zo de eerste 10.000km zitten erop (wel wat langer over gedaan dan verwacht).
Dan toch even wat plus en min punten bespreken na de eerste 10.000km

Het verbruik na de eerste 10.000km is 7,6 ltr/100 (had dit toch wat minder verwacht)
Aan het begin wel nog op winterbanden gereden (bij mijn vorige 308 scheelde dit echt aanzienlijk) en toch zo'n 1250 kilometer hiervan met een aanhanger erachter gereden.

Eigenlijk heb ik bijzonder weinig op aan te merken en bevalt me gewoon helemaal top.
Het probleem met de stoelverwarming heb ik een tijdje niet meer gehad en gaat tot nu toe helemaal goed
Toch mis ik heeeeeel soms een station als ik bijvoorbeeld spullen moet ophalen of weg moet brengen merk toch dat deze 3008 daar onhandiger mee is.
Maar ach die enkele keer gooi ik er nu vaker een aanhanger achter om wat weg te brengen, blijft de auto weer netter binnenin :mrgreen:

Pluspunten
-Algemeen interieur helemaal top
-LED koplampen

Minpunten
-Automatische achterklep icm trekhaak zoals eerder vermeld op alle mogelijkheden blijft dit zwaar irritant, nu wel als ik er echt bij moet haal ik de stekker eruit maar blijf dit toch een piep oplossing vinden.
-Mat van de bestuurder slijt echt giga snel dit had ik ook al bij de 308 maar heb het idee dat die bij deze auto nog sneller slijt.
Natuurlijk werk ik in de bouw en heb ik geregeld werkschoenen aan in de auto maar mijn inziens moeten deze er tegen kunnen.
Ga toch eens kijken naar een alternatief maar vind die rubber matten echt afschuwelijk, die gaan er echt niet komen mocht iemand een tip hebben dan hoor ik het graag

Bij deze nog een aantal foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Peugeot 3008 PureTech 130 Blue Lease Allure (facelift 2021)
Rouge Ultimate
Draadloze telefoonlader
Carrosserieafwerking Black Diamond
Verwarmbare voorstoelen
Reservewiel
Trekhaak
ReneN

Bericht door ReneN »

Dat van die originele matten klopt als een bus, slijten erg snel en worden zo slap als een vaatdoekje :lol:
Ik heb de nu al bijna een jaar de Broekhuis matten erin, veel beter en blijven goed stevig zonder op te krullen!
Terpi

Bericht door Terpi »

Ik heb in de natte maanden rubber en de originele gebruik ik in de droge maanden. (De rubber matten zien er misschien iets minder fraai uit, maar functioneel zijn ze echt)

Via de CZ shop zijn de matten sowieso goedkoper dan bij de dealer:

https://eshop-peugeot.cz/gb/319-interio ... Group-Mats
E2008 GT Première 2020, Moonlight Metallic Matt, Cobra Suspension 30mm verlaagd
053 // 3008

@Terpi, dank voor de link ga me hier toch eens in verdiepen om toch zo'n rubberen mat aan te schaffen.

Afgelopen week liep een overleg toch wat uit in Eindhoven dus kon ik mooi een keer via Duitsland terug richting Enschede :mrgreen:
Dacht na 10.000km kan ik hem wel eens op de staart trappen en dat viel me helemaal niet tegen voor een 1.2 3 cylinder.

Moet eerlijk zeggen dat ik aan de voorkant ook wel erg sceptisch was voor dit motorblok maar hij bevalt me zeer goed.
Op de teller stond een machtig getal van 191 (op Flitsmeister was dit 190) dus viel me dit helemaal niet tegen.

Afbeelding

Naar de 175 was hij vrij vlot en daarna klom hij gestaag omhoog.
Enig nadeel dat ik een compleet slagveld op de voorruit had en daarin de avond best druk mee was om dit te verwijderen :lol:
Rouge Ultimate
Draadloze telefoonlader
Verwarmbare voorstoelen
Reservewiel
Trekhaak
Ocelot

Bericht door Ocelot »

053 // 3008 schreef: 14 jun 2021, 11:33 Ga toch eens kijken naar een alternatief maar vind die rubber matten echt afschuwelijk, die gaan er echt niet komen mocht iemand een tip hebben dan hoor ik het graag
Ik heb ooit de fout gemaakt bij een eerdere auto een goedkope rubbermattenset bij H**fords te kopen, voor de wintersport. Die rubberlucht was niet te harden, en verdween ook niet. Nooit doen.
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Matten koop ik altijd hier:
https://www.matten-online.nl/amfinder?f ... OeSV588Kh0

Als je dan de Diamond of Super velours neemt gaan ze jaren mee, niet te vergelijken met het standaard Naaldvilt van de Peugeot zelf.

Groet Peter
Terpi

Bericht door Terpi »

Ocelot schreef: 18 jun 2021, 01:34
053 // 3008 schreef: 14 jun 2021, 11:33 Ga toch eens kijken naar een alternatief maar vind die rubber matten echt afschuwelijk, die gaan er echt niet komen mocht iemand een tip hebben dan hoor ik het graag
Ik heb ooit de fout gemaakt bij een eerdere auto een goedkope rubbermattenset bij H**fords te kopen, voor de wintersport. Die rubberlucht was niet te harden, en verdween ook niet. Nooit doen.
Ik heb mijn rubberen matten (origineel) het hele najaar en winter in de auto gehad en alleen de eerste paar dagen een beetje geroken.
1 keer goed reinigen met zeep en ze geuren absoluut niet meer.
E2008 GT Première 2020, Moonlight Metallic Matt, Cobra Suspension 30mm verlaagd
053 // 3008

Afbeelding

Zo de eerste 20.000 kilometer zitten erop en volgende week de eerste beurt gepland.
Ja en nu het verbruik deze is gezakt naar de 7,2 ltr/100 en had toch nog wat lager verwacht, zal wel aan mijn rijstijl liggen :mrgreen:

Moet toch wel eerlijk zeggen dat deze Peugeot me echt helemaal top bevalt en zal de komende 3,5 jaar nog heerlijk genieten zijn in mijn laatste benzine auto.
Twee maanden nadat ik mijn 3008 had ontvangen is er een keuze gemaakt bij mijn werkgever om nu alleen nog elektrisch te gaan rijden.
Maar ach we hebben nog 3,5 jaar dus dat zien we tegen die tijd dan wel weer.

Zo en nu zoals het hoort een paar Plus en Min punten tot nu toe wat mijzelf opvalt.

Pluspunten
Led verlichting, kan dit niet vaak genoeg zeggen echt fantastisch.
We gaan weer richting de winter en dan rij je toch meer in het donker en dan is deze verlichting toch echt top

Giga opbergruimte in de middentunnel en tevens gekoeld, wat past hier veel in en blijft het bij stilstaan in de zomer nog een lange tijd koel.

Stoelen, ook nog na een rit van 1200 kilometer stap je er vrolijk uit

Minpunten
Het wegvallen van de bluetooth van de telefoon (laatste 10.000 kilometer 3x gehad, was wel eenvoudig op te lossen maar blijft vreemd.
Bluetooth van zowel de auto als de telefoon compleet verwijderen en helemaal opnieuw koppelen.

Die elektrische achterklep icm trekhaak , het is maar een klein dingetje maar als je geregeld een aanhanger er achter hebt is dit echt stront irritant.

Standaard matten set had hier toch meer van verwacht zelfs slechter als de 308, tevens dank voor bovenstaande info en heb nieuwe matten besteld.
Hoop in ieder geval dat deze langer meegaan want dit kun je mijn inziens van een auto niet verwachten.

Het probleem met de stoelverwarming is in 1 keer opgelost en heb ik de laatste tijd niet meer gehad, wel gemeld bij de onderhoudsbeurt om eens te kijken of alle stekkers wel goed contact maken of ......
Het koude weer komt er weer aan dus die stoelverwarming wil ik niet meer missen ;)

Afgelopen week kwam ik er toch achter dat ik de eerste kleine schade heb aan de velg ben er zelf zo zuinig op dus vraag me echt af hoe dit is gebeurt, mocht iemand nog tips hebben om deze schade iets te beperken dat is dit van harte welkom.
Baal er zelf giga veel van maar het is natuurlijk ook een werk auto die soms ook wordt geleend door een collega.
Maar ja er zal vast en zeker nog wel een keer een krasje op komen alleen doet de eerste zo zeer
Rouge Ultimate
Draadloze telefoonlader
Verwarmbare voorstoelen
Reservewiel
Trekhaak
herozen

Bericht door herozen »

Leuke verslagen van een mooie 3008. Vooral de kleur. Vind ik zelf ook de mooiste.

v.w.b. de velgranden, misschien is dit iets: https://www.velgrandbescherming.nl/
Peugeot 2008 GT line. 130 PK Rouge Ultimate
053 // 3008

Afbeelding

Toch wat langer geduurd dan verwacht maar we hebben de 40.000 bereikt dus maar eens een afspraak maken voor de tweede beurt.

Eigenlijk weinig nieuws te melden bij de 3008.
Verbruik nog steeds 7,2 en dat met geregeld een aanhanger erachter is dit best netjes.

Vind de 3008 met een zware aanhanger toch beter rijden dan mij vorige 308 diesel.
De aanhangers liggen er veel rustiger achter en tot verbazing gaat de 1.2 3 cylinder ook met paardentrailer gewoon dikke prima.

Nu naar jaren ook besloten om toch weer te gaan camperen en dus de knoop doorgehakt om een caravan aan te schaffen

Afbeelding

Het is geen nieuwe meer maar dikke prima om mee te starten
Eens kijken hoe dit gaat bevallen achter de 3008 maar dat komt zeker goed.
Rouge Ultimate
Draadloze telefoonlader
Verwarmbare voorstoelen
Reservewiel
Trekhaak
Blauwe307

Bericht door Blauwe307 »

Mooi te horen dat de 1.2 zelfs de paardentrailer goed meeneemt. Ik ga mijn 3008 gt ook 1.2, dinsdag ophalen en dan mag hij woensdag gelijk aan de bak met de sleurhut. Ik had met de 1.2 308sw ook geen problemen met trekken. Alleen de 308sw had wel een beetje de neiging om een beetje door te zakken als de sleurhut erachter zat. Had natuurlijk een paar hulpveren eronder kunnen laten zetten.

:D
Nu 3008 GT Black pack 11-2021 Rouge Ultimate 1400Km.
Was 308 SW type style met 1.2 131PK 54000km op de teller uit 2016.
053 // 3008

Het doorhangen van de achterkant was idd een punt van de 308.

Hier heb ik tot op heden met de 3008 totaal geen problemen mee.
Heel veel succes met wachten en gaat zeker goed komen met de sleurhut erachter dit doet de 1.2 dikke prima.

De paardentrailer heeft hij inderdaad totaal geen moeite mee
Rouge Ultimate
Draadloze telefoonlader
Verwarmbare voorstoelen
Reservewiel
Trekhaak
053 // 3008

Afbeelding

Zo van de week konden we eindelijk onze nieuwe aanwinst ophalen en nu maar poetsen poetsen en alles nakijken 8-)

Hij is niet de jongste meer en heeft een beetje TLC nodig maar dit komt zeker goed
Rouge Ultimate
Draadloze telefoonlader
Verwarmbare voorstoelen
Reservewiel
Trekhaak
053 // 3008

Zo vanmorgen dan toch eindelijk de auto weggebracht voor de 2e beurt bij 40.000km.

Toch nog een prima leenauto meegekregen van Broekhuis Peugeot Hengelo (ov) blijft nog steeds de fijnste Peugeot dealer hier in de buurt

Afbeelding

Afbeelding

Nu was dit een GT pack en ikzelf heb een Blue Lease Allure en er zijn toch nog wel een paar kleine plusjes en minnetjes tussen deze uitvoeringen

Absolute plus de Focal geluidsinstallatie, oei wat heb ik nu een spijt dat ik deze niet heb genomen. Gaat dan vooral op de lage tonen vanuit de subwoofer nadeel is wel dat je echt niets meer ziet uit de achteruitkijkspiegel :mrgreen:

Ligt misschien ook aan de muziekstijl waar je van houd
Deze GT was een automaat en ikzelf heb een 6 bak maar beide prima

Maar wat is nu dat minnetje van deze uitvoering dan nou….
Dat zwarte dak aan de binnenzijde echt wat wordt het een donker hok binnen die 3008.
Kan natuurlijk aan mij liggen maar ben daarin tegen blij dat ik dat niet heb in mijn eigen 3008.

Ga me toch eens verdiepen of ik dan toch de focal na de tijd kan installeren tegen een redelijke prijs of toch alleen voor een kleine subwoofer ga.

Mooi punt om in de vakantie over na te gaan denken en misschien in te bouwen met goedkeuring van de leasemaatschappij natuurlijk
Rouge Ultimate
Draadloze telefoonlader
Verwarmbare voorstoelen
Reservewiel
Trekhaak
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Ikzelf vind het dak ook erg zwart. Mede om die reden ook een pano dak genomen. Die combi is dan weer erg chique.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Jangel

Bericht door Jangel »

Mijn vorige auto ( 2017 MB C-klasse station) had het nightpakket, vergelijkbaar met blackpack, ook met zwarte hemel. Ik vind het rustgevend zo'n zwarte hemel. Daarom wou ik onze 3008 ook weer een zwarte hemel.
3008 GT rouge Ultimate 1.2 130 pk EAT8 Black pack 2022
208 Active Perla Nera 1.2 100 pk 2021
Plaats reactie

Terug naar “Foto's van je Peugeot (3008-II)”