motorstoring > vervangen tank en vlotter

Voor alles wat onder de motorkap zit
Plaats reactie
Nieuborg

Bericht door Nieuborg »

Hallo allemaal,

Wij hebben onze auto in januari 2021 gekocht (Peugeot 508 GT uit 2019) en er staat nu net 60.000km op de teller.

Omdat er een klein scheurtje in de buis zat gaf de auto soms een hoge fluitende toon. Donderdag 11 augustus is dit verholpen en heeft de Peugeot garage een onderdeel vervangen (De buis was onderdeel van een klep, hierdoor hebben ze de gehele klep moeten vervangen). Dit hoge fluit was niet meer te horen, dus dit is opgelost.
Enkele dagen later (16 augustus) zijn wij vertrokken naar Spanje. Onderweg is onze auto gestrand in Frankrijk: Motorstoring!
Sinds gisteren is de auto terug in NL en vandaag is er een diagnose gesteld: De tank en vlotter moeten worden vervangen.

Nu krijg ik mijn twijfels bij de auto. Het scheurtje kan ik nog inkomen maar hoe kan het dat in 3 jaar tijd een tank en een vlotter vervangen moeten worden. Is dit een bekend probleem bij de 508 GT uit 2019?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Yvonne.
PetrouschkA

Re: motorstoring > vervangen tank en vlotter

Bericht door PetrouschkA »

Bij mij ook een enorme fluittoon (begon iets nadat de motor was gestart en verdween op een gegeven moment weer; heb er nog een opname van gemaakt). Was vlak voor de vakantie... Toen ik contact zocht met de garage had men gelijk door wat het zou zijn. Bij mij is toen het kleppendeksel vervangen. Gelukkig geen problemen gehad met verdere storingen!

Betreft een 508SW uit 2019, 180pk benzine.
508SW 2019 Allure 180pk
peutje

Re: motorstoring > vervangen tank en vlotter

Bericht door peutje »

Zo ook hier, kleppendeksel vervangen na fluittoon en geen probleem meer gehad daarna. Ook 2019.
508SW gris platinum, ble. Allure, 1.6-180, aangevuld met afneembare trekhaak en stoelverwarming.
Abe504

Bericht door Abe504 »

Ook ik heb bij mijn hybrid vorige week exakt dezelfde storing gehad, een enorme fluittoon. Is bij een dealer onderweg opgelost, kreeg een elektrische Citroën mee als leenauto (en later een stevige rekening hiervoor). Volgende dag gaf het dashboard een motorstoring aan. Bij mijn eigen dealer uitgelezen en gewist. Nu de hele week geen last gehad, hoop dat het zo blijft.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (508-II)”