Eat8

Voor alles wat onder de motorkap zit
pinoleone

Re: Eat8

Bericht door pinoleone »

Peugeot-5008 schreef: 01 nov 2020, 18:49 Ik ervaar dat totaal niet.
Wat vreemd dan.. ook dat loskomen bij bijna stilstaand niet? wat ik nu al denk is dat er softwarematig iets niet goed is afgesteld. kan toch niet zo zijn dat ik een nieuwe auto dusdanig lang moet inleren dat dit weg is en blijft. auto vier dagen geleden gehaald met 4km op de teller
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Als je denkt dat er iets niet goed is moet je er mee terug naar de dealer.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
Peugeot-5008
Beheerder

Kleine toevoeging:

Een automaat blijft leren.
Als je als een spreekwoordelijke “idioot” blijft flipperen leert ie nooit.

Jouw genoemde ervaring ervaar ik totaal niet meer. In het begin een beetje zoekende. Ben nu 12k verder en nergens last meer van.

Stuur mij een PM
pinoleone

Bericht door pinoleone »

Ik heb vandaag na twee keer terug flipperen niet meer geflipperd omdat de terugslag zo rommelig was dat ik dacht laat dat maar aan de automaat zelf over... 12k dat is een hoop meer dan mij gereden km.. ik lijk wel geen geduld te hebben. maar kan ik beamen dat ook jij er last van had of dat je merkte dat de bak in dit opzicht rommlig is geweest? Ik blijf het toch nog vreemd vinden. Morgen zie mijn aannemer met de zelfde uitvoering. Op die van hem staat ook al aanzienlijk meer km en zal vragen wat zijn ervaringen zijn.
Peugeot-5008
Beheerder

Zoals gezegd. Als je vind dat er iets niet goed is, moet je terug naar de dealer. Maar een automaat is geen handbak, en de automaat blijft leren van jouw gedrag.

Het grote verschil tussen hand en automaat is wel dat hij niet vooruit kan kijken in de situatie en altijd moet handelen op het moment. Met een handbak kan je als persoon altijd anticiperen op de situatie die gaat komen na de situatie waar je op dat moment zit. En dat is het moment om je flippers te gebruiken. Omdat je bv een versnelling lager een bocht in wil die jij ziet aankomen maar de auto niet. Ik gebruik ze miss 1x/maand.

Voor wat betreft mijn ervaring. Zie boven. Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik jouw ervaringen niet (her)ken. Daar is niets aan veranderd het laatste uurtje :mrgreen: . De enige ervaring die ik ken was enkel in het begin dat de bak een beetje zoekende was voor mijn gevoel (nooit volledig automaat gehad dus geen idee wat wel en niet hoort) maar nu prima gewend. Zoals gezegd als ik de flippers 1x/maand gebruik is het veel en voor de rest schakelt hij soepel op en terug. Ik heb er 12k opzitten en het gevoel met de bak die ik nu heb heb ik al een behoorlijk aantal k-KM.

Laat de flippers eens met rust en ga gewoon rijden. Niet super traag. Niet super sportief. Gewoon normaal. En laat de automaat aan je wennen. (En vica versa)
Een automaat is en blijft een automaat en geen handbak waar je zelf de regi over hebt.

Stuur mij een PM
pinoleone

Bericht door pinoleone »

Sorry voor mijn onzekerheid.. Ik ga hiermee aan de slag. Ik zal jullie op de hoogte houden over hoe dit verder gaat.

Morgen spreek ik mijn dealer en mijn aannemer. Mocht hier meer informatie uit komen dan meld ik dit direct.

Super bedankt voor jou reacties. erg tof op zo'n dag als vandaag, zondag!! 😎👍🏻

Mvg Pascal
sjaakmans

Bericht door sjaakmans »

Ik heb dat stoten bij het afremmen soms ook. Maar bij mij komt het vooral als ik een paar dagen een beetje aan het jagen ben geweest met de auto. Als het eenmaal weer over is, is het super comfortabel. Plus het is altijd beter dan de semi-automaat die ik voorheen had ;-).
pinoleone

Bericht door pinoleone »

sjaakmans schreef: 02 nov 2020, 19:35 Ik heb dat stoten bij het afremmen soms ook. Maar bij mij komt het vooral als ik een paar dagen een beetje aan het jagen ben geweest met de auto. Als het eenmaal weer over is, is het super comfortabel. Plus het is altijd beter dan de semi-automaat die ik voorheen had ;-).
Bedankt voor je reactie.. komt het dan ook voor dat de bak net voordat de wagen stilstaat loskomt in de vrijloop. Voelbaar dat de druk van de koppeling gaat en je ineens abrupt meer moet remmen. Echt rommelig te noemen

Vandaag zit ik op 430 km en heb gevraaagd aan mijn aannemer met dezelfde versie en die zei.. mmm nee eigenlijk ervaar ik dit niet zo.. ik moet even zelf gaan rijden in die van hem want daar staat namelijk 12k op...
Peugeot-5008
Beheerder

Anders even laten resetten en opnieuw beginnen.
(Zonder flippers!)

Stuur mij een PM
pinoleone

Bericht door pinoleone »

Peugeot-5008 schreef: 02 nov 2020, 22:00 Anders even laten resetten en opnieuw beginnen.
(Zonder flippers!)
Ga ik morgen voorleggen en direct afspraak maken om de bak te resetten.. moet zeggen dat ik zelf nauwelijks flippers heb gebruikt en zeker niet in het begin toen er nog 4km op de teller stond en dit al aanwezig was..
pinoleone

Bericht door pinoleone »

Ha gasten,

Ik ben nu 1100 kilometer verder.De eat8 is wat soepeler gaan terugschakelen, ik ben er nog niet helemaal tevreden over en denk dat er nog wat kilometers meegemaakt moeten worden om te kijken of dit beter gaat.

Mijn auto is terug geweest voor het opnieuw spuiten van de bumper en ook gelijk door naar de garage voor de problemen die ik eerder heb genoemd en tevens ook voor de brommende airco pomp. Hier zijn de bekende adviezen weer van de monteur/chef werk plaats, 'geef het de tijd auto is nog te nieuw' ik ga dan ook kilometers maken mocht dit niet minderen of weggaan dan ga ik ermee terug. Ik heb dit ook zo afgesproken. Ik ga hier geen gal spugen over de manier van werken bij motorhuis Leiden omdat dit geen zin heeft en het verhaal is tevens te groot om te tikken, andere topic

Wederom was er veel aan hand met de auto en voor deze tijd en centen mag je wel wat verwachten vind ik.

Ik laat weer van me horen als ik meer weet. :D

Mvg Pascal

Mod-Edit: overdadige leestekens verwijderd onwille van de leesbaarheid
Peugeot-5008
Beheerder

Heb je de bak laten resetten zoals geadviseerd?

Stuur mij een PM
Peugeot-5008
Beheerder

pinoleone schreef: 02 nov 2020, 22:16
Peugeot-5008 schreef: 02 nov 2020, 22:00 Anders even laten resetten en opnieuw beginnen.
(Zonder flippers!)
Ga ik morgen voorleggen en direct afspraak maken om de bak te resetten.. moet zeggen dat ik zelf nauwelijks flippers heb gebruikt en zeker niet in het begin toen er nog 4km op de teller stond en dit al aanwezig was..
Ik bedoelde te zeggen dat ee auto alleen aan je kan wennen als je de flippers niet gebruikt. Dusoen de auto de showroom uitreed begint het leerproces van de EAT8.. het advies is juist om in die periode weinig te flipperen zodat de bak aan jou kan wennen, ook al doet hij om dat moment niet wat jij wil/verwacht.

Voor de rest van je problemen kan je beter een ander topic openen op de juiste plaats, heeft niets met de EAT8 te maken en al helemaal niet met de 508II

Stuur mij een PM
pinoleone

Bericht door pinoleone »

Heb ik gevraagd maar chef werkplaats geeft dan aan..

Geeft geen storingen aan Bak is niet gereset omdat dit volgens hem niets ging opleveren.. Ik moet je bekennen dat ik ook even tot niet moest tellen en weg moest gaan omdat er veel fout gaat ik kan me soms niet beheersen meer met alle gevolgen van dien. Het is te gek gewoon. Ik sprak af dat wanneer mijn auto terug kwam voor het herstellen van mijn bumper ik iemand van de werkplaats aan de lijn zou krijgen om de problemen door te nemen voordat zei eraan gingen werken.. nu heeft de verkoper mijn problemen voorgelegd aan de chef. Wordt ik uiteindelijk opgebeld dat me auto klaar staat.. ik moet maar even gaan rijden blablabla chocolade vla.. je kent het wel. Ik wordt nogal agressief en dat werd ik ook tijdens het gesprek daarnet en heb het even de tijd gegeven. Ik ga nu rijden en kijken of de dingen oplossen zo niet dan gaat hij terug.

Ik probeer niet teveel over problemen te bespreken met de afhandeling van dingen maar meer de nadruk te leggen op een oplossing in dit topic en ervaring. Ik doen me best.

Ik ga nu even rijden en gaan de problemen niet weg dan gaan we gewoon weer terug.
Peugeot-5008
Beheerder

Succes

Nogmaals. Voor je andere problemen svp een ander topic op de juiste plaats openen. Anders ga ik straks schonen en is alles weg. ;)

Stuur mij een PM
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (508-II)”