Remklauwen verven

Voor alles wat aan de buitenkant zit
Plaats reactie
hiljolodewijk

Remklauwen verven

Bericht door hiljolodewijk »

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het verven van de remklauwen van de 208II? Hebben jullie toevallig foto's? En is het een beetje te doen? Het staat niet boven aan mijn lijstje, maar wellicht iets wat ik in de toekomst eens zou willen doen.

Mvg!
bastet

Re: Remklauwen verven

Bericht door bastet »

Dit zal niet anders zijn dan iedere andere auto. Wat wil je weten dat specifiek voor dit model is?

Persoonlijk: standaard kleine remklauwtjes in een rode of andere felle kleur = no go. Minstens een forse upgrade of zelfs multi-zuiger klauw, dan mag 't wel!
hiljolodewijk

Ik heb geen ervaring met het verven van remklauwen. Wel eea gelezen over de juiste verf etc. Maar er wordt ook gesproken over demontage van de remmen, zodat ze makkelijker te verven zijn. Is dat aan te raden bij de 208 bijvoorbeeld?
RoyR

Bericht door RoyR »

Als je handig bent. Zou je ze los kunnen halen.
Maar is niet echt nodig. Ik heb al een aantal keer mijn remklauwen geverfd. En niks gedemonteerd.
Ik zou een setje van Foliatec aanraden. 2K lak. In diverse kleuren verkrijgbaar.
Peugeot 308 T9 GT Line 1.2 Puretech 130pk / 230nm
- Blue Magnetic
- 18" Saphir Noir Velgen (Zomerset)
- 17" Rubis (Winterset)

Ex:
Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v 109pk 2006
Peugeot 308 Blue Lease Premium 1.6 BlueHDI 120pk 2014
bastet

Bericht door bastet »

hiljolodewijk schreef: 16 nov 2022, 11:36 Ik heb geen ervaring met het verven van remklauwen. Wel eea gelezen over de juiste verf etc. Maar er wordt ook gesproken over demontage van de remmen, zodat ze makkelijker te verven zijn. Is dat aan te raden bij de 208 bijvoorbeeld?
Met een jonge auto is 't vaak al voldoende om gewoon even goed te ontvetten. Oudere auto's hebben vaak wel last van roest en lelijke bubbels/opbollingen die je even moet schuren, en dat gaat beter los van de auto. Als de klauwen nog netjes zijn: goed ontvetten (remreiniger en een niet pluizende doek), pas op voor rubbers rondom de remzuiger zelf, en daarna met een goed setje verf aan te gang.

Kies een kleur die je zelf mooi vindt en die je goed bij de wagenkleur vindt passen.
hiljolodewijk

Bedankt voor de reacties! Hebben jullie ook een primer gebruikt? Ik lees op sommige plekken dat dat aan te raden is. Maar als ik het goed ontvet, dan zou het mogelijk ook zonder kunnen?

De auto is geel, dus wil ze ook geel verven :roll:
Ferdi B

Bericht door Ferdi B »

hiljolodewijk schreef: 23 nov 2022, 07:58 De auto is geel, dus wil ze ook geel verven :roll:
Kryptonite geel.....net als bij de 508 pse lijkt mij wel wat..

Afbeelding
208 (II) GT-pack 130pk, EAT8, kleur: Jaune Faro, Nappa leder grijze bekleding, Panoramadak, Black diamond dak, Park City 2.
bastet

Bericht door bastet »

hiljolodewijk schreef: 23 nov 2022, 07:58 Bedankt voor de reacties! Hebben jullie ook een primer gebruikt? Ik lees op sommige plekken dat dat aan te raden is. Maar als ik het goed ontvet, dan zou het mogelijk ook zonder kunnen?
Primer zal zeker helpen, kijk vooral naar wat er in zo'n remklauwverf kit zit. Schuren en ontvetten zijn sowieso het allerbelangrijkst.
hiljolodewijk schreef: 23 nov 2022, 07:58De auto is geel, dus wil ze ook geel verven :roll:
Zeker weten? 99% kans dat het geel niet hetzelfde geel is, en dat blijf je zien. Kan je beter een andere (accent) kleur nemen, een complementaire kleur bijvoorbeeld.

Ik heb jarenlang rondgereden met Porsche remklauwen op m'n A4, en die waren gespoten met gewone autolak. Dat heeft jarenlang goed gehouden - ik was zelf nooit van het schoonmaken, en als ik het deed was dat met pure remreiniger, en er is méér dan eens flink remolie overheen gegooid, dus uiteindelijk ging dat wel stuk. Als je goed schuurt, ontvet en daarna spuit kan je in principe ook met gewone verf aan de gang. Levensduur zal wel wat korter zijn dan met remklauwlak, maar je kleurkeuze (en dus ook matchend voor je wagen!) is dan ineens 1000x groter, en je kan zelfs een spuitbus op kleur laten mengen om ze écht op je auto te laten lijken.
remklauw.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hiljolodewijk

Ik mis wel eens de mogelijkheid om duimpjes/likes te geven in dit forum op reacties. Bij deze dus maar via deze post een dikke like voor jullie reacties ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Exterieur (208-II)”