Levertijd 208 (II)

Welke uitvoering past het beste bij jou
Plaats reactie
Rick
Moderator

Re: Levertijd 208 (II)

Bericht door Rick »

Je hebt een lease auto besteld bij de leasemaatschappij.
Daar moet je zijn over info mbt levering.
Dealer kan van alles roepen maar LM is aanspreekpunt.
Alle andere info is puur indicatief
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Exact dat.
Je frustratie afreageren op de dealer kan, maar is niet reeel. De leasemaatschappij is de verkopende en leverende partij, dus daar moet je zijn. De dealer is geen partij voor jou.

De aftelkalender welke hier wordt genoemd van enkele leasemaatschappijen is ook een wassen neus en alleen maar gebaseerd op een verwachting en niet op basis van de werkelijkheid vwb jouw wagen. Vestig daar je hoop dus vooral niet op.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Mardle

Bericht door Mardle »

Het gaat mij niet om wanneer het geleverd word , maar de verkoper zeg de auto is in Nederland van de boot af en word dus nu geleverd , en dan krijg je ineens mail van word week 30.

Hoe kan dat als die in nederland op de trailer staat zoals hij zei , dan zou die dus tot week 30 gewoon blijven staan .

Als men gewoon zeg wij weten het niet precies dan is er niks aan de hand , nu steeds zo gegaan .

modedit: quote verwijderd!
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Hoezo zou de info bij de dealer onjuist zijn. (behalve dat ze met de boot komen....)
Kan best dat de auto daadwerkelijk in NL is.
Dealers weten niet exact waarom auto wel of (nog) niet door de transporteur op de stoep worden gezet en gaan uit van hun ervaring dat dit meest vlot gebeurd.

Laatste berichten zijn dat de auto's met SOS functie niet mogen worden uitgeleverd iav oplossing voor de storingen in die units.
Dus het kan best zo zijn dat dit eerst bij Gefco in Oosterhout (logistieke partner van PN) wordt opgelost en daarna pas naar de dealers worden doorgebracht. (Gefco hersteld aldaar ook transportschades......)

Dan een week of twee om in te plannen voor afleveringsklaarmaken en je bent week 30 die Leaseplan aangeeft om af te leveren.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
bastet

Bericht door bastet »

JJBrr schreef: 28 jun 2022, 10:05Je hebt vorige week nog een mail gehad over de levertijd? ik stuurde 6 weken terug een mail maar nooit wat gehoord.
Ja, en gisteren ook, met de mededeling dat we eind van de week even telefonisch contact opnemen. M'n collega heeft met JL gesproken, en waar zij aangaven dat de online portals allemaal op eind augustus staan, staat zijn auto voor 15 juli (productie) gepland. Transport kan dan nog weer weken duren aangezien Peugeot dat óók niet op orde heeft.

We gaan 'm van de week even fijn aanhoren, en dan zien we 't wel.
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Je werkt bij de importeur en transporteur en hebt inside informatie dat de boel niet op orde is, die praatjes hoor ik vaker, ook over een Duits merk en er klopt vaak geen ene moer van, verkopers en dealers weten er ook niks van, ze weten ongeveer wat en hoelang iets duurt.
Bestel je via een lease maatschappij kan het nog leuker worden, word jou wagen aan een ander toegewezen en mag jij langer wachten, komt ook voor.
Groet Peter
Woodsnaps

Bericht door Woodsnaps »

Update vanuit mijn kant:

Contact gehad met dealer vandaag: geeft aan dat de auto gisteren geleverd is. Nu wachten op werkplaats afspraak en kenteken, daarna komt ie mijn richting uit!:D
sbas2022

Bericht door sbas2022 »

Vandaag eindelijk goed nieuws gehad. Eind december besteld en vandaag mijn e208 gt pack binnengekomen bij de dealer. Nu rijklaar maken (kenteken etc) en aanstaande maandag ophalen 👍
Gixxje

Bericht door Gixxje »

Das mooi nieuws.
Lijkt dat het allemaal rond die magische 7 à 8 maanden blijft uitkomen.

Veel plezier met je je nieuwe aanwinst
Stryx

Bericht door Stryx »

Pfff. En weer een mailtje dat de aflevering onzeker is vanwege ‘personeelstekorten in het transport’.

Nou ja, in ieder geval beter dan ‘hij moet nog gemaakt worden’.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Ze kunnen niet steeds dezelfde reden mailen ;)
Nu is het tekort personeel bij transport.
Laat me raden de volgende mail is vertraging vanwege personeels te kort in de werkplaats of de poetser heeft corona :mrgreen:

Strerkte met wachten.
Ik moet nog tot maart :cry:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
dutcher1983

Bericht door dutcher1983 »

Stryx schreef: 01 jul 2022, 11:40 Pfff. En weer een mailtje dat de aflevering onzeker is vanwege ‘personeelstekorten in het transport’.

Nou ja, in ieder geval beter dan ‘hij moet nog gemaakt worden’.
Jij had volgens mij ook 9 januari besteld toch bij JL? Hier ook 9 januari GT Pack(Blauw)
Hier helemaal nog niets gehoord helaas.
Stryx

Bericht door Stryx »

Ik heb idd bij Justlease besteld, maar ik ben het hele feest ietsjes eerder begonnen. Half december is de goedkeuring voor de bestelling gegeven. Het officiële contract is per 2 januari getekend ivm de subsidie.
bastet

Bericht door bastet »

Ik heb gisteren een belletje gehad van de Peugeot dealer, precies zoals hij had beloofd via een eerder mailtje. Keurig van 'm, houdt zich goed aan z'n afspraken.

Hij kon me wat meer vertellen over wat ik kon verwachten, en natuurlijk is alles onder groot voorbehoud. Hij kon zien dat onze auto ("ja, die mooie robijnrode, met de mooie stoelen, dakje, en alles wel") recent op begin oktober was gezet, maar nu als verwachte leverdatum in Arnhem (dus niet productiedatum!) naar 17 september is gekropen. Productie zou voor begin augustus ingezet zijn, dus we houden hoop dat we ons huwelijk begin oktober in een mooi knalrood Peugeotje kunnen voltrekken! :D

Fingers crossed, en nu maar hopen dat die boerenprotesten 's lands wegen niet te lang vast houden (ze zouden ze allemaal een CE rijbewijs moeten laten halen, dan hadden ze royaal werk gehad!).
Inie mini

Bericht door Inie mini »

Onze E-208 GT is door JL op 9 januari besteld.
Kleur Gris Artense en zonder optie’s.
Eerst was het eind April,toen werd het eind Mei en nu eind Augustus.
De teller staat nu nog op 9 weken voor aflevering.
Ben benieuwd of er weer uitgesteld gaat.
Wij hopen van niet maar wie zal het zeggen.
Woodsnaps

Bericht door Woodsnaps »

bastet schreef: 01 jul 2022, 19:49 Ik heb gisteren een belletje gehad van de Peugeot dealer, precies zoals hij had beloofd via een eerder mailtje. Keurig van 'm, houdt zich goed aan z'n afspraken.

Hij kon me wat meer vertellen over wat ik kon verwachten, en natuurlijk is alles onder groot voorbehoud. Hij kon zien dat onze auto ("ja, die mooie robijnrode, met de mooie stoelen, dakje, en alles wel") recent op begin oktober was gezet, maar nu als verwachte leverdatum in Arnhem (dus niet productiedatum!) naar 17 september is gekropen. Productie zou voor begin augustus ingezet zijn, dus we houden hoop dat we ons huwelijk begin oktober in een mooi knalrood Peugeotje kunnen voltrekken! :D

Fingers crossed, en nu maar hopen dat die boerenprotesten 's lands wegen niet te lang vast houden (ze zouden ze allemaal een CE rijbewijs moeten laten halen, dan hadden ze royaal werk gehad!).
Hou je hart dan maar vast, want bij mij stond de daadwerkelijke levering op 18 April, transport is de boosdoener geweest waardoor hij nu na 3 maanden nog steeds niet geleverd is.

Zo vroeg van te voren kan er gewoon nog geen zekerheid gegeven worden. Begrijp me niet verkeerd, ik gun je met alle plezier dat in September geleverd wordt, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

En de collectieve vakantie in Augustus dat de fabriek weken dicht gaat helpt ook niet mee.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
bastet

Bericht door bastet »

Woodsnaps schreef: 02 jul 2022, 01:00Hou je hart dan maar vast, want bij mij stond de daadwerkelijke levering op 18 April, transport is de boosdoener geweest waardoor hij nu na 3 maanden nog steeds niet geleverd is.

Zo vroeg van te voren kan er gewoon nog geen zekerheid gegeven worden. Begrijp me niet verkeerd, ik gun je met alle plezier dat in September geleverd wordt, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Weet ik, ik pin me er ook niet op vast. Het is gewoon leuk om eens een datum te horen ipv ergens in 2022 of 2023. Dan krijg je het gevoel alsof er toch wel echt ergens een bestelling is geplaatst en er aan wordt gewerkt. Wanneer hij echt komt zien we wel.
Mardle

Bericht door Mardle »

Volgens de Dealer word mijn auto nu aankomende dinsdag geleverd , na aandringen heeft die contact opgenomen en werd gezegd dinsdag , nou ben benieuwd.

Deze medewerker heeft in ieder geval goed werk verricht vorige medewerker zei auto is in nederland en word geleverd ( week geleden) terwijl hij dat helemaal niet wist volgens dealer.

Auto in augustus 2021 besteld.
Mardle

Bericht door Mardle »

Dinsdag idd auto geleverd bij de dealer aankomende woensdag ophalen , heel blij mee.

Medewerker Wassink zeer goed geholpen en uitgezocht wanneer die kwam , de frustratie van de andere medewerker die zei hij staat al in Nederland vandaag of morgen komt die zeker aan ( vorige week wat niet waar was dus) is weg gespoeld .

Wouter top service van jou !!!
Plaats reactie

Terug naar “Aanschaftips (208-II)”