Verbinding TOMTOM + Peugeot APP

Aanwezig in de 208, 2008 en 308 (2017-heden) en in de 208-II, 3008-II, 5008-II en 508-II (Allen)
Plaats reactie
Invalid

Verbinding TOMTOM + Peugeot APP

Bericht door Invalid »

Goedemiddag,

Ik rij met een Peugeot 5008 GT Line van 2019 en heb momenteel de laatste firmware en kaart updates (Wave 2) vanop het forum geïnstalleerd.
Ik bezit het Connect 3D navigatiesysteem (Real Time traffic) + Speedcam, deze zijn beiden geactiveerd.
Als ik het goed heb zitten de gevarenzones hierbij inbegrepen?

Ik begin me tegenwoordig meer en meer te storen aan het feit dat ik soms al 10 min. onderweg ben vooraleer ik verbinding krijg met de TOMTOM services. Wat dus ook wil zeggen dat de eerste 10 min er bijna géén (TMC) rekening wordt gehouden met files en dergelijke.
Bij het starten van de wagen open ik ook altijd de Peugeot app op m'n iPhone maar ook hiermee geraak ik het meeste van de tijd niet verbonden via bluetooth. De bluetooth verbinding tussen m'n iPhone en de wagen zelf werkt dan wél weer zoals het hoort en die verbind bij het starten van de wagen bijna onmiddellijk.

Ik heb via het forum al gezocht maar het meeste gaat over totaal géén verbinding krijgen wat bij mij dus niet het geval is.
Ik las wel dat je kan resetten op 2 verschillende manieren (via het plafond of de knoppen onder het display) maar vond hier niet écht een 'handleiding' voor buiten "druk op deze knoppen". Ik druk liever niet als de instructies niet volledig duidelijk zijn.. :D
Welke knoppen juist? Hoe lang moet je drukken? Krijg je feedback van de wagen na het drukken? Kan ik controleren of de reset gelukt is?

Zou iemand dit voor mij nog eens kort op een rijtje kunnen zetten a.u.b? En dan hoop ik dat hiermee het probleem voorgoed verholpen is.
Ik weet niet of er nog dergelijke toetsencombinaties zijn maar een sticky hierover op het forum zou misschien wél handig kunnen zijn voor velen onder ons.

Alvast bedankt voor de hulp!
rick
Moderator

Re: Verbinding TOMTOM + Peugeot APP

Bericht door rick »

Vertraging kan altijd, maar zou een paar minuten moeten duren afhankelijk waar de auto zicht bevind.
Soms duurt het wat langer en soms werkt het even helemaal niet. Is geen pijl op te trekken.

Resetten van de verbinding met TOMTOM server is alleen nodig als je helemaal geen verbinding krijgt.
In jouw situatie dat het lang duurt is dat niet nodig. Resetten helpt niet om de boel te versnellen.

Openen van de app in je telefoon is toch ook niet nodig? die draait toch al op de achtergrond.

Mogelijk creeer je door het openen van de app juist dat de radio eerst druk met je telefoon aan de gang gaat ipv de verbinding naar Tomtom.

Stap in de auto, start de auto , laat je gsm in je jaszak en kijk wat er dan gebeurd.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Lucyfer

Bericht door Lucyfer »

Bij mij wordt altijd gevraagd via verbinding of ik toestaan dat Peugeot App connectie maakt met auto, meteen nadat mijn iPhone verbonden wordt met auto ( meestal binnen 30 seconden) .
Peugeot 3008 SUV GT-Line 1.2 PureTech 130 PK. Opties: Pack Safety Plus, Pack Premium, Pack Drive Assist, 230 V aansluiting, LM 19 inch velgen Washington, kleur: Noir Perla Nera
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Lucyfer schreef: 02 jun 2021, 21:53 Bij mij wordt altijd gevraagd via verbinding of ik toestaan dat Peugeot App connectie maakt met auto, meteen nadat mijn iPhone verbonden wordt met auto ( meestal binnen 30 seconden) .
Dat heeft toch niets te maken met probleem van TS?
Hij ervaart problemen met TTT, al dan niet ocm met zijn telefoon.

Die melding komt altijd. En als je er niets mee doet verdwijnt ie ook weer na contact af. De telefoon kan gewoon in je zak blijven zitten en de app werkt evengoed.
Zie daarvoor het app-topic.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
Jeroen-3008

Bericht door Jeroen-3008 »

Hier valt de laatste tijd geregeld TomTom traffic uit tijdens de rit. Weet niet hoe ik die rijdend weer werkend krijg. Na b.v. een tankbeurt is de verbinding weer hersteld. Ook is file informatie geregeld niet juist. Afgelopen maandag b.v. rond 18:00 op de binnenring van Amsterdam 12 minuten file door ongeval, maar in de praktijk stond er een vrachtwagen in de vangrail bij afslag A1 met pilonnen afgezet en alleen 1 min max. vertraging door alle kijkers. De file bij Zeeburgertunnel was helemaal niet meer aanwezig. En deze ervaring heb ik vaker met TomTom. De actualiteit is soms ver te zoeken, vooral als het probleem zich heeft opgelost lijkt wel. Ik heb het vermoeden, dat de TomTom informatie via een Peugeot server komt en dat die verbinding niet stabiel draait.
De app blijft een probleemkindje. Soms verbindt ze wel soms niet. Als ze verbindt worden niet altijd eerdere ritten opgehaald. Ook verliest ze verbinding later tijdens de rit, waardoor de laatste rit niet opgehaald wordt. Van tanken en vraag naar literprijs krijg ik al ruim een jaar geen melding meer. Dat er nieuwe ritten zijn opgehaald wordt vrijwel nooit meer weergegeven in de app en op het app symbool met rode bolletje.
De app laadt niet altijd volledig. De rit registratie is dan niet aanwezig.
Dit alles geldt voor een iPhone 6 die up-to-date is qua iOS en Peu-app.
MarcelE

Bericht door MarcelE »

@Jeroen-3008. Hier zelfde ervaringen met de app op een iPhone 8+. Het dashboard in de app wordt vrijwel niet bijgewerkt. Ritten worden eens in de 25 a 30 ritten bijgewerkt.

Aan de ene kant denk ik: lekker belangrijk… aan de andere kant denk ik: ja als je zoiets maakt, laat het dan ook goed werken.

Mijn zoon rijd een Ford Fiesta Vignale. Als je ziet wat hij in de app kan…
Gegroet, Marcel E

308SW Blue Lease Premium 1.2 PureT 130 eat8
Gris Artense + Lederen Premium zetels + stoelverwarming + Oris afneembare trekhaak + hulpveren + luxe kentekenplaten

Peugeot verleden:
308SW BlueHDI Premium 1.6 120pk, 11-2014/4-2018
Peugeot-5008
Beheerder

Heren,

Voor den tweede maal: Over de app is al een apart onderwerp elders. TS ervaart problemen met TTT en is niet geholpen met alle randzaken omtrent de app. Dat kan wat mij betreft prima hier:

https://www.peugeot-meeting.nl/forum/vi ... .php?f=277

Stuur mij een PM
Jeroen-3008

Bericht door Jeroen-3008 »

Volgens mij lees ik problemen met TTT én de app die steeds wegvalt. Vandaar mijn reactie met vergelijkbare ervaringen op beide onderwerpen. Dus mijn reactie op de app problemen is geen randzaak wat mij betreft.

@Niels als je het wilt splitten had je TS moeten vragen twee draadjes te maken.

@Invalid helaas is het verbinding verliezen van de app te wijten aan een instabiele app, want zoals je zelf al hebt geconstateerd is de BT verbinding telefoon-auto wel stabiel. En je bent dus niet de enige. Niels heeft in het aparte App gedeelte een prima stappenplan gemaakt, die heel vaak weer een goede verbinding doet ontstaan. Alleen deze is niet stabiel, waardoor de app niet altijd even goed functioneert helaas.
rick
Moderator

Bericht door rick »

Toch over de app mijn ervaring , Hoe meer je doet met de app IN de auto, hoe zwakker de betrouwbaarheid.
Doe je er niets mee en laat je alles op de achtergrond zn ding doen, dan gaat het prima.
Eenmaal thuis kun je alle gegevens inzien en ermee doen wat je wil.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peugeot-5008
Beheerder

Jeroen-3008 schreef: 04 jun 2021, 21:20 Volgens mij lees ik problemen met TTT én de app die steeds wegvalt. Vandaar mijn reactie met vergelijkbare ervaringen op beide onderwerpen. Dus mijn reactie op de app problemen is geen randzaak wat mij betreft.

@Niels als je het wilt splitten had je TS moeten vragen twee draadjes te maken.
Ik denk dat ik mijzelf wat ongelukkig uitdruk in deze. Mijn excuses.

De problemen met de app staan los van de problemen die TS ervaart met TTT. Aangezien de app-problematiek bij meerderen speelt, al vaak besproken is, oplossingen reeds meerdere malen gegeven zijn, en daar al een apart forumdeel voor is (waar die vraag inderdaad eigenlijk thuishoort) verwees ik daarheen. Voor een ieder. Om zo hier wellicht een oplossing te geven voor het echte probleem wat TS ervaart en dat is het probleem met TTT. Helaas kwam dit niet duidelijk over en leek het of ik alleen de rageerders aansprak, maar bedoel iedereen. Het draadje splitten in deze is helaas geen doen meer zonder diverse posts spreekwoordelijk helemaal uit zijn verband te trekken.

Dus voor de app graag vanaf heden naar het app deel en voor het TTT hier verder ;)

Stuur mij een PM
Invalid

Bericht door Invalid »

rick schreef: 02 jun 2021, 15:31 Vertraging kan altijd, maar zou een paar minuten moeten duren afhankelijk waar de auto zicht bevind.
Soms duurt het wat langer en soms werkt het even helemaal niet. Is geen pijl op te trekken.

Resetten van de verbinding met TOMTOM server is alleen nodig als je helemaal geen verbinding krijgt.
In jouw situatie dat het lang duurt is dat niet nodig. Resetten helpt niet om de boel te versnellen.

Openen van de app in je telefoon is toch ook niet nodig? die draait toch al op de achtergrond.

Mogelijk creeer je door het openen van de app juist dat de radio eerst druk met je telefoon aan de gang gaat ipv de verbinding naar Tomtom.

Stap in de auto, start de auto , laat je gsm in je jaszak en kijk wat er dan gebeurd.
Eerst en vooral mijn excuses, ik wist niet dat er een forum was voor enkel en alleen de app. Intussen heb ik daar een stappenplan teruggevonden om deze te resetten. Zal ik 1 van de dagen eens doorlopen. Maar of mijn app draait op de achtergrond dat weet ik niet, ik krijg ook telkens de vraag met toestemming om de app te openen als ik de wagen start. Wanneer ik dan toezeg opent de app automatisch maar geraakt hij niet verbonden maar moest ik niet toezeggen dan registreert hij toch ook niet in de achtergond veronderstel ik? Soit, ik zal wel afwachten of het stappenplan iets veranderd.

Wat TTT betreft, wél jammer dat er niets aan te doen valt. Dan kan ik al beter Waze of dergelijke gebruiken die wél gewoon meteen verbind bij het starten. Dan weet ik tenminste of het de moeite loont de snelweg op te rijden of niet.

Toch bedankt voor de moeite!
rick
Moderator

Bericht door rick »

Die melding hoefje niets mee te doen.

gewoon je telefoon in de zak houden en eens aankijken hoe het gaat.

TTT zal waarschijnlijk gewoon beter werken als je overal vanaf blijft :mrgreen:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Plaats reactie

Terug naar “Multimedia systeem (NAC) met TomTom Navigatie en touchscreen”