Verbinding TOMTOM + Peugeot APP

Aanwezig in de 208, 2008 en 308 (2017-heden) en in de 208-II, 3008-II, 5008-II en 508-II (Allen)
Steef

Re: Verbinding TOMTOM + Peugeot APP

Bericht door Steef »

rick schreef: 18 aug 2021, 12:25 Je probleem heeft niets met wel of geen hybride te maken en wel of geen 4G verbinding ook niet met de NAC versie.

Het losse kastje wat verbinding maakt met de servers van PSA en doorgeeft aan de NAC is oorzaak
Blijkbaar is die al vervangen, maar toch werkt nog steeds niet goed.

De oorzaak waarom die standalone unit niet werkt zullen ze moeten achterhalen.

Gezien de knulligheid van de vorige dealer zal het me niet verbazen als het gewoon een kwestie is van het nieuw kastje op de juiste manier inleren/coderen oid.

Steef heeft ooit in een ander topic iets laten vallen over een update die gedaan moest worden van dat kastje ,maar dat kan ik niet terugvinden.
Of het 3g of 4g is weet ik ook niet. de BTA module(de afzonderlijke telematica eenheid) werkt met 900/2100MHz. zover ik die techniek begrijp, is het per provider verschilldend of dat 3g of 4g is. weet niet bij welke provider het contract loopt, kan zelfs zijn dat ze dat over meerdere providers aanmelden. maar daar zal het probleem niet in zitten. de BTA module kan inderdaad geupdate/geherprogrammeerd worden door de dealer. maar als de problemen aanhouden lijkt me dat de dealer gewoon een ticket moet aanmaken. zorg er natuurlijk wel voor dat alles up to date is, anders weet ik het antwoord wel van techsupport :evil:
Peugeot 208 I 110pk
werkt bij Peugeot
DrBob

Bericht door DrBob »

Betreffende het initieel door "Invalid" gemelde probleem: "Ik begin me tegenwoordig meer en meer te storen aan het feit dat ik soms al 10 min. onderweg ben vooraleer ik verbinding krijg met de TOMTOM services. Wat dus ook wil zeggen dat de eerste 10 min er bijna géén (TMC) rekening wordt gehouden met files en dergelijke.".
Ik ervaar hetzelfde probleem (P508 HYbrid225).

Wat me echter opviel; ben terug van paar weken zuid Frankrijk en daar had ik het probleem dus niet! Altijd direct de TT service direct en continue beschikbaar. Zijn er meerdere met een dergelijke ervaring? Heeft het dan misschien toch iets met de door Peugeot gebruikte provider in NL te maken?
P508 HYbrid Allure 225
Peugeot-zusje

Bericht door Peugeot-zusje »

Misschien een tip voor de iPhone gebruikers.
Ik rij dan wel niet in het origineel, maar volgens mij wijkt de app van Opel in de basis niet veel af van Peugeot.

Ik lees hier ook over connectieproblemen tussen de app en NAC. Dat heb/had ik ook.

Wat mij opviel in de hotspot van de IPhone, dat er een schuifje staat voor “maximaliseer compatibiliteit “.
Toen ik de aanzette, gaat de connectie een stuk vlotter.

Het blijkt dat Apple standaard op 5 GHz verbinding staat, vanwege 5G. Maar veel internetverbinding lopen nog op 2.4ghz ( ik verwacht dat Stellantis echt niet vooroploopt).
Dus door de verbinding op 2.4ghz te zetten, gaat het een stuk beter.

Lang verhaal, maar wie weet heeft iemand van jullie er ook iets aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

5Ghz wifi en 5G hebben niets met elkaar te maken.
De auto gebruikt geen 2.4Ghz wifi verbinding van je gsm
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

De app maakt ook geen gebruik van de hotspot van je iPhone tijdens het rijden.

Wel fijn dat als je bij mij in de buurt bent ik nu je hotspot wachtwoord weet. :mrgreen:
3008 Bluelease GT HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Plaats reactie

Terug naar “Multimedia systeem (NAC) met TomTom Navigatie en touchscreen”