Disaronno schreef: ↑09 aug 2022, 22:15
Bedankt voor deze verheldering.
Ik vrees dat de oplossing sofwarematig of met een 4g module wel even op zich laat wachten. Als het te gek wordt met de blind spots zou welicht met een massale non-conformiteit claim druk op de ketel gezet kunnen worden. Al leert de ervaring dat je dan wel over een lange adem moet beschikken.
Er zijn 1000+ auto's getroffen, geloof me, er zit voldoende "druk" op de ketel maar los daarvan wie is er schuldig? stellantis of de provider? de provider stopt de dekking en niet de Peugeot
Stellantis en vooral de toeleveranciers van de onderdelen zoals continental hadden dit wel moeten zien aankomen.
3g is natuurlijk al een tijdje onderweg
Er zijn 1000+ auto's getroffen, geloof me, er zit voldoende "druk" op de ketel maar los daarvan wie is er schuldig? stellantis of de provider? de provider stopt de dekking en niet de Peugeot
Ben benieuwd. Door de GPS rollover zijn er ook 10.000 enden wagens met een RNEG getroffen . Wordt ook niets mee gedaan
Prive: 3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
De Rneg was op dat moment al jaren uitontwikkeld
Bij de huidige nwe autos( ook die recent zijn afgeleverd) speelt dit grapje en daar zullen ze wel wat aan moeten doen.
Is dat niet toevallig het geval bij autos die onlangs niet mochten worden uitgeleverd met SOS module?
Mischien omdat er een 4g simkaart moest worden geplaatst oid.? Ik gok maar wat.
Mogelijk dat de bestaande autos automatisch mee lun en profiteren van de oplosdong.
Al vrees ik ook het ergste..
Het kromme van de situatie is, dat men wist dat 3g verdwijnt ( daar hebben de autofabrikanten geen invloed op) en dat men desondanks door ging/ gaat met services die daarop gebaseerd zijn. En dat je dus zelfs op dit moment nog een tomtom live traffic abo kan afsluiten waarvan men weet dat die over een jaar ( of soms nu al) niet meer goed werkt. Wie heeft er nou zitten suffen?
Ter geruststelling: er zijn veel meer automerken die hier mee worstelen. Zeker op de US markt, waar 3g op veel plaatsen al niet meer bestaat.
Toyota (o.a.) schijnt daar een potje dollars te hebben voor een refund vanwege het niet kunnen gebruiken van connected services.
Maar dat is dan ook het land van de claims...
Nu: 308sw facelift. 2019 tech edition 130 h6.
Eerder: 308 sw 110 h5 allure. 208 allure (2x), 407 hdi, 406 hdi, een gammele 106 en heel veel 205-jes in alle kleuren en uitvoeringen.