geluid iPhone via SMEG

Aanwezig in de 208, 2008 en 308 (2013-2017) en in de 508 (2014-2018)
Plaats reactie
Deichmann

geluid iPhone via SMEG

Bericht door Deichmann »

Ik heb een beetje ruzie met het SMEG systeem in Peugeot 308 en het koppelen van mijn iPhone.

Ik wil mijn telefoon graag koppelen aan het SMEG systeem. Dat heb ik gedaan via de Bluetooth-optie. Werkt goed voor zowel telefoon als media, echter.... niet alle geluid wordt doorgegeven. Bij apps via Apple Maps of Flitsmeister blijft het opvallen stil. Flitsmeister heeft een omweggetje door op een of andere manier een telefoongesprek te simuleren, maar dat werkt ook zo-zo. Geluid klinkt niet best, en het heeft een behoorlijke vertraging.
Als je bijvoorbeeld muziek afspeelt via Spotify is er een actieve Bluetooth-verbinding. Dan gaat het wonderlijk genoeg allemaal wél goed.

Aansluiten van de telefoon op de USB-poort in de middenconsole (mijn Peugeot heeft die nog, in latere modellen schijnt die wegbezuinigd te zijn), lost het probleem ook niet op. Als ik mijn telefoon daarop aansluit, gaat het systeem (heel irritant) direct in de iPod stand en begint ongevraagd muziek te spelen. Bovendien levert die USB-poort dermate weinig vermogen, dat de batterij van de telefoon sneller leegraakt dan oplaad. Daar heb je dus ook niks aan. Wat betreft geluid is het ook waardeloos, want ook via die USB-poort werkt alleen streaming audio. Navigatie-aanwijzingen worden niet doorgegeven.

Weet iemand een praktische oplossing?
Je voelt je lekkerder in een Peugeot!
309, 205, 106, 207, 307, 308
Peugeot-5008
Beheerder

Re: geluid iPhone via SMEG

Bericht door Peugeot-5008 »

Geen oplossing voor. De oplossing is CarPlay. Maar dat heeft jouw wagen kennelijk niet (en nadien installeren vereist andere hardware)
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
RadioTechniman

Bericht door RadioTechniman »

Enige optie is meest recente software laden denk ik en hopen op het beste.

Software versie controleren doe je door logo tandwieltjes ingedrukt te houden (seconde of 5)

Voor SMEG iV1 is dit 5.43
Voor SMEG iV2 is dit 6.40

Uit ervaring weet ik dat iPhones vreemde glitches doen ontstaan, dus mogelijk is het niet te verhelpen.

Zorg er ook voor dat je iOS up-to-date is. En verbindingen wissen uit zowel je telefoon als uit de auto biedt soms ook uitkomst. Zeker na een software update van je multimedia.
307 SW Premium 2007 Gris Fer 1.6 16V - 290k km and counting!

Voor alle radio/navigatie/telefoon problemen of updates kun je bij mij terecht!
Peugeot-5008
Beheerder

Bij smegiv2 zou hij Carplay hebben.
Dan zou dit probleem niet bestaan.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
RadioTechniman

Bericht door RadioTechniman »

Carplay is bij mijn weten alleen via bedrade verbinding. Hoor TS alleen over klachten mbt Bluetooth en dat het niet beter wordt bij bedrade verbinding.

Over iV2 icm carplay klopt idd wel.

Maar heb verder geen specificaties over zijn setup, dus vandaar dat ik beide opties aanbied.
307 SW Premium 2007 Gris Fer 1.6 16V - 290k km and counting!

Voor alle radio/navigatie/telefoon problemen of updates kun je bij mij terecht!
Peugeot-5008
Beheerder

Ik bedoelde meer dat een 308 zover ik weet nooit met Smegiv2 is uitgerust en TS dus geen Carplay/smegIV2 heeft. ;)

Mocht de 308 overigens ooit wel uitgerust zijn met smegiv2x, dan is dat van een bouwjaar geweest die deichmann volgens zijn (voorstel)posts niet heeft. Dus die optie valt af.

Carplay werkt alleen bedraad inderdaad.

Plaats reactie

Terug naar “Multimedia systeem (SMEG) met HERE Navigatie en touchscreen”