Alternatief voor rt6

Aanwezig in de 308 (2012-2013), 508 (2009-2014), 3008 en 5008 (beide 2012-2016)
Plaats reactie
Norbert82

Alternatief voor rt6

Bericht door Norbert82 »

Momenteel heb ik een RT6 systeem in mijn 508sw.
Heb er niet echt problemen mee behalve dat ik de navigatie niet goed vind.

Ik heb de navigatie ingesteld op snelste route en toch pakt het niet de snelste route.
Ik ben hier achter gekomen door een andere afslag te nemen dan het systeem aangeeft en ineens gaf het aan dat ik 4minuten eerder op me bestemming zou zijn.

Ik rij elke dag die route en elke dag gebeurd dit.

Nou ben ik om me heen gaan kijken en vind als alternatief die Chinese Android systemen, maar ben ook benieuwd of het mogelijk is om een andere software op de RT6 te kunnen zetten of dat er ook andere systemen zijn naast de originele en de Android systemen
Peugeot 508 sw 1.6 E-HDIF 2-TRONIC 84KW 8E9HD8/PS 11-2013
rick
Moderator

Re: Alternatief voor rt6

Bericht door rick »

308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Norbert82

Bericht door Norbert82 »

Rick,

Bedankt voor je reactie, maar zoals ik aangeef, ken ik die Chinese Android systemen al en wil juist weten of er ook andere zijn of andere software voor de rt6.

Deze link stuurt mij naar een item op dit forum van iemand die een Chinese Android systemen heeft besteld en ingebouwd.
rick
Moderator

Bericht door rick »

niet mogelijk om iets anders te installeren op de rt6

enig alternatief is vervangen voor chinees systeem
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Norbert82

Bericht door Norbert82 »

Dank je, dit scheelt mij verder zoeken.
raz50

Bericht door raz50 »

Aan mijn antwoord heb je ook niet bijzonder veel misschien, maar ik ben helemaal wild van google maps navigatie op mn mobiel. Waar op sommige adressen een dure bedrijfstomtom met alle toeters en bellen me de verkeerde kant op stuurt brengt google maps me real time naar de juiste bestemming. Ziet ook files etc en het mooiste van alles is dat het alleen wat data kost (hoeveelheid valt mee).

Dus wanneer ik een auto koop wil ik alleen een goede houder voor mn telefoon. :)
CrniB
Contacteer:

Bericht door CrniB »

Ik heb een 508 uit 2013, en ook ik vind de navigatie en eigenlijk het hele mediasysteem niet fijn werken, het is het net niet, net niet intuïtief genoeg en de navgiatie vind ik traag.

Ik heb contact gehad met Peugot Nederland met de vraag of ik het mediasysteem van de restyle versie erin kon zetten. Deze heeft Android Auto en dus veel soepeler en fijner. Maar volgens Peugeot Nederland kon dat niet, al twijfel ik heel erg aan hun antwoord.
Met de 508 door heel Europa !
Mijn Kroatische wijn zoals de Plavac mali, Graševina, Pošip & Merlot
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Alles kan, dus ook het nieuwste systeem er in, maar of het ooit gaat werken is een tweede, en welke kosten worden het, is niet simpel toestel er uit en nieuwe erin, je zal de halve auto opnieuw moeten bekabelen, sensoren vervangen, aansluiten en inregelen in de hoop dat het gaat werken.

Dus onmogelijk, nee, maar je moet het zelf helemaal uitvinden en uitvoeren, Peugeot zal je daar niet mee kunnen helpen, en ik denk dat je dan beter een nieuwere wagen kunt aanschaffen waar die inzit, is waarschijnlijjk nog goedkoper ook.
Groet Peter
Reiver

Bericht door Reiver »

Kenmerken/Specificaties:
Aandacht: zorg ervoor dat uw originele Auto Stereo/Radio/DVD Speler heeft dezelfde vorm als onze eenheid.
Fit De Auto (model): Peugeot 508 2011-2014

1) Android 8.0 Oreo, RAM: 4 gb, ROM: 32 gb, CPU: octa-core Processor 1.5 ghz, Hoge kwaliteit radio IC: NXP TEF6686, met betere ontvangst.
2) ingebouwde TDA7851 versterker IC, Ondersteunt subwoofer audio-uitgang, en controle het apart. Scherm Resolutie: 1024*600, Ondersteuning 4 k (3840 × 2160 pixels) /1080 p HD video, ondersteuning spiegel link functie, u kunt uw smartphone online GPS om spiegel op dit toestel, ondersteuning DAB + functie (optioneel)
3) ondersteunt GPS Navigatie, pre-installeren Google map (zonder offline kaart data), ondersteuning output bijna alles aan de hoofdsteunen, zelfs het spelen de video van USB/sd-kaart, of online Youtube video. Ingebouwde Usb-poort/Micro SD Slot (tot 32 gb), WIFI (ingebouwde WIFI modem)/4g internet (Extra apparaat nodig), ondersteuning achteruitrijcamera (Extra apparaat nodig)
4) ondersteuning Snelle-boot. Na de installatie, deze machine alleen moet ongeveer 1 tweede om afwerking opstarten van de 2nd tijd. (andere machines meestal nemen 30 seconden)
5) ondersteuning Bluetooth call/audio play, Sync telefoonboek, snel zoeken contacten, externe microfoon

Specificaties:
CPU: Octa-core CPU Processor 1.5 ghz
RAM: DDR3 4 gb
Nand Geheugen: 32 gb
Radio IC: NXP TEF6686
Bluetooth: BT 4.0
Versterker IC: TDA7851
Werkspanning: 10.8 ~ 14.8 v DC
Audio output: 4*50 w Max
Boot tijd (2nd tijd): ongeveer 1 s

Scherm:
Screen Size: 7-Inch Digitale Scherm
Resolutie: 1024*600
Capacitieve Touchscreen (5 punten)

Besturingssysteem
De nieuwste Android 8.0 systeem, Octa-core CPU Processor 1.5 ghz met RAM: 4 gb & ROM: 32 gb.
Meer glad en snellere verwerking snelheid voor running toepassingen.

EQ
Ingebouwde TDA7851 versterker IC, Ondersteunt subwoofer audio-uitgang, en controle het apart.
Max audio-uitgang: 4X50 w

Telefoon Mirroring
Spiegel uw telefoon op de 7 inch scherm.
Voor Android telefoon, kunt u spiegel en controle op de unit via usb-kabel,
Air Play Voor iPhone, kunt u gewoon spiegel op de unit via wifi verbinding, kan niet controle
(Ondersteuning Android 7.0)

GPS:
Ondersteuning online en off-line navi app, ondersteuning 3D Kaarten en voice begeleiding, uw lange reis langer gehinderd door de nachtmerrie van verdwalen.
Voice Begeleiding: Ja
3D Kaart: Ja
(Ondersteuning radio/Bluetooth/USB/SD afspelen tijdens het navigeren.)

DAB + Digitale Radio (Extra DAB + box vereist)
Digitale Audio Broadcasting kunt u multi-regionale muziek met uw lokale bekend en ook nieuwe kanalen. CD geluidskwaliteit en ruisvrij in uitstekende transmissie maken DAB Radio een speciale ervaring in het voertuig.
Die maken DAB breed toegankelijk meest van Europa.

Av-uitgang
Voor dit apparaat, kan het uitgang bijna alles om uw hoofdsteunen, zelfs u spelen de video van USB/SD/online Youtube video, vele autoradio's in de markt kan alleen uitgang de DVD video aan de hoofdsteun.

Bluetooth 4.0:
Ingebouwde Microfoon in het bedieningspaneel voor handsfree bellen functie
Externe microfoon ook gratis meegeleverd clear voice calling
Ondersteuning Bluetooth audio speler/Telefoonboek functie, snel zoeken contacten. (Aandacht: deze functie kan alleen worden gerealiseerd wanneer de mobiele telefoon ondersteunt Bluetooth Audio-uitgang/Contacten Uitgang)
Ondersteuning Bluetooth-verbinding voor iPhone/Meest Android Telefoons/Zelfs sommige Geen Smart Phone
(Aandacht: De Bluetooth alleen voor audio stream transfer, het niet ondersteuning file transfer of Internet tethering.)

Stuurbediening
Veranderen de track, volume, enz. gemakkelijk zonder uw handen uit de stuurwiel, die maakt rijden veel veiliger.
(Aandacht: Alleen ondersteuning weerstand gebaseerd analoge signaal ingang stuurwiel)

Radio
Hoge kwaliteit radio IC: NXP TEF6686, met betere ontvangst.
AM/FM tuner ingebouwde (wereldwijd)
AM frequentiebereik: 522-1620 (Europe), 530-1710 (Amerika), 522-1620 (Rusland)
FM frequentiebereik: 87.5-108 (Europe), 87.5-107.9 (Amerika), 65.0-108.0 (Rusland)
RDS Radio: Ja

USB/SD:
Ingebouwde micro sd-kaartsleuf/Usb-poort.
Ondersteuning sd-kaart/USB drive tot 32 gb.
Ondersteuning Audio Formaten: MP3/WMA/WAV/APE/FLAC/OGG/AC3, etc.
Ondersteuning Video Formaten: RMVB/AVI/MPG/MPEG/VOB/MOV/ASF/FLV/3GP/MP4, etc.

OSD Taal:
Engels, Duits, Frans, Russisch, Spaans, Turks, Portugees, Arabisch, Chinees, Italiaans, thai, Hebreeuws,
Deens, Hongaars, Nederlands, Pools, Fins, Grieks, Bulgaars, Belgische, Zweeds, Japans, etc.

OBD2 (Extra apparaat nodig)
Compatibel: Meest van Bluetooth type ELM327 OBD2 scanner en wifi OBD2
Compatibel Toepassing: Koppel
Display Data: Real-time data en foutcodes van voertuigen computer.
(Aandacht: Paar auto's kan niet ondersteuning de ECU lezen toegang, die auto's zal niet werken deze functie.)

4g internet (Extra apparaat nodig)
Ondersteuning 4g internet, Vereisen externe USB 4g modem.

WIFI: ingebouwde WIFI modem
Direct zet WIFI functie te zoeken en sluit elke gratis WIFI hotspots

Cam-In (Extra apparaat nodig)
Ondersteuning RCA type reverse camera input, automatisch trigger camera reverse wanneer achteruitrijden de auto.
508SW 1.6THP Blue lease exec 17" kleur Brun Guaranja
:D
Reiver

Bericht door Reiver »

Android 8.0 Auto Stereo/Radio Single Din 7 inch IPS Touchscreen Octa-Core met GPS Navi Bluetooth

Kost bij Aliexpress ci 250 Usd = 225 euro
Reiver

Bericht door Reiver »

Ik heb er ervaring mee opgedaan bij het monteren van zo'n radio in mijn vorige VW Passat.

Het is leuk voor even maar het is enorm veel gedoe. Nou ben ik technisch dus met een slecht manual kom ik er wel uit, maar heb je die kennis niet dan gewoon gaan voor een andere Rt6. Dit soort radio's zijn voor een bepaalde doelgroep gemaakt en werken matig in de praktijk. Wil je gewoon een stabiel systeem dan is dit soort oplossingen niet aan te bevelen.

R
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Is het echt zo lastig alleen een link te plaatsen?
Wat een verhaal.

Zoasl eerder gezegd. Informeer bij Gentry. Hij doet niet anders en weet een en ander exact. Heeft al meerdere hier naar volle tevredenheid geholpen.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
CrniB
Contacteer:

Bericht door CrniB »

over het installeren en de techniek maak ik me niet zon zorgen dat lukt me wel, hebben jullie ervaring met die dingen uit china werkt dat na verloop van tijd nog steeds even goed?
Met de 508 door heel Europa !
Mijn Kroatische wijn zoals de Plavac mali, Graševina, Pošip & Merlot
Peugeot-5008
Beheerder

CrniB schreef: 08 aug 2018, 00:32 over het installeren en de techniek maak ik me niet zon zorgen dat lukt me wel, hebben jullie ervaring met die dingen uit china werkt dat na verloop van tijd nog steeds even goed?
Succes. Als je ook je boordcomputer werkend wil houden zou ik toch echt even contact opnemen met Gentry. Just an advice.
Hij weet namelijk ook exact wat rommel is en wat niet.

Stuur mij een PM
zebigbos

Bericht door zebigbos »

Wie is Gentry?
Peugeot-5008
Beheerder

zebigbos schreef: 30 mei 2021, 22:44 Wie is Gentry?
Forumlid Gentry. Dat is zijn gebruikersnaam

Stuur mij een PM
Plaats reactie

Terug naar “Multimedia systeem (RT6) met HERE navigatie (eMyWay / WipNav+) zonder touchscreen”