RT6 doet niets meer... Zwart scherm, geen radio, alleen ventilator cyclus

Aanwezig in de 308 (2012-2013), 508 (2009-2014), 3008 en 5008 (beide 2012-2016)
Plaats reactie
Jackioo

RT6 doet niets meer... Zwart scherm, geen radio, alleen ventilator cyclus

Bericht door Jackioo »

Goedemiddag!

Ik heb een 2011 508SW Allure met de RT6 navigatie. Gekocht in november 2020, destijds nergens problemen mee gehad. Het is ook echt de fijnste auto die ik heb gereden! Ik heb toen (eind november 2020) wel de kaarten geupdate naar de laatste versie en de SD kaart vervangen voor een groter exemplaar, ik heb de originele gecloned en daar de (grotere) updates opgezet, ging perfect. Sindsdien geen enkel probleem, tot hij gister ineens uitviel. Ik startte de auto om naar huis te rijden, scherm werd zwart en deed helemaal niets meer... Dus ook geen parkeer hulp / sensoren, radio, carkit, klok, temperatuur, etc....

Ik heb gister eerst de zekeringen gecheckt, waren allemaal heel. Toen de hele unit eruit gehaald zodat ik kon controleren of stroom eraf en erop zou kunnen helpen, helaas zonder effect. Wel viel me op dat de ventilator een soort interval heeft, exact iedere 15 seconde start hij in 2 stappen op: kort/zacht en iets langer/hard.. Als ik goed kijk dan zie ik ook net voordat deze cyclus opnieuw begint een hele korte en kleine flikkering in het scherm; wordt iets lichter en het lijkt alsof ik een streep zie. [edit] Dit doet hij ook als hij niet op contact staat...

Ik heb (onder andere) dit forum nagelezen en kom uit op een software update vanaf CD, maar...... mijn CD speler is defect, al sinds ik de auto heb... Ik heb software op een USB stick gezet en wil net zoals het updaten van de kaarten een halfjaar geleden, ik kan echter geen opdrachten opgeven of zien of er wat gebeurd omdat mijn display niets weergeeft... Ik heb de auto een halfuur laten lopen met de USB stick in het slot in de armsteun, maar geen enkel effect en nog steeds die ventilator die het ding opnieuw op laat starten.

Ik heb gister ook de unit helemaal uit de auto gehaald en geopend. Ik heb de originele SD kaart terug geplaatst maar het probleem is exact hetzelfde. Ik merk alleen verschil als ik de unit plaats zónder SD kaart, dan is die 15 seconde ventilator cyclus weg, maar nog steeds geen display. Ik heb ook alle condensatoren en solderingen (op het oog) gecontroleerd en alles ziet er prima uit.

Kort samengevat: geen radio, sensoren, carkit, etc. Ik heb daarom het idee dat het niet persé aan het scherm an-sich ligt. Maar waar dan wel aan??

Alvast heel erg vriendelijk bedankt voor eventuele hulp / tips / info! Alles is welkom!!
2011 508SW Allure Gris Thorium Metallic 1.6THP, 6 traps automaat, 18" 2020 'Hirone' velgen zwart/diamant 235/45R18 Michelin, LED / Xenon adaptive, LED mistlampen, panorama dak, gemotoriseerde kofferklep, etc :)
Peugeot-5008
Beheerder

Re: RT6 doet niets meer... Zwart scherm, geen radio, alleen ventilator cyclus

Bericht door Peugeot-5008 »

Neem even contact op met KMS Apeldoorn.
Ik denk dat zij jou prima kunnen helpen.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
Jackioo

Bericht door Jackioo »

Peugeot-5008 schreef: 12 aug 2021, 14:18 Neem even contact op met KMS Apeldoorn.
Ik denk dat zij jou prima kunnen helpen.
Bedankt voor de tip! Ik heb ze gesproken en ze hebben me heel erg vriendelijk te woord gestaan. Alleen de prijs maakt het wel een forse uitgave... Ik twijfel of ik misschien toch beter voor minder geld zal moderniseren naar een Android radio zodat ik Apple Carplay en alle gemakken van 2021 heb... Maar zijn die apparaten stabiel en geven ze alle gegevens weer?

Ik zal me er in moeten verdiepen..
2011 508SW Allure Gris Thorium Metallic 1.6THP, 6 traps automaat, 18" 2020 'Hirone' velgen zwart/diamant 235/45R18 Michelin, LED / Xenon adaptive, LED mistlampen, panorama dak, gemotoriseerde kofferklep, etc :)
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Nadeel van zon aftermarket systeem is dat je de instellingenvan je wagen, in hoeverre die nu al via de RT6 lopen, niet meer kan bedienen.
Voor de rest ben ik zelf niet weg van de Chinese meuk.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Die apparaten geven zeker niet alle info door en de instellingen van de auto zijn ook niet meer te benaderen.

over de stabiliteit van de systemen zijn de meningen sterk verdeeld.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Plaats reactie

Terug naar “Multimedia systeem (RT6) met HERE navigatie (eMyWay / WipNav+) zonder touchscreen”