Navigatie in Peugeot 5008

Aanwezig in de 308 (2012-2013), 508 (2009-2014), 3008 en 5008 (beide 2012-2016)
Plaats reactie
Martijndelaat

Navigatie in Peugeot 5008

Bericht door Martijndelaat »

Beste,

Zijn er mensen die ooit een navigatiesysteem achteraf in een 5008 hebben ingebouwd. Ik ben voornemens een 5008 aan te schaffen uit 2010 maar hier zit geen navigatie in.

Ik weet dat het veel werk is, maar niks is onmogelijk. Desnoods haal ik de onderdelen uit een dashboard waar de airbags van geklapt zijn.
Mechanisch zal het allemaal wel lukken maar krijg je het elektrisch ook aan de gang?

Heeft dit ooit iemand gedaan?
rick
Moderator

Re: Navigatie in Peugeot 5008

Bericht door rick »

5008 heeft een klapscherm als beeldscherm, met een ander dashboard.
Een dashboard van een auto met geklapte airbag heb je dus niets aan.

Alles is mogelijk, maar het kost je veel meer moeite dan zoeken naar een auto met originele navigatie als je dat echt wil.

Houdt rekening met het feit dat voor de af-fabriek RNEG navi in een 5008 van 2010 geen recent kaartmateriaal meer verkrijgbaar is en na de gps sataliet rollover geen 100% probleemloze plaatsbepaling.... Rt6 in een 2010 gaat electronisch niet werken

Zoek naar mogelijkheden van een after market systeem icm een interface voor stuurbediening en een oplossing voor het verplaatsen van het matrixscherpje.

Ps zoek de even voorstellen rubriek ook even om de regels van het forum te volgen.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
royp

Re: Navigatie in Peugeot 5008

Bericht door royp »

Ik zou daar nooit aan beginnen. Je hebt sowieso een ander dashboard nodig met een opening waarin het scherm verdwijnt.
Het mechaniek is onbetrouwbaar. Afhankelijk van de temperatuur in de auto gaat het open- en dichtklappen de ene keer in één vloeiende beweging, dan weer met horten en stoten. Regelmatig wil hij niet meer geheel open of dicht gaan. Het mechaniek is ook kwetsbaar met kunststof wieltjes.
Ik heb een 3008-I uit 2011. Toen ik de auto in 2017 met 64K op de teller kocht deed het mechaniek het ook niet. Vóór aflevering is de zaak gereviseerd. Het mechaniek heeft het iets meer dan een jaar goed gedaan. Daarna begonnen de kuren.
Probeer alsjeblieft niet om het scherm met de hand in zijn open of gesloten positie te duwen. Gegarandeerd breken dan tandjes van tandwielen af.
Ik gebruik het scherm eigenlijk alleen om instellingen (radio, telefoon) te wijzigen en de buitentemperatuur en het verbruik af te lezen.
Zoals Rick ook al aangeeft zijn er geen up-to-date kaarten meer voor dat systeem te krijgen.
Voor navigatie maak ik gebruik van een losse Tomtom op een houder op het dashboard of van mijn telefoon. Kaarten en andere info zijn dan altijd up-to-date.
Peugeot 3008-I 1.6VTi uit 2011, bleu-abyss met, sinds februari 2020, een revisiemotor met verbeterde specificaties.
Hiervóór 2x Peugeot 406 Break 1.8-16V
Plaats reactie

Terug naar “Multimedia systeem (RT6) met HERE navigatie (eMyWay / WipNav+) zonder touchscreen”