RD4 in RCZ (2011) USB/Bluetooth wispelturig

Voor vragen over alle systemen en voertuigen welke hierboven niet zijn benoemd, zoals RT3, RT4, RT5, WipCom 3D (NG4)
Plaats reactie
seren

RD4 in RCZ (2011) USB/Bluetooth wispelturig

Bericht door seren »

Mijn in 2011 nieuw gekochte RCZ heeft, volgens mij al heel wat jaren, af en toe wat problemen met het USB/Bluetooth deel van de RD4 (multimedia zonder navigatie, is RD4 toch?). In het begin dacht ik dat het aan leesfouten op USB sticks lag, maar dat geloof ik niet meer, de USB stick zit er nu al een hele tijd in met dezelfde set songs en nog steeds treedt het probleem op.

Het is een gevalletje hij doet het of hij doet het niet. Als ik de auto start nadat hij een tijdje niet gebruikt is werkt alles netjes. Als ik dan bijvoorbeeld ga tanken en daarna de auto weer start, dan doet het Bluetooth/USB deel het niet en kan ik USB en Bluetooth niet als bron selecteren en koppelt de telefoon ook niet.

Dit is voor mijn gevoel heel random (met dus meestal success na langer stil staan), de ene keer werkt het, de andere keer niet. Soms heeft ie er vaker last van, soms gaat het lange tijd (bijna) altijd goed. Laatst waren we met de auto op vakantie en deed het zich weer vaker voor en irriteerde ik me er heel erg aan. Dus ik hoop eigenlijk dat dit te fixen is.

Iemand enig idee? Dank!
Rick
Moderator

Re: RD4 in RCZ (2011) USB/Bluetooth wispelturig

Bericht door Rick »

De usb en bluetooth worden geregeld door een apart kastje wat aangesloten is op de RD4

Kan zijn dat die aan het beginnen is met overlijden... maar ook een USB-stick heeft niet het eeuwige leven.
Misschien veroorzaakt de stick wel een bug waardoor het kastje even de weg kwijt is bij het opstarten.

Zou eerst een nieuwe usb stick proberen.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
seren

Re: RD4 in RCZ (2011) USB/Bluetooth wispelturig

Bericht door seren »

Ander stickie kan ik wel weer eens proberen.

Het is al echt heel lang, na 1 a 2 jaar dat ik hem had. Dus ik vermoed niet dat dat ding het aan het begeven is, eerder iets van een slecht contact misschien, wat met opwarmen nog slechter wordt of zo?? De garage kon het destijds niet reproduceren, dus ik had me er toen bij neergelegd. Stom natuurlijk.

USB/Bluetooth kastje zou onder handrem zitten. Iemand daar meer verstand van?
Plaats reactie

Terug naar “Overige multimediasystemen”