Android Auto & Apple CarPlay unit als uitbreiding

Voor vragen over alle systemen en voertuigen welke hierboven niet zijn benoemd, zoals RT3, RT4, RT5, WipCom 3D (NG4)
Plaats reactie
etak
Peugeot Liefhebber
Like! Gekregen: 1 keer

Android Auto & Apple CarPlay unit als uitbreiding

Bericht door etak »

Ik heb de gok maar eens gewaagd, en een losse Android Auto (en CarPlay) headunit aangeschaft voor in mijn Peugeot 208 (2013).

Hoewel ik mijn SMEG-navigatie nog vrijwel dagelijks gebruik is Android Auto vooral fijn door de super handige stembesturing, en zonder gedoe updates voor je navigatie.

De unit die ik heb gekocht is een 7 inch systeem. Die op de foto kleiner lijkt dan hij in werkelijkheid is. Kabels moeten nog netjes worden weggewerkt (ik wacht nog op een haakse USB-C kabel). Prijzen variëren, maar ik heb er ongeveer 63 euro voor betaald. Waarvoor je een compleet systeem krijgt, met alle kabels, diverse mounts, wireless Android Auto en Carplay.

https://www.aliexpress.com/item/1005004745450813.html

De unit start en stopt automatisch met het contact van de auto en na een paar honderd kilometer testritten, kan ik zeggen dat het een goed bestede 63 euro is geweest.

Afbeelding

(B.t.w.: de bestelling was binnen zes dagen binnen.)
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 95 keren
Like! Gekregen: 130 keren

Re: Android Auto & Apple CarPlay unit als uitbreiding

Bericht door Rick »

wat heeft dit voor voordelen, tov alles wat op je telefoon staat en die op een houder op je dashbboard zetten?

als ik zon foto zie dat krijg ik de kriebels.
schermopschermopscherm.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
etak
Peugeot Liefhebber

Bericht door etak »

Groter scherm, vaste opstelling, automatische start, YouTube Music in landscape (zoals het hoort), veiliger (telefoon in je zak houden), bediening eenduidig.

Scherm staat in exact dezelfde stand en positie als het hoofdscherm. Waardoor je gewoon twee schermen boven elkaar hebt. Dat ziet er in de 208 gewoon netjes uit. Dat zal niet in elke auto een fraaie opstelling geven i.d.d., maar dat doet het met een losse smartphone ook niet.

Jij krijgt geen kriebels van de manier waarop mensen hun telefoon met een dikke zuignap aan de voorruit plakken, of aan een gare houder aan het ventilatierooster? Mooi voorbeeld wat je laat zien ook. Waarom hebben die hun smartphone daar hangen als ze een mooi scherm OP het dashboard hebben. Ze spelen ook nog eens allebei wat anders af. :)
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 95 keren
Like! Gekregen: 130 keren

Bericht door Rick »

foto komt van je adv. op ali.

Telefoon op voorruit oid, daar krijg ik inderdaad OOK de kriebels van ;)
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 49 keren
Like! Gekregen: 122 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

En hoe ziet het er bij jou etak?

Fototje?
Prive: 3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
etak
Peugeot Liefhebber

Bericht door etak »

Schuin van voren, en nog niet met de definitieve bekabeling. ;) Maar ongeveer...

Afbeelding
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 49 keren
Like! Gekregen: 122 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

etak schreef: 08 jan 2023, 11:44 Dat ziet er in de 208 gewoon netjes uit.
Ik vrees dat onze definities van netjes toch wel ietwat uit elkaar liggen. Zon ding recht in je gezichtsveld als een je een beetje naar rechts wilt kijken (bovenop mn dashboard) komt er bij mij in ieder geval niet in.

Dat komt overigens ook voor een heel groot deel ook dat ik de toegevoegde waarde ervan niet inzie. Dat is misschien dan ook meteen mn allergrootste gebrek. :mrgreen: (en daardoor mijn mening ietwat gekleurd)
Ik geef niets om de zaken waarvoor jij het gebruikt, en ook mijn telefoon zit keurig in mn zak. Ik hoef niet elke minuut van de dag “online” te zijn, en al helemaal niet om berichten te lezen of muziek vanaf te spelen, maar ik begrijp dat die behoefte voor een ander wellicbt heel anders kan zijn.

Vraag me alleen af wat je bedoeld met veiliger. Of je dit ding nou bendiend of je telefoon in landscape, beide net zo (on)veilig als je het mij vraagt.

Veel plezier ervan. En bedankt voor het delen van de tip.
Wellicht hebben anderen er ook iets aan.
Prive: 3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
etak
Peugeot Liefhebber

Bericht door etak »

Het gezichtsveld is voor mij met zo'n 3cm. beperkt (wat de bovenzijde van het scherm uitsteekt boven de onderzijde van het raam). Dat is vrijwel niets dus.

Bediening gaat zoals gezegd vrijwel altijd met stem. 'Oké Google; navigeer naar...', etc.

En ja, als je ook geen muziek afspeelt in je auto wordt het al een stukje minder spannend denk ik.
Maar met de stem schakelen van radio naar mijn eigen online muziek en vica versa is voor mij best fijn.

Het zal inderdaad niet voor iedereen een toegevoegde waarde hebben, maar ik ervaar het als handig, duidelijk en veilig.
Gibberish
Peugeot Fanaat
Like! Gegeven!: 2 keren

Bericht door Gibberish »

Ik vind het ook wel een mooie oplossing. Het gezichtsveld wordt m.i. ook niet veel meer beperkt dan bijvoorbeeld bij een Partner waar het scherm als optie meebesteld is.
Afbeelding
Peugeot 5008 Allure 1.6 e-THP 165 EAT6, Gris Shark
Doornekamp33
Peugeot Die-Hard
Like! Gekregen: 18 keren

Bericht door Doornekamp33 »

Ik kan het niet mooi of veiliger vinden, dat je nu kunt praten navigeer naar of wat dan ook, hoe vaak ik niet heb dat Google iets anders verstaat dan ik zeg en dan is toch je oog effe te lang afgeleid als je rijdt, ik vind, instellen voor vertrek een veel veiliger oplossing, en mijn scherm is groot zat omdat ik de route met een half oog begrijp.

Wil je dan van de Smeg af, vervang dan dat geheel voor een Android dingetje, past ook mooier en maar 1 scherm waar je tegenaan kijkt, niet gegarandeerd dat het prima werk en het kost ook wel wat meer.
Groet Peter
etak
Peugeot Liefhebber

Bericht door etak »

SMEG vervangen kost niet 'wat' meer. Dat kost VEEL meer. Installeren is een stuk lastiger en daarnaast ben je gegarandeerd al je auto-specifieke instellingen kwijt.

Dit schermpje kost 63 euro, 'installeren' is twee kabels inpluggen en vervangen voor een ander exemplaar (we hebben nog een breder scherm in bestelling; als dat mooier is gaat die erin) is ook in 5 minuten gedaan indien gewenst.

Overigens wil ik niet persé van SMEG af. Ik rijdt (zeker de routes NAAR huis) nog vrij vaak met de HERE navigatie, en dan is het andere scherm mijn 'now playing' scherm.

En voor wat betreft spraak-instellingen; dat gaat hier toch wel super. Ik gebruik het dagelijks ook in mijn werkauto; dat scheelt me zóveel tijd.
Doornekamp33
Peugeot Die-Hard
Like! Gekregen: 18 keren

Bericht door Doornekamp33 »

Prima toch, als jij het zo mooi en goed vind, ik ben een andere mening toegedaan, maar ik hou sowieso al niet van allerlei schermpjes in de auto.
Ik gebruik de navigatie zelden in de auto, werk dagelijks maar dat gaat via de zak computer met telefoon functie die ik van de baas heb.
Groet Peter
etak
Peugeot Liefhebber

Bericht door etak »

Precies. Wat je niet gebruikt heb je niet nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Overige multimediasystemen”