bedrading

Voor vragen over alle systemen en voertuigen welke hierboven niet zijn benoemd, zoals RT3, RT4, RT5, WipCom 3D (NG4)
Paulus19

bedrading

Berichtdoor Paulus19 » 25 mar 2020, 16:57

Hallo allemaal.
Ik heb dus een tweedehandsje, 207SW, en heb ontdekt dat er in de achterdeuren wel een rooster maar geen speaker zit. Kan iemand mij vertellen of er wel bedrading naar toe gaat, zodat er eenvoudig (kuch) een paar speakers geplaatst kan worden.
En wat vinden de mensen over het algemeen van die stuur bediening? Ik vind het maar een onding, je ziet m niet, en als je hem aanraakt gebeurt er van alles wat je niet wil, of ben ik zo'n kluns.
Groeten Paulus
van 3 naar 2 en blij ermee

rick
Moderator

Re: bedrading

Berichtdoor rick » 25 mar 2020, 17:15

Op je laatste vraag zal ik geen eerlijk antwoord geven :mrgreen:

De knoppen moet je op gevoel kunnen bedienen als je ze eenmaal gewend bent.
De meeste alhier rijden al vele jaren met nieuwere Peugeot's en dus gewend aan de handels en knoppen.
Kan natuurlijk zijn dat jouw knoppen op de handel speling hebben en daardoor overgevoelig zijn, maar dat valt vanaf hier niet te beoordelen.

Vwb de speakers, of er bedrading ligt is echt altijd een verassing.
Dit kan zomaar wel het geval zijn als je bepaalde optie in de auto hebt waardoor dezelfde bedrading is gemonteerd als de versie die wel 4 speakers standaard heeft. Kan ook zijn dat het ergens in de middenstijl ophoudt.

Wat misschien ook wel handig is om te checken, of je wel/of niet de faderfunctie op de RD4 hebt.
Zo nee, dan moet je dat ook nog laten activeren bij de dealer om geluid uit de speakers te krijgen als je de bedrading hebt (aangebracht).
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Paulus19

Berichtdoor Paulus19 » 25 mar 2020, 18:49

hoi,
De fade functie lijkt me aanwezig, want ik kan het schuifje op de radio naar achter verzetten, waarbij het geluid van de voor-speakers naar nul gaat.
Maar de bekleding van de deur demonteren en er dan achter komen dat er geen draden zijn lijkt me niet lekker. Zal eens bij de dealer informeren.

En over die stuur bediening, hoewel de auto relatief oud is, is hij dusdanig netjes behandeld dat alles z.g.a.n. is, wonderbaarlijk, maar als ik aan het draaiwiel van de stuurbediening kom, gaat de usb naar eerste nummer, als ik op de plus knop duw, idem. Ik gebruik nu maar gewoon de knoppen op de radio zelf, scheelt tenslotte maar 15 cm, en dan kan ik ook zien wat ik doe. Vind het niet echt een positieve aanvulling. misschien wel voor gebruik blu-thoot telefoon, nog niet geprobeerd.
Ik rijd ook al 28 jaar Peugeot, maar de 309 en de 306 hadden dit soort snufjes niet, maar alles wat erop zat werkte wel zonder problemen..... :D
van 3 naar 2 en blij ermee

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 25 mar 2020, 19:14

Heb je standaard USB plug in de middenconsole?
Of een apart kastje in het dashboardkastje.
Dat laatste is geen origineel Peugeot onderdeel waardoor de werking niet altijd gegarandeerd is.

Heb je originele plug bij de asbak zouden de knoppen/wieltje gewoon moeten werken zoals in het boekje.

Anders een andere handel proberen. Die is eenvoudig even te wisselen met een andere om het uit te proberen.

De dealer kan ook niet door de bekleding kijken of de bedrading aanwezig is ;)
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

Terug naar “Overige multimediasystemen”