Waardeloze MyPeugeot app

Voor alle vragen omtrent de Peugeot App
JanMostert

Re: Waardeloze MyPeugeot app

Bericht door JanMostert »

Ik heb het stappenplan gevolgd en nu werkt de app weer. Bedankt voor de tip.

Zie in de nieuwste versie een nieuwe dienst van Peugeot die je Peugeot in de gaten houdt en meldt wanneer er iets aan de hand is. Heb dit geactiveerd maar vind het nu nergens meer terug in de app.

Een goede app bouwen is ook een vak ...
3008 1.6 THP GT-line, automaat, full opties
rick
Moderator

Bericht door rick »

Teleservice zie je niet in de app terug omdat je daar verder niets mee kunt doen.

De klantenservice van Peugeot benaderd je om je te assisteren als er een foutmelding of iod wordt gemeld op je dashboard
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Jeroen-3008

Bericht door Jeroen-3008 »

Kan in de 1.29.0 iOS versie nauwelijks ritten categoriseren. App crasht met zeer grote regelmaat. Ook worden ritten geregeld binnen gehaald zonder positie. Alleen datum en tijd. Bij openen crasht de app onmiddellijk. Dit probleem met categoriseren is sinds deze versie. App verwijderen levert geen verbeteringen op eerder meer problemen, omdat de app crasht bij inlezen van de eerder geëxporteerde myp file met ritten. Overigens gebruik ik een iPhone 6 met laatste iOS 12.5.2. Die is inderdaad gedateerd, maar de app zou compatible zijn met iOS 12. Ik hoop dat de volgende update weer een stabielere app oplevert. Ook de BT verbinding van de app met de auto is verre van stabiel. De app connect nadat alle systeem geladen zijn, haalt oude ritten binnen en vervolgens verliest hij ergens tijdens de rit connectie. Vaak wordt er in de tussentijds niets gedaan met de telefoon. Heel soms een telefoongesprek. In de ruim 3 jaar dat ik de app gebruik is er nooit een periode geweest dat hij stabiel en probleemloos werkt. Dus ja een goede app bouwen is een uitdaging.
cortrans01

Bericht door cortrans01 »

Ook hier werkt hij vaker niet dan wel naar behoren.
Nu weer opnieuw geïnstalleerd maar bij “rijgedrag” krijg ik maar geen gegevens meer te zien, en moet ik verbinding maken via bt, echter dat heb ik al, want ik zie wel waar de auto staat.
Ik ga er maar geen energie meer in steken, tot ik hier weer lees dat er een nieuwe stabiele versie beschikbaar is.
Gr. Cor
3008-II Allure Blue Magnetic, 1.6 E-THP (165 pk), AET 6, alarm, Keyless entry en start, Peugeot Connectie Nav. Incl. DAB+, Draadloze telefoonlader, Mirror Screen, afneembare trekhaak, verwarmbare voorruit, Visoppark 2
www.beroepschauffeurs.com
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

cortrans01 schreef: 03 apr 2021, 16:53 Ook hier werkt hij vaker niet dan wel naar behoren.
Nu weer opnieuw geïnstalleerd maar bij “rijgedrag” krijg ik maar geen gegevens meer te zien, en moet ik verbinding maken via bt, echter dat heb ik al, want ik zie wel waar de auto staat.
Ik ga er maar geen energie meer in steken, tot ik hier weer lees dat er een nieuwe stabiele versie beschikbaar is.
Als je geen gegevens ziet, helpt uit en inloggen pmmdat blad tevoorschijn te krijgen. Als he het blad wel ziet, volg dan het door mij genoemde stappenplan volledig.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
JanMostert

Nou het plezier was van korte duur. Heb drie ritten kunnen registreren maar vandaag weigerde de app contact te maken. Zit je minuten voor de deur, in je auto met draaiende motor te wachten op de verlossende vraag naar toestemming ... ondertussen wordt je vrouw ongeduldig en wilt vertrekken.
Ik geef het ook op. Mijn eerste aanzet en kwalificatie van deze app blijft staan: waardeloos!
Peugeot-5008
Beheerder

Je moet ook niet elke rit die toestemming willen geven. Na installeren is 1x voldoende.... Staat ook zo in het stappenplan.....
Het bij elke rit wachten op de toestemmingsvraag is dan ook compleet zinloos.

Stuur mij een PM
Nielshdi

Bericht door Nielshdi »

Mijn ervaringen met de app zijn:

Ergens vorig jaar oktober de app gedownload en de 308 er aan gekoppeld. Eind december ook de 208 er aan gekoppeld, leek me handig om zo de zakelijke km-ers bij te houden. Het werd toen niet beter met de app, koppelen met de auto liep stroef, ritten werden niet allemaal geladen. En ergens half januari liep de app helemaal vast. Niet willen opstarten, blijven hangen met laden. Uiteindelijk een keer uitgelogd en toen met geen mogelijkheid kunnen inloggen. Niets anders dan app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Maar nu alleen de 308 er aan gekoppeld. Sinds half januari werkt de app helemaal naar wens. Alle ritten worden geladen, gegevens zijn up-to-date. Met andere woorden een tevreden gebruiker van de app.

Het enige wat jammer is, alle ritten van de 308 van de periode oktober tot half januari heb ik niet meer. Helaas niet de slimmigheid gehad om regelmatig de rittenhistorie te exporteren. Maar ja, mijn geluk en gezondheid hangt niet af van de Peugeot-app, dus er is ook geen man overboord.
JanMostert

Peugeot-5008 schreef: 06 apr 2021, 05:12 Je moet ook niet elke rit die toestemming willen geven. Na installeren is 1x voldoende.... Staat ook zo in het stappenplan.....
Het bij elke rit wachten op de toestemmingsvraag is dan ook compleet zinloos.
Heel makkelijk opgeschreven, maar als de app dat wel blijft doen (3x dus), dan ga je ervan uit dat dat normaal gedrag is. Deed de app ook toen deze nog werkte (vorig jaar). Ik bewonder je toewijding en volhardendheid, maar blijf bij mijn mening dat het simpelweg een slechte app is.
Peugeot-5008
Beheerder

Ik zal niet ontkennen dat de app voor iedereen even goed werkt, integendeel, maar ik probeer je hier wel gewoon te helpen. ;) Niets meer en niets minder. Dat lijkt mij ook de reden dat je jouw problemen plaatst toch? Anders val je wel heel erg in herhaling :mrgreen:

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen of ik lees niet goed, maar wacht je nu elke keer tot de melding komt en geef je dan toestemming? Dat is namelijk juist niet nodig

In principe volstaat na (her)installatie van de app (of van je operating system) het geven van 1x toestemming. De ritten erna hoef (moet!) je dat niet meer te doen. Ook al vraagt het systeem er wel om de melding kan je gewoon in beeld laten staan, die verdwijnt weer als je jouw contact afzet. Blijf er dus vooral vanaf en laat de app na die ene keer gewoon op de achtergrond draaien. Dan werkt de app het meest probleemloos.

Stuur mij een PM
rick
Moderator

Bericht door rick »

Dat de app niet altijd uitblinkt in betrouwbaarheid blijkt wel uit de vele topic en reactie met gelijke strekking.

Zouden we dan in plaats van tips geven hoe het wel redelijk betrouwbaarder zou moeten werken , gewoon op elke bericht dat het niet werkt moeten reageren : Waardeloze app, steek er geen energie meer in en leg je er bij neer?

Er zijn er genoeg waarbij de app wel al langere tijd prima werkt, alleen is het van vele factoren afhankelijk waaronder type telefoon en alle mogelijke instellingen etc die per telefoon zouden kunnen zijn aangevinkt.
Hoe meer je aan de slag gaat met de app (uitloggen, opnieuw installeren etc) hoe onbetrouwbaarder hij wordt, is mijn persoonlijke ervaring.
Met gewoon achter de schermen laten draaien en openen wanneer je het nodig hebt, doet ie het bij mij (android) in twee auto's in 1 app ook na iedere update zonder iets te hoeven doen nog steeds zonder problemen. (En dat is ook hier wel anders geweest)

Jammer dat de aangedragen tips van (misschien steeds dezelfde en van dezelfde personen) bij jou overkomen als "volhardendheid".

Edit: in zie inmiddels dat Niels een gelijke strekking heeft gepost...
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
JanMostert

Begrijp me niet verkeerd: ik waardeer het juist zeer dat men bereid is om te helpen; daar is dit forum ook voor, schat ik zo in. Maar het is best wel frustrerend dat ik de laatste tijd zoveel issues met die app heb. En met mij meer, zo blijkt wel.

Het heeft een hele tijd goed gewerkt, tot 20 december. Toen viel het stil. Daarna heb ik afgelopen week de handel gereset zoals in het stappenplan is aangegeven en dat hielp. Helaas is dat dus na 3 ritten weer gestopt. Waarom? Geen idee. Geen updates op mijn telefoon, geen rare dingen in de auto. Zomaar, ogenschijnlijk zonder reden werkt het niet meer. En dan komt de frustratie een beetje boven drijven. Niet jullie schuld, maar mijn tekortkoming.
Peugeot-5008
Beheerder

Tis al goed Jan,

De grootste truc is er vooral van afblijven. :mrgreen:
Oftewel na stappenplan 1 x toestemming geven en daarna bij je volgende ritten je telefoon niet aanraken als het contact van je wagen aanstaat ;)

Stuur mij een PM
Abe504

Bericht door Abe504 »

Ik geef de app iedere keer toestemming als ik in de auto stap, app werkt overigens prima. Als ik bovenstaande zo lees kan ik daar maar beter mee stoppen
Peugeot-5008
Beheerder

Zolang het prima werkt.........

Stuur mij een PM
Terpi

Bericht door Terpi »

Net geprobeerd afspraak voor onderhoud te maken via de app.
Bij bevestigen geeft de app een technische storing en daarna is de geselecteerde tijd niet meer beschikbaar.
Ook invoeren andere tijd/datum lost het technische probleem niet op.

Heeft iemand anders dit ook al eens geprobeerd?

Morgen maar weer gewoon ouderwets bellen.
E2008 GT Première 2020, Bleu Vertigo, Cobra Suspension 30mm verlaagd
Bart-Peugeot
Moderator

Bericht door Bart-Peugeot »

Geen ervaring mee.

Ik whatsapp altijd met mijn technici om een afspraak te maken, Jeroen en Bryan.
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
Peugeot-5008
Beheerder

Ik heb die optie nooit gebruikt. Ik kan je daarmee helaas niet helpen. Ook de online optie mogelijkheid niet.
Ik zal eerdaags eens proberen.

Ik mail altijd een paar weken tevoor eventjes naar de dealer wanneer ik kom. Dan kan hij het in zijn agenda zetten.

Onlangs werd er gevraagd of ik een paar weken eerder kon ivm rust in de werkplaats. Je kan merken sat er minder kilometers worden gereden.

Stuur mij een PM
Terpi

Bericht door Terpi »

Nog nooit in een Peugeot werkplaats geweest, dus nog geen nummer om te whatsappen. Zal er naar vragen.
Maar als de app er in voorziet zou het best fijn zijn als het ook werkt.
E2008 GT Première 2020, Bleu Vertigo, Cobra Suspension 30mm verlaagd
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

En het maar raar vinden dat bij de dealers persoonlijk contact steeds lastiger word of je een bout call center moet bellen.

Blij dat ik gewoon.kan bellen en hollands spreken voor de afspraak en ze bij naam ken en zij mij.
Groet Peter
Plaats reactie

Terug naar “De Peugeot APP”