App of Bleutooth onbetrouwbaar?

Voor alle vragen omtrent de Peugeot App
Plaats reactie
rbo51

App of Bleutooth onbetrouwbaar?

Bericht door rbo51 »

De App werkt rit gegevens soms helemaal niet en soms onvolledig bij. Ik kom er niet echt achter of Bleutooth verbinding tussen iPhone en SMEG hapert of dat euvel in de App zit. Misschien in beide.

Voor zomer 2021 werkte alles naar behoren. Sinds de zomer werkt ea slecht.

Eind juni laatste kaart-update geinstalleerd, ver Q2_20_117.2 (vs 29/06, oa kaarten Benelux 117.2 en div. andere 117.1).
SMEG software is daarbij ook bijgewerkt. Bleutooth identifier was SMEG en is nu Peugeot.
iPhone X had voor zomer ios 14.4 / 14.5 / 14.6 en daarna 14.7 / 14.7.1 en nu 14.8. Mijn myPeugeot App vs is nu 1.32.0.

Heb al enige tijd contact met helpdesk van Peugeot, maar dit geeft nog geen oplossing.

Bijwerken rit gegegens in de App werkt onbetrouwbaar:
- Soms helemaal niet: in de App mist dan ook vaak de button 'Rijgedrag', na herstarten van de App komt button soms terug, maar rijgegevens niet altijd. Soms start de App niet op en bijft hangen op het Peugeot logo.
- Bij onvolledig bijwerken: de App lijkt gewoon te werken, maar diverse ritten ontbreken achteraf, die later ook niet meer worden bijgewerkt.

Bleutooth niet betrouwbaar:
- meestal wordt telefoon via bleutooth direct verbonden nadat SMEG is opgestart. de telefoon module met contacten is dan beschikbaar en ook kan audio via bluetooth afgespeeld. meestal, maar niet altijd.
- bij opnieuw instellen van bluetooth: vaak worden devices niet gevonden. Het gaat ook altijd beetje anders: soms vindt de iPhone de Peugeot niet, soms vindt de Peugeot de iPhone niet, en dan opeens zijn beide devices wel weer gekoppeld.
- om Bleutooth verbinding in te stellen werkt voor mij vaak het beste, als ik vanuit de iPhone de Peugeot zoek. dat doe ik nu maar als standaard procedure.

Ik heb de App al diverse malen opnieuw ingesteld. De laatste keer zoals bovenaan het forum beschreven, eerder volgens instructies helpdesk Peugeot. Het maakt weinig uit, het werkt nog steeds niet goed.

Heeft één van jullie nog een suggestie?

Alvast dank voor jullie reactie.
308 SW 1.2 110pk 2017 (kleur Noir Perla Nera)
Rick
Moderator

Re: App of Bleutooth onbetrouwbaar?

Bericht door Rick »

Meer opties en oplossingen zijn er niet anders dan de laatste firmware update en alles wat je al geprobeerd hebt.

Bespaar je de energie om de verbinding met de app beter te krijgen.
Hoe meer je er mee aan slag gaat en probeert hoe instabieler het wordt lijkt het.

Vwb bluetooth, dat kan een gevolg zijn van het aantal contacten en aanvullende info wat het systeem moet laden en/of vervelende tekens.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peugeot-5008
Beheerder

Re: App of Bleutooth onbetrouwbaar?

Bericht door Peugeot-5008 »

De allerbeste suggestie is:

Instellen zoals hie rop het forum
Je telefoon vervolgens na het instellen niet meer gebruiken tijdens het rijden en de vraag voor verbinden nadat je het 1x hebt gedaan niet wegdrukken of accepteren. Alleen dan werkt het bij mij prima.
Zodra je een keer negeer of accepteer drukt om nv een app te sturen, is het hopeloos. Nu doenik dat zelf niet, maar heb dat eens uitgetest waar alle meldingen van het forum toch vandaan komen

Het niet gebruiken van je mobiel tijdens het rijden is het beste advies. Daarnaast heb jij een SMEG. Die biedt weinig functionaliteit met de app. Je mist er niks an
3008 Bluelease GT HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Plaats reactie

Terug naar “De Peugeot-app”