Waardeloze MyPeugeot app

Voor alle vragen omtrent de Peugeot App
Ivo's

Re: Waardeloze MyPeugeot app

Bericht door Ivo's »

En de sync voor laad status gaat nu ook sneller/beter (voor zolang dat duurt...) :roll:
His: e-2008 Allure Pack // Blanc Nacré // Keyless // Stoelverwarming // Drive Assist + // Afneembare trekhaak
Hers (besteld): e-208 GT // Jaune Faro // Keyless // Stoelverwarming // Drive Assist + // Pack City 2
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Titel van het topic mischien aanpassen naar "iets minder waardeloze app" :mrgreen:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
Gixxje

Bericht door Gixxje »

Niet te vroeg juichen hé :P :lol:
Huidig: Peugeot e-208 - Ford Focus
Eerder: Seat Leon Cupra 2.8 V8, Seat Ibiza Cupra, Audi A4
frantic

Bericht door frantic »

Laat dat bijwerken van die topictitel maar even zitten.

Meer mensen die problemen met de app hebben?

Veel server errors, niet bijwerken van de laadstatus.
Mijn auto verbruikt al zo lang als ik 'm heb brandstof. Heeft iemand daar ervaring mee?
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Laatste versie van beiden (telefoon + app) geinstalleerd?
Anders even de-installeren en opnieuw installeren. Wil nog wel eens helpen.

Hier geen last. Al tijden niet. (Op heel af en toe een laatste rit na onlangs maar die komt de rit erna er gewoon weer bij )
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
jlfme

Bericht door jlfme »

Als je (Android) telefoon net een update heeft gehad naar een nieuwe software versie is inderdaad het de-installeren en opnieuw installeren van de app op je telefoon meestal de oplossing. Dit merk ik altijd aan het einde van het jaar als er weer een grote versie update van Android verschijnt. (dus geen maandelijkse beveiligingsupdate.)
Ik heb het zelf deze week toevallig weer ervaren. Telefoon heeft een update gehad van Android 12 naar 13. Sindsdien was er een totaal verlies van de verbinding met de auto. Geen ritten, geen laadstatus, etc.
App even verwijderd (denk eraan om eerst een evt export van je gemaakte ritten te doen) en opnieuw geïnstalleerd op de telefoon (ritten weer geïmporteerd) en alles werkte weer als vanouds. Dit is maximaal 5 minuutjes werk.
308-III SW GT Pack Business HYbrid 180 e-EAT8 (2022)
208-II GT-Line 100/EAT8 (2020)

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding... **
frantic

Bericht door frantic »

Opnieuw installeren deed het truucje nog niet.

Het was iets hardnekkigs met de serverconnectie volgens mij. Of de auto reageerde niet.
Er kwam een melding, weet niet precies meer wat. Als je dan op de 'i" klikte kwam er een lap tekst
met allerlei opties... meer dan x tijd niet actief geweest.. en nog iets over de auto heeft om de accu
te sparen eea uitgeschakeld (die is raar want hij hing juist aan de kabel).. en nog iets over dat er iets
was met het systeem en dat de auto dan 15 min onafgebroken actief moest zijn.

Nou, vandaag met de auto op pad geweest en die 15 min actief wel gehaald. Nu werkte de boel weer.
Hoe lang is nog maar de vraag natuurlijk maar altijd beter dan de stand aangeven van het moment dat
je de auto aan de lader hangt en dat terwijl ie vol is, want dat gebeurde gisteren alsof een refresh niet
mogelijk was.
Mijn auto verbruikt al zo lang als ik 'm heb brandstof. Heeft iemand daar ervaring mee?
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Heeft dit topic niet wat gelijkenissen?

viewtopic.php?p=121285#p121285
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
frantic

Bericht door frantic »

Heb even geen tijd om dat topic in detail door te lezen, maar ik neig te zeggen van niet.

Het gaat om een 308 hybride van een week oud. Dan mag je toch verwachten dat alle accu's nog in nieuwstaat zijn.

Bji die verbindingsfout kwamen een paar opties tevoorschijn van wat de oorzaak kan zijn.
Weet ze niet letterlijk meer, ook niet toen ik mijn vorige post deed. Maar ik heb gisteren wel een rit van langer dan
15 minuten gemaakt en tot op heden lijkt nu alles weer ok. Maak zelden kortere ritten, al was dat donderdag wel het geval.
Maar 1 rit < 15 min kan de oorzaak niet zijn denk ik. Anyway, wachten hoe lang het nu blijft werken.

Wat mij wel opvalt, en dat was bij mijn 308 T9 ook al zo is dat de locatie van de auto na een rit niet altijd bijgewerkt
wordt en dan sta je volgens de app nog op de plaats waar je vertrokken bent.
Gixxje

Bericht door Gixxje »

frantic schreef:Laat dat bijwerken van die topictitel maar even zitten.

Meer mensen die problemen met de app hebben?

Veel server errors, niet bijwerken van de laadstatus.
Heb ik nu ook last van.
En telkens opnieuw moeten inloggen.

Maar weer eens "de" truuk van herinstallatie doen.
Huidig: Peugeot e-208 - Ford Focus
Eerder: Seat Leon Cupra 2.8 V8, Seat Ibiza Cupra, Audi A4
frantic

Bericht door frantic »

Ik moest vanmorgen ook opnieuw inloggen. Lijken me toch echt server problemen die niks met de
connectie van de auto te maken hebben.
Chicco68

Bericht door Chicco68 »

jlfme schreef: 18 nov 2022, 08:43 Als je (Android) telefoon net een update heeft gehad naar een nieuwe software versie is inderdaad het de-installeren en opnieuw installeren van de app op je telefoon meestal de oplossing. Dit merk ik altijd aan het einde van het jaar als er weer een grote versie update van Android verschijnt. (dus geen maandelijkse beveiligingsupdate.)
Ik heb het zelf deze week toevallig weer ervaren. Telefoon heeft een update gehad van Android 12 naar 13. Sindsdien was er een totaal verlies van de verbinding met de auto. Geen ritten, geen laadstatus, etc.
App even verwijderd (denk eraan om eerst een evt export van je gemaakte ritten te doen) en opnieuw geïnstalleerd op de telefoon (ritten weer geïmporteerd) en alles werkte weer als vanouds. Dit is maximaal 5 minuutjes werk.
Bij mij hielp het niet. Ik kreeg altijd redelijk (soms een paar dagen later pas) mijn ritten door. Net de route geëxporteerd, app verwijderd, app geïnstalleerd, verbinding gemaakt met de auto en route proberen te importeren. Maar dan krijg ik dus FOUT, importeren mislukt.... :
Peugeot 3008 1.2 Puretech Allure 2017
Peugeot-5008
Beheerder

Je moet Importeren vanuit de ge-exporteerde bijlage in de mail, niet vanuit de app. Dan werkt het wel. Dus het mypeugeot bestand openen.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Chicco68

Bericht door Chicco68 »

Dan ga ik even kijken hoe dat precies moet. Als ik op het ge-exporteerde bestand klik kan ik alleen kiezen om te openen als excel of office...
jlfme

Bericht door jlfme »

Je zult het bestand moeten openen op je telefoon, zodat je dan de MyPeugeot app kunt kiezen om te openen.
308-III SW GT Pack Business HYbrid 180 e-EAT8 (2022)
208-II GT-Line 100/EAT8 (2020)

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding... **
Chicco68

Bericht door Chicco68 »

jlfme schreef: 21 nov 2022, 12:27 Je zult het bestand moeten openen op je telefoon, zodat je dan de MyPeugeot app kunt kiezen om te openen.
En dat doet hij net niet. Als ik het bestand aanklik krijg ik bij "openen met" dus alleen die 2 opties maar niet de MyPeugeot app.

Betreft een Samsung S21 Ultra.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Gebruik de optie: Raadpleeg rijgegevens voor een andere telefoon, exporteer etc....

Niet de 1e optie exporteren naar EXCEL gebruiken.

Het bestand wat je bij de tweede optie ontvangt, vanuit je mail, openen op de gsm zou direct MypeugeotApp moeten openen en inladen.

Bij de eerste optie zou je verwachten dat je die weer kunt gebruiken in de app, maar dat is niet het geval.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
Chicco68

Bericht door Chicco68 »

Dan zie ik al waar het probleem zit. Ik heb de 1e optie gepakt. Dan ben ik dus mijn bestanden kwijt ga ik vanuit...
funkee

Bericht door funkee »

Ik heb ook een hybride, net nieuw, en dezelfde problemen. Af en toe krijg ik een rit binnen, en AL mijn ritten zijn meer dan 20 minuten. Ongeveer 1 op de 3 ritten komt werkelijk aan op de app, en meestal 1 dag na de rit
De app installeren, de-installeren, bluetooth verwijderen en opnieuw aanmelden helpt allemaal niet. Bij mijn vorige 308 was het een stuk beter en kwam een rit altijd gewoon onmiddelijk aan in de app als ik de motor uit had gezet.

Ik heb dus helaas geen oplossing voor je.

frantic schreef: 19 nov 2022, 11:06 Heb even geen tijd om dat topic in detail door te lezen, maar ik neig te zeggen van niet.

Het gaat om een 308 hybride van een week oud. Dan mag je toch verwachten dat alle accu's nog in nieuwstaat zijn.

Bji die verbindingsfout kwamen een paar opties tevoorschijn van wat de oorzaak kan zijn.
Weet ze niet letterlijk meer, ook niet toen ik mijn vorige post deed. Maar ik heb gisteren wel een rit van langer dan
15 minuten gemaakt en tot op heden lijkt nu alles weer ok. Maak zelden kortere ritten, al was dat donderdag wel het geval.
Maar 1 rit < 15 min kan de oorzaak niet zijn denk ik. Anyway, wachten hoe lang het nu blijft werken.

Wat mij wel opvalt, en dat was bij mijn 308 T9 ook al zo is dat de locatie van de auto na een rit niet altijd bijgewerkt
wordt en dan sta je volgens de app nog op de plaats waar je vertrokken bent.
Peugeot-5008
Beheerder

Bedankt voor je bijdrage en het delen van je ervaringen.

Zou je nog wel aan het verzoek van mijn collega willen voldoen die hij al 2x naar je heeft gedaan.

Bedankt alvast!

Plaats reactie

Terug naar “De Peugeot-app”