Adblue problemen

Voor alles wat onder de motorkap zit
Plaats reactie
Doit

Adblue problemen

Bericht door Doit »

Ik heb 2 jaar en 3 maanden geleden een nieuwe Expert1.5 Blue aangeschaft bij van Mossel via een 3 jarig koop-lease contract.
Na zo'n 50.000km gereden te hebben was de Adblue weer eens op en ik heb dit na ong. 1000km met de melding in beeld te hebben gereden bijgevuld.
Het lampje bleef branden en er kwam witte rook uit de uitlaat samen met een sterke ammoniak geur.
Van Mossel gebeld,die heeft de bus opgehaald en ik kreeg een vervangende auto via de "Assistance regeling".
De verstuivers en div. sensoren en roetfilter waren stuk en na 3 dagen niets gehoord te hebben heb ik gebeld en zeiden ze dat het Adblue systeem kapot was.er zat een coulance regeling op de Adblue tank maar niet op de rest en het werkplaatstarief.
Of ik akoord ging met de kosten a 1600 Euro!! zoja dan gingen ze het repareren.(De 2 jarige garantie was helaas net verlopen..)
Het is mijn werkbus dus ik heb geen keus.
Toen alles een week later eindelijk klaar was was de termijn vd Assistance regeling verlopen en kreeg ik daar nog een rekening van 318,- bovenop.
Kan ik hier nog bezwaar tegen maken?
Zijn er nog meer mensen met soortgelijke ervaringen?
mehtevaschino

Re: Adblue problemen

Bericht door mehtevaschino »

Zie dat je voertuig nieuw heb gekocht 2 jaar en 3 maanden? Dan lijkt mij dat je in 2 jaar tijd minimaal 2 keer een onderhoudsbeurt heb laten uitvoeren volgens fabrieks specificaties.

Dus minimaal 1 x per jaar onderhoud laten uitvoeren of heb je express een beurt overgeslagen?

Als je minimaal 1x per jaar een onderhoud heb laten uitvoeren bij een Merkdealer van Peugeot-netwerk dan wordt volgens mij ook je Peugeot Assistance verlengd mits je er voor heb betaald.

1 ding wat ik nooit kan begrijpen is als iemand een splinter nieuwe voertuig gaat kopen met 3 jaar financial leasetermijn.
Probeer dan ook een deal af te sluiten met minimaal 1 jaar extra fabrieksgarantie termijn af om voor dit soort gezeur te voorkomen.

Misschien heb je nog een zakelijk rechtsbijstand verzekering of ken je een goede jurist? Sowieso zal ik nooit akkoord gaan na 2 jaar fabrieksgarantie termijn die net is verlopen om gelijk met zo grote reparatie kosten post te gaan betalen.
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Zal toch lastig worden vrees ik, zakelijk sta je niet zo sterk in je rechten op een deugdelijk product en de te verwachten tijd die iets mee behoort te gaan als particulier, hier is het juist belangrijk een goede relatie te hebben met je dealer zodat die wat beter zijn best doet, en niet om er nog een schepje bovenop te doen.

Maar doorrijden met een lege ad blue melding is ook niet best, heb je het ook een beetje aan jezelf te danken dat de boel stuk gaat, loopt toch droog.
Laatst gewijzigd door Doornekamp33 op 22 jun 2022, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Peter
dasouth

Bericht door dasouth »

.....
Bart-Peugeot

Bericht door Bart-Peugeot »

@Doornekamp33 Als de "adblue is bijna op" melding komt, kun je nog 2400km rijden. Dus 1000 is geen probleem.

Voor de rest balen. Maar ja roetfilter kost bij de dealer al 1000 of 1200. Dus dan valt wat er verder allemaal gedaan is nog mee.
In bezit van een blauwe 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Bart, hij schrijft dat de Ad Blue weer eens "op" was na 50.000 kilometer, ik ga uit van wat er geschreven word en niet wat er niet geschreven word. ;)
Groet Peter
Doit

Bericht door Doit »

Bedankt voor de reacties iedereen.
Ik heb de onderhoudsbeurt na 35.000 laten doen bij van Mossel.(standaard is 40.000km).
Uiteraard was dit niet de eerste keer dat adblue bijgevuld moest worden,dit moet na elke 8000 km.
Voortaan ga ik dit dus meteen doen zo gauw het lampje gaat branden.
Het 3 jarig lease-koop contract met 0% rente vond ik een goede regeling als zzper(maandelijkse afschrijving) maar het feit dat er 2 jaar garantie op zit wil zeggen dat ze dus weten dat de problemen dan beginnen.
Met dit in ogenschouw zou ik het deel van de kosten wat ik terecht vind kunnen betalen en over het andere deel in bezwaar kunnen gaan..
mehtevaschino

Doit schreef: 22 jun 2022, 10:53 Bedankt voor de reacties iedereen.
Ik heb de onderhoudsbeurt na 35.000 laten doen bij van Mossel.(standaard is 40.000km).
Uiteraard was dit niet de eerste keer dat adblue bijgevuld moest worden,dit moet na elke 8000 km.
Voortaan ga ik dit dus meteen doen zo gauw het lampje gaat branden.
Het 3 jarig lease-koop contract met 0% rente vond ik een goede regeling als zzper(maandelijkse afschrijving) maar het feit dat er 2 jaar garantie op zit wil zeggen dat ze dus weten dat de problemen dan beginnen.
Met dit in ogenschouw zou ik het deel van de kosten wat ik terecht vind kunnen betalen en over het andere deel in bezwaar kunnen gaan..
40000KM bereikt of 12 maanden dat zou betekenen dat je minimaal 1x per jaar langs de werkplaats moet gaan ongeacht of je 40000km heb bereikt.

Tenzij in je onderhoudsinterval papier die je heb ondertekend bij het afleveren van je bus een andere schema staat dan 40000km of 24 maanden.

Als het 24 maanden is dan zal je Peugeot Assistance normaal gesproken moeten verlengd gaan worden mits je er ook echt voor heb betaald.
mehtevaschino

Zelf vind ik dat je te weinig rijdt voor een diesel bedrijfs voertuig mogelijk alleen maar korte ritten gemaakt (stadsverkeer).
Bij Peugeot heb je 2 soorten onderhouds programma.
Normaal gebruik of zwaar verbruik als ik dit zo lees dan zal jouw onderhoud schema op zwaar gezet moeten gaan worden

Nu ga ik misschien speculeren omdat je voertuig mogelijk niet echt warm gaat worden. Dan kan je roetfilter ook eerder verstopt gaan raken.
Wees blij dat je geen extra gevolg schade heb gekregen bijv. Turbo dan ben je nog verder van huis.
Laatst gewijzigd door mehtevaschino op 22 jun 2022, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

volgens de profeesional site:

PEUGEOT ASSISTANCE PECHHULP: JE KUNT OP ONS REKENEN

PEUGEOT Assistance Pechhulp staat voor jou klaar als je met jouw auto bent gestrand (door pech of een ongeval). Jouw auto wordt opgehaald of ter plekke gerepareerd zodat je jouw reis kunt vervolgen, ook als jouw auto thuis staat. Met elke Peugeot profiteer je van een levenslange Peugeot Assistance-service*.

*op voorwaarde dat u de jaarlijkse APK voor je voertuig binnen het PEUGEOT-netwerk uitvoert

Of een beurt lijkt mij.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (Overige modellen)”