EGR.... Foetsie

Voor alles wat onder de motorkap zit
Plaats reactie
Griffe

EGR.... Foetsie

Bericht door Griffe »

Hallo allemaal,

Vandaag geprobeerd om gasklephuis opnieuw in te leren. Bij mijn 206cc 2.0-16v RFN bwj.2006.
De motor moet koud zijn en met dit weer is dat geen probleem Afbeelding

Bij de stappen die in PP2000 staan, moet je luisteren of de EGR klep een geluid maakt.... Dus goed luisteren.... Niks.... Geen geluid... Ok, volgens de info moet je dan procedure opnieuw doen... Dus restart.... Naar geluid luisteren... Weer niks.... @#€@?!
Motorkap open en klep zoeken...
Euhmmmm , d'r zit geen elektrostatische klep.... Plaats waar de klep hoort is afgedopt... Afbeelding
Toch zit er een werkende luchtpomp op, en is niet weggecodeerd in de BSM... Ik kan ook geen losse bedrading/stekker vinden die eventueel op de klep hoort.

Nu weet ik niet of de latere modellen geen electrostatische klep hebben, ik zou het wel vreemd vinden, want de luchtpomp werkt gewoon normaal.
Misschien dat iemand hier dat weet?

Ik heb in servicebox gekeken maar kon geen specs vinden.

Gr Griffe

Ps. Op de foto heb ik de slang ff losgemaakt om de werking van de luchtpomp te checken .Afbeelding
GPL-Lion

Re: EGR.... Foetsie

Bericht door GPL-Lion »

dat ding is van de luchtpomp. egr zit er niet op zo te zien. ook te zien aan het gat aan de voorkant van de kop (is open)
Griffe

Re: EGR.... Foetsie

Bericht door Griffe »

GPL-Lion schreef:dat ding is van de luchtpomp. egr zit er niet op zo te zien. ook te zien aan het gat aan de voorkant van de kop (is open)
Hoi Lion

Dat is m juist... Die behoort er wel op te zitten. En de luchtpomp is volop werkende. Slang vd luchtpomp, had ik voor de foto losgekoppeld.

Het blijkt achteraf dat de luchtpomp was weg geschreven in de BSM . En de EGRKLEP is door de dealer afgedopt.

Je kunt controleren, of de klep weg is gecodeerd, doordat er uit het EGR membraan,(blijkbaar wordt "Dat ding" zo genoemd) lucht stroomt....

Gr Griffe
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (Overige modellen)”