Peugeot Traveler Eolsys

Voor alles mbt onderhoud
Plaats reactie
Boldman
Peugeot Newbie

Peugeot Traveler Eolsys

Bericht door Boldman »

Ik ben in het bezit van bovengenoemd model van 2017
Nieuw aangekocht en inmiddels 306000 km erop zitten en weinig onderhoud aan gehad dan olie, filters, remblokkn en schijven.
1 x bij de Peugeot dealer is de Eolys bijgevult en bij 150.00km de distributiesnaar vervangen en zal binnenkort ook weer moeten gebeuren.
Roetfilter is nog niet vervangen/gespoelt. Ik rijd lange afstanden circa 120km/u

Het motorlampje gaat sinds kort branden dus heb ik ze uitgelezen en was alleen de temp voor het roetfilter hoger dan erna.
Heb een regeneratie uitgevoerd bij stil staande wagen via mijn diagnose tablet en DTC's gewist.
Nu was mijn vraag of het nivo van de Eolys word weergegeven in een diagnose scan dat je kan zien dat ze moet worden nagevult?
Er is maar weinig over tevinden online.

Groet.
dasouth
Peugeot Liefhebber
Like! Gegeven!: 1 keer

Re: Peugeot Traveler Eolsys

Bericht door dasouth »

met diagbox kan je dit uitlezen.
dasouth
Peugeot Liefhebber
Like! Gegeven!: 1 keer

Bericht door dasouth »

Indien dit leeg is krijg je er ook een foutcode bij.
RadioTechniman
Peugeot Fanaat
Like! Gekregen: 3 keren

Bericht door RadioTechniman »

Meestal is het bijvullen rond de 150k 160k afhankelijk van rijstijl. Hoe zuiniger je rijdt, hoe minder Eolys er verbuikt wordt. Elke keer dat je tankt, wordt dit in je tank "geinjecteerd" afhankelijk van hoeveel liters je tankt.

Eerste keer vullen was rond de 150k en nu zit je op 300k. Kans is groot dat er weer gevuld moet worden. Eolys zorgt ervoor dat bij lagere temperaturen er toch geregenereerd kan worden. Chemisch goedje, ruikt erg onzuiver. Uit ervaring.

Dus je opmerking over temperatuur kan zeker samenhang hebben.

Beste is uitlezen met Peugeot apparaatuur, zo op de gok kan het van alles zijn. Met een universele tester kom je niet zo diep in de elektronische eenheid motor denk ik.

Wat ik hierboven heb getypt is ook geen waarheid, maar wel grote waarschijnlijkheid
307 SW Premium 2007 Gris Fer 1.6 16V - 299k km and counting!

Voor alle radio/navigatie/telefoon problemen of updates kun je bij mij terecht!
Plaats reactie

Terug naar “Onderhoud (Overige modellen)”