Heeft iemand al eens het zielige eentonige toetertje vervangen door een dubbeltoons claxon? Ik denk nu steeds dat ik op een eend trap als ik de claxon gebruik .
Bijvoorbeeld zoiets https://www.amazon.nl/3FH-007-728-831-M ... B00EL6RL3I
Meest nutteloze investering zou ik zeggen.
Wanneer gebruik je dat ding dan? En als je m dan 1x keer in het jaar gebruikt, moet je dan echt het gevoel krijgen : "Hoor mij eens..."
Dat zielige geluid werpt nu misschien juist een drempel voor je op om m te gebruiken, dat is in ieder geval beter voor de omgeving
Peugeot monteert in vele modellen zielige toetertjes.
Ook de 308 heeft er in bepaalde uitvoeringen last van.
Ik liep toevallig tegen een dubbel uitgevoerd (Ford) sloop exemplaar en heb die erin gezet. Was in mijn geval niet plug en play. Heb eea gesoldeerd. Lastigst was nog de bumper demontage (ontgrendeling van een bevestigingspunt, dat zat net ff anders dan alle YouTube filmpjes die ik bekeek).
Vandaag een dubbeltonige claxon van een 5008 in m'n auto gemonteerd. Dat klinkt een stuk beter! Via de onderdelenlijn voor 3 tientjes inclusief verzenden op de kop getikt. Als je het wiel en de kunststof wielkuip aan de bestuurderszijde demonteert kun je er perfect bij. De connector van beide claxons is hetzelfde, dus plug and play. Als je de originele claxon demonteert is er plek voor de nieuwe claxons inclusief beugel, deze heb ik wel op een ander punt bevestigd i.v.m. de benodigde ruimte. Na 3 kwartier zat alles weer op z'n plek.
Ben niet echt een fervent toeteraar, maar als het een keer nodig is om hem te gebruiken dan mag er best iets stevigs uit komen qua geluid. Die schorre eend die standaard onder de motorkap zit maakt niet echt indruk.