Levertijden

Welke uitvoering past het beste bij jou
LigeTRy

Re: Levertijden

Bericht door LigeTRy »

Breda1912 schreef: 25 jul 2021, 15:36 @ligeTRy: Welke uitvoering heb je besteld? Ik hoop niet dat mij dit bericht voor de handgeschakelde GT-uitvoering 130pk ook te wachten staat.
Ik had de 155pk versie (dus automaat) in de order staan. Na mijn bericht heb ik vorige week even contact gehad met de dealer en een goed gesprek gehad, week 47 zou ook zo nog maar volgend jaar kunnen worden, ze weten het gewoon niet. Toevallig was een vergelijkbaar model op voorraad binnengekomen, enige verschil is de kleur (platinum grijs ipv blauw) en geen draadloze telefoonlader. Toch maar besloten om voor het model uit voorraad te gaan, aangezien ik de kleur grijs ook erg mooi vindt en draadloos laden nou ook niet zo heel interessant is voor mij.

In plaats van de 18" evissa velgen komen er wel de 2 kleurige "bund" velgen onder. Die vind ik mooier staan bij grijs.

Auto wordt nu rijklaar gemaakt en als het even meezit kan ik m rijden voor mijn vakantie :mrgreen:
FNale

Bericht door FNale »

Draadloze oplader is een beetje een gimmick die mis je niet.
Je hebt sowieso 4 oplaadpunten (waarvan 1 carplay / AA) ik rij vaak met CarPlay aan en dat gaat alleen via een kabel dus op dit moment heb ik de draadloze lader alleen één keer getest of die werkt. :mrgreen: of je moet andere devices hebben die je draadloos wil laden. (airpods ect)

Grijs is inderdaad ook erg mooi! Veel plezier alvast met je auto.
E-208 GT PACK 3F + Bleu vertigo - H-R -35mm
Breda1912

Bericht door Breda1912 »

Vandaag een appje van de dealer ontvangen. Chassisnummer is bekend. Verwachte datum binnenkomst 15-8. Het aftellen kan (nu echt) beginnen. :D
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Lekker. Geniet ervan!
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
sandersander

Bericht door sandersander »

Vrijdag 27 augustus krijg ik dan eindelijk mijn nieuwe auto. Bijna exact 10 maanden na bestelling. Deze vertraging blijkt te zijn veroorzaakt door een combinatie van verschillende factoren. Desalniettemin ben ik blij dat het lange wachten eindelijk voorbij is. Na levering zal ik wat foto's plaatsen.
Peugeot 2008 Blue Lease Allure 130
Ocarms

Re: Levertijden Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130ch EAT8 Allure Pack

Bericht door Ocarms »

Hi all.

Auto besteld begin februari, leverdatum zou 10 juli zijn, echter was dit niet haalbaar.
leverdatum verwacht staat nu op 30 sept.
Vandaag gebeld met de Peugeot dealer, deze melde mij dat er nog niets bekend is over de levering.( okt nov wordt ook genoemd )
Probleem is het te kort aan de bekende chips, echter wist de dealer wel te melden dat de fabriek sinds half augustus weer op volle kracht draait.

We wachten af.

Ocarms
sandersander

Bericht door sandersander »

De informatie van je dealer klopt niet. De fabriek heeft afgelopen week nog stil gelegen. Wanneer je via Google zoekt op de term PSA Vigo krijg je bij de nieuws resultaten de actuele Spaanse berichtgeving. Via translate kan je de berichten in het Nederlands lezen. Bijvoorbeeld het laatste bericht:

https://www.galiciapress.es/texto-diari ... microchips

De fabriek draait zeer zeker niet op volle toeren. Succes met wachten, ik weet hoe het voelt.
Peugeot 2008 Blue Lease Allure 130
EdjeKik62

Bericht door EdjeKik62 »

Breda1912 schreef: 26 jul 2021, 18:34 Vandaag een appje van de dealer ontvangen. Chassisnummer is bekend. Verwachte datum binnenkomst 15-8. Het aftellen kan (nu echt) beginnen. :D
Bij mij was het chassisnummer ook bekend en hij was onderweg.
Hij zou 16/8 binnenkomen.
Ik hoor nu al 4 weken dat hij onderweg is.
Waar blijft mijn nieuwe elektrische Peugeot 2008?
Peugeot-5008
Beheerder

Voor dat soort vragen kun je contact opnemen met je dealer.

Overigens Leuk dat je ons hebt gevonden. Zou je de forumregels ook nog even willen volgen en je voor willen stellen op de daarvoor bestemde plaats? Vertel daar, naast iets over jezelf, ook iets over je wagen (uitvoering, motorisatie, luxeniveau). Dat helpt bij het beantwoorden van vragen, nu en in de toekomst. Dank je wel alvast.

Stuur mij een PM
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

EdjeKik62 schreef: 08 sep 2021, 09:23
Bij mij was het chassisnummer ook bekend en hij was onderweg.
Hij zou 16/8 binnenkomen.
Ik hoor nu al 4 weken dat hij onderweg is.
Waar blijft mijn nieuwe elektrische Peugeot 2008?
De drie meest voorkomende oorzaken voor vertraging nadat het chassisnummer bekend is:

- Schade tijdens transport wat door Gefco wordt hersteld.
- Terugroepacties die door Gefco eerst nog moeten worden gedaan
- Ontbreken van onderdelen bij productie die alsnog moeten worden gemonteerd.

De enige die kan bevestigen welke er bij jouw van toepassing is is je dealer zoals Niels al aangaf
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
ZonnetjeFC

Bericht door ZonnetjeFC »

Goedemiddag,

22maart 2021 heb ik een 2008 GT besteld zo een levertyd van 3 maanden hebben we zijn nu 6maanden veder heb hem nog steeds niet en ze weten ook nog niet wanneer die komt :? :x
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Goedemiddag,
Vervelend om te horen dat je nog steeds geen zicht hebt op je 2008

helaas is overal vertraging ivm productieproblemen van allerlei onderdelen.

p.s. wil je je reactie eens doorlezen. De frustratie is merkbaar, maar met wat hoofdletters en punten en wat typefouten minder zou het iets beter leesbaar zijn vermoed ik.
p.s2 wil je een even voorstellen topic aanmaken?
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peugeot-5008
Beheerder

ZonnetjeFC schreef: 13 sep 2021, 12:46 Goedemiddag,

22maart 2021 heb ik een 2008 GT besteld zo een levertyd van 3 maanden hebben we zijn nu 6maanden veder heb hem nog steeds niet en ze weten ook nog niet wanneer die komt :? :x
Vervelend. De dealer heeft overigens echt wel een indicatie in zijn systeem staan.

Stuur mij een PM
Tjesis

Bericht door Tjesis »

Ik heb op 4 april 2021 een 2008 GT 130pk 6-bak besteld.
Opties zijn stoelverwarming en pack drive assist. Ik had er ook draadloos telefoon laden bij besteld maar deze is na overleg met de dealer uit de bestelling gehaald om verdere vertraging te voorkomen.

Inmiddels is het chassisnummer bekend en de dealer verwacht hem 21 september binnen. 5,5 maand dus.
elboero

Bericht door elboero »

Weet niet of het bij jullie om particuliere koop of lease gaat. Dat wordt er vaak niet bij verteld.
Ik was via mijn werkgever toe aan mijn eerste leaseauto en vond elektrisch een aantrekkelijke optie. Binnen het haalbare scala vond ik de e2008 een hele mooie kandidaat, waarbij de GT pack ook binnen de mogelijkheden viel. Ik ging voor een blauwe. Nadat ik deze medio juli had doorgevoerd bij de leasemaatschappij (met de wens om er eentje uit de voorraad te halen) toch nog even langs de dealer gegaan om nog eens te kijken. De verkoper vertelde dat ik kon rekenen op productie ergens in november en levering in januari/februari 2022. Dat viel even vies tegen. Vervolgens contact gehad met de lease contactpersoon vanuit Peugeot. Hij vertelde wat eventueel verder de opties waren, waaronder een zwarte GT pack met bijna alles erop en eraan. Die stond hier vlakbij in een showroom. Daar ben ik voor gegaan en 4 weken later kon ik hem ophalen. Beetje geluk denk ik, maar dus ook gegaan voor een andere kleur. Staat 'm overigens ook erg goed.
Vind overigens hetgeen waarmee Peugeot adverteert (elektrische modellen uit voorraad) wel een beetje misleidend omdat het waarschijnlijk om standaard modellen gaat. Zodra je iets op maat wilt dan lopen de levertijden dus flink op.
Peugeot-5008
Beheerder

Klopt. Standaard op voorraad. Rest niet.
Mijn wachttijd staat ook op een maand of 6. (3008 Hybrid)

Of je lease of koopt maakt niet uit.
Als ie in de buurt staat kan je ook als koper die wagen afnemen. Zo ook met lease.

Stuur mij een PM
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

In de webstore van peugeot staat online alles wat op voorraad is en met welke opties. Niet alleen de standaard versies/opties.

Als er daar eentje tussen staat die naar je zin is, rij je met +/- 14 dgn ongeacht welke dealer hij staat.

Elke dealer kan daarnaast ook zelf nog eigen voorraad hebben.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Ocelot

Bericht door Ocelot »

Maar bij lease zal de leasemij dus mee moeten werken en nieuwe offerte moeten doorrekenen, te bevestigen door berijder, en opnieuw geaccordeerd moeten worden door leidinggevende.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Mijn opmerking was een tip voor als je nu een nieuwe auto wil gaan bestellen, dan kun je zien wat er op voorraad staat.

Bestaande orders omzetten is altijd lastig/ bij lease bijna onmogelijk
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
wanhoop

Re: Levertijden : BEROERD

Bericht door wanhoop »

Ik heb april 2008 SUV besteld (allure, automaat , key less etc). De auto zou in juli komen en gezien de ervaringen vroeg in juli, misschien wel in juni.
Het gewenste digitale board kon helaas niet meer. Nu bijna oktober en géén zicht op levering. Na vragen blijkt dat men ook diverse uitbreidingen (adaptive cruise control ) niet meer te kunnen leveren. Ronduit niet netjes dat je niet geinformeerd wordt en nog schandaliger is dat Peugeot de overeenkomst niet na lijkt te kunnen komen.
Van de dealer en nog minder van Peugeot zelf lijkt er zicht op heldere, concrete informatie. Zelfs de dealer klaagt steen en been over Peugeot Nederland!!

Mijn advies: vergeet Peugeot! Ik moet wel wachten omdat ze een goede inruil boden. Helaas!!
Plaats reactie

Terug naar “Aanschaftips (2008 II)”