Levertijden

Welke uitvoering past het beste bij jou
Plaats reactie
Rick
Moderator

Re: Levertijden

Bericht door Rick »

@wanhoop
welkom op het forum !!
Wil je de regels volgen en een even voorstellen topic aanmaken.

vwb je reactie. Wanneer de auto niet wordt geleverd zoals is overeengekomen kun je de order gewoon annuleren.
Vervelend voor de inruilprijs op dit moment, maar als je wacht tot de levering weer volgens plan loopt kun je waarschijnlijk wel weer de auto bestellen/kopen die je in gedachten had.
De extra afschrijving die je daarbij hebt op je inruil auto is hoe dan ook minder dan die je heb op je nieuwe (bestelde) auto als je die straks wel accepteerd.

Elk merk loopt op dit moment tegen achterlijke leveringsproblemen aan.
Een collega heeft voor de zomervakantie een VW Tiguan hybride besteld en zoals het er nu it zit wordt dat levering juni 2022 :shock:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Tjesis

Bericht door Tjesis »

Tjesis schreef: 19 sep 2021, 09:25 Ik heb op 4 april 2021 een 2008 GT 130pk 6-bak besteld.
Opties zijn stoelverwarming en pack drive assist. Ik had er ook draadloos telefoon laden bij besteld maar deze is na overleg met de dealer uit de bestelling gehaald om verdere vertraging te voorkomen.

Inmiddels is het chassisnummer bekend en de dealer verwacht hem 21 september binnen. 5,5 maand dus.
Inmiddels zijn de verwachtingen bijgesteld. 21 septembet werd verwachte levering bij dealer op 2 oktober. Maar ook deze datum werd niet gehaald. De dealer verwacht de auto nu op 9 oktober. We gaan ‘t zien
Tjesis

Bericht door Tjesis »

Inmiddels bericht gehad van de dealer, de auto is bij hun binnen gekomen, dinsdag 19 oktober mag ik langs komen om hem op te halen :)

Peugeot 2008 1.2 PureTech 96kW GT 6-bak,
Kleur: orange fusion
Opties: pack drive assist en verwarmbare voorstoelen en draadloze telefoonlader (draadloze telefoonlader is later in Juni na overleg met de dealer uit de order gehaald, zou teveel vertraging geven)

Hieronder nog even de tijdlijn voor de compleetheid:

4 april 2021: Besteld bij de dealer (verwachte afleverdatum destijds gezet op 25 september 2021)
9 september 2021: Auto geproduceerd en chassisnummer bekend (verwachte binnenkomst bij dealer gezet op 21 september 2021)
23 september 2021: Verwachte binnenkomst bij dealer bijgesteld naar 2 oktober 2021
4 oktober 2021: Verwachte binnenkomst bij dealer bijgesteld naar 9 oktober 2021
9 oktober 2021: Binnenkomst bij dealer
11 oktober 2021: Telefoontje van de dealer voor een afleverafspraak
19 oktober 2021: Ophalen bij dealer

Ik meld mij op 19 oktober weer op dit forum! Mij is nog niet helemaal duidelijk of de draadloze telefoonlader nu later alsnog wordt ingebouwd of dat deze in zijn geheel geschrapt is. Voor mij niet zo'n probleem, kan prima zonder draadloos laden verder leven. Was voor mij meer een gadget die ik nog kon toevoegen binnen het lease budget....
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Die zal niet later ingebouwd worden.

Succes met wachten.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
Ocelot

Bericht door Ocelot »

Het moeten wachten is vervelend, zelf ook ervaringsdeskundige.

Ooit 9 maanden moeten wachten op een nieuw bestelde Franse auto met Bose geluidssysteem, toen er net een tsunami in Japan het e.e.a. lam legde, o.a. de fabriek waar de Bose componenten gemaakt werden.

Vorig jaar een pandemie die zorgde voor een 7 maanden wachttijd op mijn huidige 2008 II.

Maar het is het wachten zeker waard. Heb de 2008 nu een jaar, en nog steeds mega tevreden over de auto.
Plaats reactie

Terug naar “Aanschaftips (2008 II)”