Levertijden

Welke uitvoering past het beste bij jou
Plaats reactie
NoaSemmie1961

Re: Levertijden

Bericht door NoaSemmie1961 »

We hebben alles eind januari aangeleverd en de auto is op 10 februari besteld bij Peugeot. Het gaat om de standaard GT dus zonder verdere toevoeging zoals bijvoorbeeld een panoramadak. Misschien is de ene dealer actiever in het achterhalen van informatie dan de andere. We hebben er ongeveer drie weken geleden naar geïnformeerd. Willen ook niet om de haverklap informeren. Neem aan dat hij het doorgeeft als hij meer weet. Helaas duurt wachten lang. Daarom in augustus maar voor een weekje een e-2008 gehuurd. Kunnen we toch een beetje toeren.
JJBrr

Bericht door JJBrr »

Ja wachten duurt inderdaad lang. Maar voor mijn gevoel zit ik in de eindfase dus maakt het mij niet meer uit of ik de auto morgen of volgende week krijg. Het probleem waar ik vooral mee zit is de onzekerheid, komt de auto voor 17 augustus of wordt dat niet meer gehaald. Ik zou graag mijn auto willen verkopen, anders heb ik straks naast de dubbele kosten de eerste maand ook nog mijn huidige auto in bezit. Daarnaast heb ik voorbereidingen getroffen m.b.t. de vakantie, zoals een hele rits laadpassen, overnachtingsadres, niet te ver op vakantie etc etc
Hopelijk lukt het de komende 3 weekjes.. :roll:
NoaSemmie1961

Succes!
Dibs

Bericht door Dibs »

Zojuist toch nog maar even de vrienden van JL gebeld, dashboard geeft nog 4 weken aan. De man aan de andere kant kon alleen maar zien dat de verwachte levering tussen 31-08 en 10-09 zal plaatsvinden. Hij kon verder niets vertellen over de status van de auto.
JJBrr

Bericht door JJBrr »

Mijn teller staat op dit moment op 1 week.
Ze hebben geen idee waar de auto is, vermoedelijk nog steeds in de haven.
14 juni op transport gegaan...
Dibs

Bericht door Dibs »

JJBrr schreef: 03 aug 2022, 13:04 Mijn teller staat op dit moment op 1 week.
Ze hebben geen idee waar de auto is, vermoedelijk nog steeds in de haven.
14 juni op transport gegaan...
Man man, dat is misschien nog wel erger 😅 Je weet dat hij bestaat, maar geen idee waar ze moeten zoeken..
JJBrr

Bericht door JJBrr »

jep ga over 2 weken op vakantie.
dus misschien heb jij de auto wel eerder :lol:
Dibs

Bericht door Dibs »

JJBrr schreef: 03 aug 2022, 13:11 jep ga over 2 weken op vakantie.
dus misschien heb jij de auto wel eerder :lol:
Oeh, dat zou hopelijk net passen voor je. Ik hoop voor je dat het lukt. Lange rit in gedachten?

Zelf heb ik er niet veel haast bij, dus ik wacht het wel af. Het is gewoon leuk om te weten wat je kan verwachten, maar dat is nu nog allemaal onduidelijk.
JJBrr

Bericht door JJBrr »

Heb het idee dat Wassink het pas weet zodra de auto daar van de vrachtwagen wordt gekieperd.
JL heeft namelijk vanochtend zelf nog contact met hen gehad, maar ze weten het daar ook niet.
In het begin is de afleverdatum bij Wassink op 10-08 gezet en dan 20-08 ophalen.. Zou wel erg goed bedacht zijn mocht dat uitkomen.
Vertrek richting west Frankrijk zo'n 1000km vanaf hier. Hadden deze afstand uitgekozen vanwege het rijden met een EV. Heb ook al aardig wat laadpasjes gekocht en een overnachting voor EV opladen, zou jammer zijn als het net niet lukt. Kans wordt wel telkens kleiner, voordeel is dan wel dat ik niet direct een hoop steenslag op de nieuwe auto heb + dubbele kosten aangezien ik niet zo snel mijn huidige peugeot kan verkopen...
Dibs

Bericht door Dibs »

JJBrr schreef: 03 aug 2022, 13:34 Heb het idee dat Wassink het pas weet zodra de auto daar van de vrachtwagen wordt gekieperd.
JL heeft namelijk vanochtend zelf nog contact met hen gehad, maar ze weten het daar ook niet.
In het begin is de afleverdatum bij Wassink op 10-08 gezet en dan 20-08 ophalen.. Zou wel erg goed bedacht zijn mocht dat uitkomen.
Vertrek richting west Frankrijk zo'n 1000km vanaf hier. Hadden deze afstand uitgekozen vanwege het rijden met een EV. Heb ook al aardig wat laadpasjes gekocht en een overnachting voor EV opladen, zou jammer zijn als het net niet lukt. Kans wordt wel telkens kleiner, voordeel is dan wel dat ik niet direct een hoop steenslag op de nieuwe auto heb + dubbele kosten aangezien ik niet zo snel mijn huidige peugeot kan verkopen...
Nog 1 week te gaan voor je vakantie. Heb je al nieuws?
JJBrr

Bericht door JJBrr »

Nee niks gehoord nog, lijkt nog steeds niets bekend te zijn... Is wel heel lang onderweg...
Ik ga denk ik maar in mijn huidige auto dit jaar. Dat scheelt de dubbele kosten en een hoop steenslag. :lol:
Bedoeling is dan de auto aan te pikken op de terugreis. Als ik wat hoor dan laat ik het weten, maar het meenemen al wat laten varen...
Enige waar ik nog aan zit te denken is dat just lease in het begin doorgekregen heeft dat de auto op 10 augustus bij Wassink geleverd wordt en 20 augustus naar de klant. Wellicht dat ze die termijnen gewoon aanhouden hoor, dat ze op die manier toch voldoen aan wat ze doorgegeven hebben en voor nu de auto laten staan. Maar goed de bouwvak zal ook een factor zijn.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Als het een actie is van Wassink om de auto op afroep op 10 augustus te laten leveren bij hen, dan moeten zij dit in het systeem hebben staan.
Zijn ze afhankelijk van wanneer Gefco "zin" heeft dan kun je gewoon gaan afwachten.
De dealer kan ook gewoon Gefco bellen waarom de auto er nog niet is
Het is in ieder geval heel vreemd waarom het zo lang duurt zonder dat iemand er het exacte van weet , of doet alsof ze van niets weten.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
Damian

Bericht door Damian »

Ehm... weet jij (of iemand) of dealers volledig afhankelijk zijn van Gefco, of kunnen/mogen dealers ook zelf het transport regelen?
Peugeot 208 Signature (Black Perla Nera bj. 2019 - ingeruild)
Peugeot e208 GT Pack (Rouge Elixir bj. 2022) - Pano & Diamond Black dak - Pack City 2 (park ass) - stoelverwarming
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Ze mogen het ook zelf regelen. Dat geld meest voor de auto's die niet direct doorgebracht worden en in Oosterhout op afroep blijven staan.

o.a. van Mossel doet veel zelf halen uit Oosterhout.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
JJBrr

Bericht door JJBrr »

Auto ging 14 juni op de boot. In feite zit ie nog binnen de 8 weken waar hier wel eens over gesproken wordt.
Laatste bericht was week of 2 terug, vermoedelijk in de haven waar een stuk of 500 auto's vast staan (volgens Wassink)
Vorige week van Just Lease bericht dat ze Wassink gebeld hadden, maar dat die niet meer nieuws hadden..
Er zal hoe dan ook lagere bezetting zijn ook wat betreft vervoer van en naar de dealer, laat staan het klaarmaken van de auto's.
Mijn idee; De auto is vast van de boot gerold of anders verpatst :lol:
Just Lease teller is de 0 weken gepasseerd en staat nu op, je raad het al ... Status: Auto bestellen (Bevestigd mijn vermoeden) :lol:
Dibs

Bericht door Dibs »

JJBrr schreef: 09 aug 2022, 13:33 Auto ging 14 juni op de boot. In feite zit ie nog binnen de 8 weken waar hier wel eens over gesproken wordt.
Laatste bericht was week of 2 terug, vermoedelijk in de haven waar een stuk of 500 auto's vast staan (volgens Wassink)
Vorige week van Just Lease bericht dat ze Wassink gebeld hadden, maar dat die niet meer nieuws hadden..
Er zal hoe dan ook lagere bezetting zijn ook wat betreft vervoer van en naar de dealer, laat staan het klaarmaken van de auto's.
Mijn idee; De auto is vast van de boot gerold of anders verpatst :lol:
Just Lease teller is de 0 weken gepasseerd en staat nu op, je raad het al ... Status: Auto bestellen (Bevestigd mijn vermoeden) :lol:
Wat een gedoe zeg. Hij zal vast ergens staan joh. Komt goed!

Ik krijg net bericht van JL dat de auto geproduceerd is en nu alleen nog wacht op transport. Maar dit bericht is ook niet veelbelovend:
.. Door het personeelstekort in de transportsector duurt dit iets langer dan normaal. Dit betekent dat we er naar streven om de auto binnen twee maanden aan je uit te leveren.
JJBrr

Bericht door JJBrr »

Grappig, heb die mail ook gehad... :roll: :shock:
Dibs

Bericht door Dibs »

JJBrr schreef: 09 aug 2022, 16:02 Grappig, heb die mail ook gehad... :roll: :shock:
Ook nu net? Maar bij jou was er al een tijdje meer bekend over de auto toch?
JJBrr

Bericht door JJBrr »

lijkt me een algemene mail voor autos die nog niet uitgeleverd zijn..
ik had idd gezien dat de auto 4 juni gemaakt was en volgens Wassink 14 juni verscheept naar NL.
Lijkt me stug dat ie nu nog bij de fabriek staat..
NoaSemmie1961

Is jouw auto inmiddels geleverd?
Plaats reactie

Terug naar “Aanschaftips (2008 II)”