GT en GT pack zonder 3D i-cockpit

Welke uitvoering past het beste bij jou
MarHDI

Re: GT en GT pack zonder 3D i-cockpit

Bericht door MarHDI »

Mijn bestelde 308SW GT pack business 180 hybrid komt twee maanden later, volgens dealer opgaaf. Was gepland voor laatste week april, wordt nu juni. Heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen in. Zal wel na de fabrieksvakantie worden.
Nu: 308SW 2.0HDi 150 BLP
Voorheen (alleen de PSA's):508SW BLE 2.0HDi 140, Citroën C5 Tourer (phase 3) 2.0 HDiF 140, wokkelvering; 307SW 2,0HDi 110.
cortrans01

Bericht door cortrans01 »

frantic schreef:De 3D cockpit zit toch in alle GT versies? Dus dat zal niet de hoofdreden zijn dat ze de GT Pack in Belgie uit het gamma hebben gehaald.

Stemt me enkel minder goed, want wie weet wat ze nog meer gaan wegbezuinigen op de reeds bestelde auto's.
Straks denken ze je toch een Allure ipv een GT Pack Business te kunnen leveren.

Denk het dus niet. En het is ook meteen de laatste keer als het niet netjes opgelost wordt want dan komt er bij mij nooit geen Peugeot
meer.
Alsof de dealers blij zijn hoe de problemen door de fabriek “opgelost” worden???
Zij zijn ook niet blij met deze hele situatie, en elk merk heeft op dit moment dit soort problemen en lange levertijden.
Gr. Cor
3008-II Allure Blue Magnetic, 1.6 E-THP (190 pk), AET 6, alarm, Keyless entry en start, Peugeot Connectie Nav. Incl. DAB+, Draadloze telefoonlader, Mirror Screen, afneembare trekhaak, verwarmbare voorruit, Visoppark 2
[b]www.beroepschauffeurs.com[/b]
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

frantic schreef: 25 mar 2022, 12:37 Wat heeft het dan voor zin om nu al bij je garagebedrijf te gaan vragen hoe het zit?
Het lijkt me sterk dat die nu al weet wat er in de komende 5 - 6 maanden mogelijk allemaal gaat veranderen.
Gezien je reactie boven mijn vraag was dit een vraag van mij of je bij de dealer hebt geinformeerd of het gevolgen voor jou heeft, omdat je zoals je zelf schrijft “het je minder stemt” en allerlei (doek) scenario’s noemt waarbij het nog maar de vraag is of dat bij jou ook speelt (en een telefontje naar de dealer dat wellicht zou kunnen verduidelijken). Mijn vraag was dus enkel goedbedoeld
frantic schreef: 25 mar 2022, 12:37
Los daarvan verwacht ik ook dat mijn leverancier me netjes op de hoogte houdt en niet dat ik elke week or whatever
om een update hoef te vragen.
Helemaal mee eens. Maar we weten allemaal hoe sommige dealers heden ten dage werken, bij alle merken overigens.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
frantic

Bericht door frantic »

Peugeot-5008 schreef: 25 mar 2022, 14:36 Gezien je reactie boven mijn vraag was dit een vraag van mij of je bij de dealer hebt geinformeerd of het gevolgen voor jou heeft, omdat je zoals je zelf schrijft “het je minder stemt” en allerlei (doek) scenario’s noemt waarbij het nog maar de vraag is of dat bij jou ook speelt (en een telefontje naar de dealer dat wellicht zou kunnen verduidelijken). Mijn vraag was dus enkel goedbedoeld
Mijn reactie was ook niet lullig naar jou toe bedoelt hoor.

Ik bedoelde met "het stemt me minder" dat ik er moody van wordt van wat ik straks mogelijk kan gaan verwachten qua mogelijk wegbezuinigde dingen op basis van wat ik hier voorbij heb zien komen (3d cockpit) en mogelijk nog voorbij gaan zien komen de komende tijd.

Bij mijn huidige 308 was ook ineens de alcantara wegbezuinigd, al wist ik dat dan wel voordat ik de auto kocht. Maar je kiest een nieuwe auto op basis van oa de uitrusting en als die uitrusting dan (na order) deels wordt geschrapt dan vind ik dat behoorlijk zuur, zelfs al doen ze een financiele tegemoetkoming. Je krijgt uiteindelijk toch iets anders als waar je naar uitkeek. Het kan dus zomaar de 2e worden waarbij dingen veranderen/missen.

Maar om op je vraag terug te komen: Nee, ik heb nog niet geinformeerd, mede dus omdat het nog zo'n tijd duurt voor ik aan de beurt ben en er nog veel kan gebeuren in die tijd.
Selectieve maar vooral onzinnige censuur.
Peugeot-5008
Beheerder

Ik snap je helemaal en begrijp wat je bedoelt, heb het zelf aan den lijve ondervonden, lees mijn verhaal eens over mijn tweede 3008II :mrgreen:

Overigens kan het ook nog eens per land verschillen. Vanuit de Nederlandse kant heb ik nog niets vernomen dat er iets anders wordt, anders dan vertraging (die hoogstwaarschijnlijk ook jou zal treffen).
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Nkrms

Bericht door Nkrms »

D4vke schreef: 25 mar 2022, 09:30
Nkrms schreef: 24 mar 2022, 17:25 Zojuist met de dealer gesproken en hij heeft nog geen bericht ontvangen over het vervangen van de 3D i-Cockpit of over andere opties die vervangen worden.

Heb zelf in oktober de 308SW GT Pack 180 HYbrid besteld en de productie van dit model zal pas in April in productie gaan en wie nu besteld zal pas blij gemaakt worden in 2023.. krankzinnige tijden
Ben je van Nederland of België? Ik heb in België exact dezelfde besteld (begin maart) en de levertermijn zou September dit jaar zijn.
Ik heb ondertussen wel al gezien dat de GT Pack uit het gamma is gehaald.
Nederland.
Ik had daarnaast ook begrepen van de verkoper dat voornamelijk Hyrbide (alsmede Elektrische) modellen vertraging oplopen, doordat de kabels voor dit systeem, grotendeels, uit Oekraine komen. Laten we dus hopen dat dat snel opgelost wordt.

Begreep van een kennis die bij VDL Nedcar werkt, dat zij hetzelfde euvel hadden met kabels uit Oekraine en zij inmiddels een andere leverancier hebben kunnen vinden.

Enfin, Peugeot heeft niet alleen vertraging, het probleem is bij alle automerken hetzelfde, aldus de verkoper van Van Mossel.

Wachten duurt lang.

Ps iemand de kleur Bleu Avater al in reallife gezien? Hoor graag je bevindingen.

MarHDI schreef: 25 mar 2022, 13:23 Mijn bestelde 308SW GT pack business 180 hybrid komt twee maanden later, volgens dealer opgaaf. Was gepland voor laatste week april, wordt nu juni. Heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen in. Zal wel na de fabrieksvakantie worden.
Ja inderdaad. Ze geven zelfs als reden “Ongewijzigd” betekend dus niet veel goeds.

Wanneer had je besteld?
Laatst gewijzigd door Nkrms op 25 mar 2022, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
MarHDI

Bericht door MarHDI »

In November besteld.
Voorheen (alleen de PSA's):508SW BLE 2.0HDi 140, Citroën C5 Tourer (phase 3) 2.0 HDiF 140, wokkelvering; 307SW 2,0HDi 110.
frantic

Bericht door frantic »

En de GT Pack Business is uit de configurator verdwenen.
frantic

Bericht door frantic »

frantic schreef: 16 apr 2022, 12:51 En de GT Pack Business is uit de configurator verdwenen.
En weer terug. :?
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Online Prijslijst is leidend.
Configurator is soms correct, maar met vlagen slechts een indicatie van sommige mogelijkheden.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
frantic

Bericht door frantic »

Misschien zijn ze met de online configurator aan het klooien en was ie daarom tijdelijk weg.
Peugeot-5008
Beheerder

Zie je ook vaak bij Private Lease. Paar dagen later zijn ze er weer

rickpont

Bericht door rickpont »

Ik zie nu ineens op de Peugeot website de 308 SW GT Pack Business als vooraadmodel staan, zelf de hybride variant, met als leverdatum binnen 10 werkdagen. Zit er dan ineens schot in de zaak? Dat zou toch top zijn...
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Die zijn al tich maanden geleden besteld als voorraad, waarschijnlijk door PN zelf en bij een dealer in de maag gesplitst :lol:

Elke dealer heeft er op dit moment in de showroom staan.

Daar kun je niets aan afwegen mbt levertijd van lopende orders.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
vanhollandbas

Bericht door vanhollandbas »

Ik volg al een tijdje dit forum in de hoop dat iemand iets los laat over (bevestigde) levertijden omtrent de nieuwe 308SW.
Zelf heb ik 4 november (dacht oktober) een 308SW Hybrid (GT-Pack) met wat toeters en bellen in bestelling laten zetten (lease overigens ;-))

Tot op vorige week kreeg ik van zowel dealer, importeur als leasemaatschappij taal noch teken over inplannen, productie en leverdatum.
Laat staan over mogelijke (ontbrekende) opties. Je wil de auto toch graag ontvangen zoals je em' hebt geconfigureerd.

Lang verhaal kort; de leasemaatschappij en importeur hebben nu aangegeven dat de auto voor week 26 gepland staat. Eind juli rijden in dat geval.
Mij is verteld dat de auto geleverd wordt conform de bestelling. Geen ontbrekende opties dus. Dat valt nog te bezien natuurlijk.

Nu is een streefdatum op zich lekker, maar hier gaat ie' met een potlood in het agenda.
Hopelijk zijn er meer vroege bestellers die soortgelijke berichten hebben ontvangen (en lijkt het dan toch echt te gaan komen).
Laatst gewijzigd door vanhollandbas op 13 mei 2022, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
jlfme

Bericht door jlfme »

Gisteren heb ik contact gehad met mijn verkoper. De 308SW GT Pack Business HYbrid180 in Rouge Elixir (geen lease trouwens) die ik besteld heb op 9 oktober 2021 zal begin juni 2022 geleverd gaan worden. Er is al een chassisnummer van de auto bekend, wat betekent dat hij ook reeds gebouwd zou zijn. Vooralsnog heb ik niets gehoord over het ontbreken zijn van de 3D i-cockpit of andere opties. Alles zou er gewoon op en aan moeten zitten.
308-T9-SW GT-Line 130/EAT8 2018 + 208-II GT-Line 100/EAT8 2020
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding... **
vanhollandbas

Bericht door vanhollandbas »

jlfme schreef: 13 mei 2022, 13:51 Gisteren heb ik contact gehad met mijn verkoper. De 308SW GT Pack Business HYbrid180 in Rouge Elixir (geen lease trouwens) die ik besteld heb op 9 oktober 2021 zal begin juni 2022 geleverd gaan worden. Er is al een chassisnummer van de auto bekend, wat betekent dat hij ook reeds gebouwd zou zijn. Vooralsnog heb ik niets gehoord over het ontbreken zijn van de 3D i-cockpit of andere opties. Alles zou er gewoon op en aan moeten zitten.
Gaaf om te lezen! Mooie kleur trouwens! ;-) De productie komt dus eindelijk op gang. (voor de Hybrids - de andere versies hebben geen leverproblemen begreep ik). Dat geeft de burger moed.
rickpont

Bericht door rickpont »

Goed nieuws lees ik hierboven zeg! Ik ga toch maar eens mijn dealer bellen weer. In december een 308SW GT Pack Business besteld, Blue Avatar. Ook lease.. Ben benieuwd of hij mij nu meer kan vertellen!
MarHDI

Bericht door MarHDI »

jlfme schreef: 13 mei 2022, 13:51 Gisteren heb ik contact gehad met mijn verkoper. De 308SW GT Pack Business HYbrid180 in Rouge Elixir (geen lease trouwens) die ik besteld heb op 9 oktober 2021 zal begin juni 2022 geleverd gaan worden. Er is al een chassisnummer van de auto bekend, wat betekent dat hij ook reeds gebouwd zou zijn. Vooralsnog heb ik niets gehoord over het ontbreken zijn van de 3D i-cockpit of andere opties. Alles zou er gewoon op en aan moeten zitten.
Voor mij dezelfde uitvoering, voorlopig voor eind juni gepland. Besteld mid november.
Peugeot-5008
Beheerder

Mocht je niet kunnen wachten, Adhv chassisnummer kan je bv al in servicebox kijken dan zie je in ieder geval wat er wel en niet opzit. Kost een paar euro.

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaftips (308 - III)”