Peugeot Private Lease

Voor alle forum-technische vragen en antwoorden. Niet over auto's.
Plaats reactie
NoaSemmie1961

Peugeot Private Lease

Bericht door NoaSemmie1961 »

Even een vraagje over het afsluiten van een Peugeot Private Lease overeenkomst. Wij hebben de benodigde documenten ingediend. Heeft iemand er ervaring mee hoe lang de procedure van goedkeuring in beslag neemt? Wij hebben het op 21/1 ingediend. Volgens de klantenservice zijn ze momenteel erg druk. Er staat bij dat het normaliter binnen een week geregeld wordt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. B.v.d.
Ivo's

Re: Peugeot Private Lease

Bericht door Ivo's »

Bij mij was het ook langer dan toegezegd (eind oktober 2021)
Meen iets van 18 kalenderdagen na indiening...
Succes met afwachten, hoop dat alles ook in één keer wordt goedgekeurd ;) :geek:
His: e-2008 Allure Pack // Blanc Nacré // Keyless // Stoelverwarming // Drive Assist + // Afneembare trekhaak
Hers (besteld): e-208 GT // Jaune Faro // Keyless // Stoelverwarming // Drive Assist + // Pack City 2
NoaSemmie1961

Ja ze hebben het bij de klantenservice over eind volgende week of begin de week er op. Dan zijn we ruim drie weken verder. Twijfel ook of ik mijn huidige auto al inlever bij de dealer. Hij heeft mij een goed bod gedaan, maar mocht de lease aanvraag worden afgekeurd dan heb ik geen auto meer 😏
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Waarom zou je een auto moeten inleveren voordat je de nwe geleverd krijgt?
Is dat een eis van de dealer bij het gedane inkoopvoorstel?

Een inruilvoorstel voor je huidige auto , bij aanschaf van een nieuwe auto, is toch ook gebaseerd op de leverdatum van de nieuwe auto.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
NoaSemmie1961

Ik hoef hem ook nog niet verplicht in te leveren, maar de levertijd van de E-2008 duurt nog zo’n vijf maanden. Tegen die tijd kan ik hem wel inleveren, maar dan krijg ik er minder voor en aangezien we nog een auto hebben bespaar ik in die vijf maanden heel wat geld door de huidige auto niet meer te gebruiken
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

?

Je kan daar toch met de leverende dealer afspraken over maken?
Je onderhandeld nu de prijs uit en levert hem in bij levering nieuwe wagen…….

Dat is overigens de normale weg toch?
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

En eerder inleveren is niet eerder dan de bestelling daadwerkelijk is geplaatst.
Zoals Niels aangeeft, gewoon een 'normale' gang van zaken
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
NoaSemmie1961

Het is in feite ook onze eigen keus de auto nu al in te leveren. We besparen dan tot de levering van de E-2008 (zo’n vijf maanden), ca. €200 per maand (brandstof, verzekering en belasting). Bovendien lopen we in die tijd geen kans meer op eventuele schade. We hebben gelukkig nog een auto, die vijf maanden zijn best te overbruggen. De Lancia Delta is helaas niet zo’n waardevaste auto en het is maar de vraag of er dan nog een liefhebber voor te vinden is waarbij we hetzelfde bod krijgen als de dealer nu biedt.
Gilletti

Bericht door Gilletti »

Met de dealer dan afspreken dat je hem inlevert zodra de bestelling en het contract akkoord bevonden zijn.
Zal niet lang meer duren nu.
Expert 2018, 106 GTI 1997, 403 berline 1961, 404 automatique 1969 en nog wat ander spul
NoaSemmie1961

Gaan we denk ik ook doen. Hopelijk snel uitsluitsel. Dan kan het lange wachten op de E-2008 beginnen.
Peugeot-5008
Beheerder

Nogmaals. Wat de dealer nu biedt, bied hij als basis bij het afleveren van de nieuwe wagen. 200 euro verzekering en wegenbelasting?. Het is geen vrachtwagen toch?
Benzinekosten meerekenen is natuurlijk onterecht. Die kosten maak je dan ook met de andere wagen die voor de deur staat.
Waarom zo moeilijk doen over een half jaar een paar tientjes verzekering en wegenbelasting is mij een raadsel als je straks 400+ per maand neerlegt voor de lease.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
NoaSemmie1961

Volgens mij doe ik niet moeilijk over een paar tientjes in de maand. Overigens kost de huidige auto ons €57 aan wegenbelasting en €48 aan verzekering + de brandstof ca. €100 per maand. Dat is voor een maand of vijf toch een kleine €1000. Kun je toch mooi gebruiken om een laadpunt te installeren 😉. Overigens kost onze andere auto dit niet in de maand. Dat is een kleine zuinige Hyundai I10.
We dwalen in de antwoorden een beetje af van de vraag die ik aan het begin heb gesteld namelijk:
Heeft hier iemand ervaring met de tijdsduur waarin uitsluitsel wordt gegeven van goedkeuring van een Private Lease contract. Zie mijn eerste opmerking. Iedereen bedankt voor de reacties.
NoaSemmie1961

Die €1000 is dan toch fijn meegenomen
Peugeot-5008
Beheerder

Als ik bij de dealer de boel inlevert heb ik binnen 5 minuten antwoord op de quickscan en binnen twee weken antwoord op het geheel.
Dan is ook net de verplichte bedenktermijn (2 weken) over en kan de wagen meteen besteld worden door de dealer. Eerder mag de dealer hem toch niet bestellen voor je.

NoaSemmie1961

Oké, dan hoop ik uiterlijk eind van volgende week meer te weten. Bedankt voor de info.
frantic

Bericht door frantic »

Het is ook altijd goed om met werkdagen te tellen en niet met kalenderdagen.

Het scheelt voor je geduld nogal of je 18 kalenderdagen telt of 18 werkdagen (18 werkdagen is 24 kalenderdagen).
Mijn auto gebruikt al zo lang als ik 'm heb brandstof. Heeft iemand daar ervaring mee?
Plaats reactie

Terug naar “Forum”