Topictitel wijzigen

Voor alle forum-technische vragen en antwoorden. Niet over auto's.
Plaats reactie
bastet

Topictitel wijzigen

Bericht door bastet »

Waarschijnlijk lees ik er overheen, of kan het gewoon niet, maar, kan ik een topictitel wijzigen? Bijvoorbeeld bij updates, of specifieke zaken die ik zou willen noemen?
Peugeot-5008
Beheerder

Re: Topictitel wijzigen

Bericht door Peugeot-5008 »

Nee de onderwerptitel is niet aanpasbaar voor onze leden.
Wel kunnen wij dat doen. Welke onderwerptitel zou je aangepast willen zien? Kan ook via PM.

Wellicht ten overvloede. Kan alleen bij topics die je zelf hebt gestart én ze moeten de lading blijven dekken.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Rick
Moderator

Re: Topictitel wijzigen aangepast ;)

Bericht door Rick »

Op moment dat je een reactie plaatst kun je de titel van jouw bericht aanpassen.
Hoofdtitel van topic aanpassen gaat niet
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
bastet

Bericht door bastet »

Ik was gewend om titels aan te passen om wijzigingen bij te werken en te linken naar updates.

Zie hier:
https://www.audiforum.nl/forum/audiforu ... ooler.html

Zo hielden we topics live en overzichtelijk met bijgewerkte startposts en actieve titels.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Bij VAG group kun je aan de auto ook meer aanpassen achteraf.
Bij Peugeot niet :mrgreen:
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
bastet

Bericht door bastet »

Haha fair maar er kan alsnog genoeg!
Peugeot-5008
Beheerder

Veruit de meeste topictitels dekken de lading volledig. Voor offtopic wordt vaak gewoon een nieuw topic aangemaakt.
Het is namelijk niet zo dat naarmate de tijd vordert, de titel niet meer dekkend zou zijn. Dat ziu betekenen dat topics teveel offtopic gaan.

Heel soms wil iemand zijn voorsteltopic anders titelen (en dat begrijp ik als je bv een ander model hebt gekocht) en die passen we naar wens aan.

Ik zie dan ook geen enkele aanleiding om de mogelijkheid tot het veranderen van topictitels open te zetten voor leden. Dat zou vervelende neveneffecten hebben en den zeer maar dan ook zeer geringe voordelen van aanpassen van topictitels (die zie ik eigenlijk alleen maar bij het even voorstellen gedeelre) wegen mijns inziens niet op tegen het open stellen mogelijkheden van aanpassingen aan berichten en topictitels voor leden langer dan 24u geleden. Daar hebben we zeer slechte ervaringen mee gehad. Is er aanleiding een titel of bericht aan te passen, dan kan je altijd het team een berichtje sturen, dan kunnen we er naar kijken.

Voor nu is het antwoord dus nee.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
bastet

Bericht door bastet »

Even vooraf: ik bedoel dit niet als pleidooi om de functie open te zetten - ik was op zoek naar de functie, kon 'm niet vinden, dacht ik check even bij de mods, en als dat 't is, is dat 't :).

Dan, inhoudelijk. Ik denk dat dit een beetje een kip-ei verhaal is. Ik zie hier namelijk tig "voorstellen" topics zonder opvolging. Dat komt natuurlijk deels doordat veel mensen verplicht een topic aanmaken, en vervolgens nergens meer aan bijdragen. Anderzijds is het ook een doodbloedend topic, omdat na een aantal weken/maanden/jaren alle topics 'voorstellen' heten, en er geen 'incentive' is om daarin bij te dragen. Ik schat in dat zo'n 90% van de antwoorden buiten de startpost van jullie twee zelf is.

Zo gering zie ik die voordelen dus niet, van het kunnen aanpassen van een titel. Ik zie er de mogelijkheid in om een forum levendig te houden, in elk geval op het gebied van de gebruikers. Je krijgt vroeg of laat topics met veel interesse, mensen die daadwerkelijk iets met hun auto doen kunnen dat laten zien. Offtopic zou ik dat niet noemen - je stelt immers jezelf, je eigen wagen en je eigen modificaties/updates voor in de daarvoor bedoelde plek. Het lijkt me ook wat onnodig en zelfs rommeling worden als iedereen voor elke modificatie, update of toevoeging een nieuw topic zou moeten openen.

Ik snap zeer zeker dat oneindig bewerken of zelfs verwijderen van berichten nadelige effecten kan hebben, al helemaal als je geschiedenissen of ruzies wil terugzoeken of oplossen.

Maar goed, we laten 't er maar bij :). Kan iemand dan mijn voorsteltopic hernoemen naar "Bastet: 2022 E-208 Rouge Elixir GT Pack"? Thanks!
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

check
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
bastet

Bericht door bastet »

Dank je wel!
Peugeot-5008
Beheerder

Je bedoeld dus enkel het aanpassen van topictitels en berichten in het “even voorstellen” gedeelte. Dat expliciete verschil heb je in de eerste vraag niet aangegeven ;)

frantic

Re: Topictitel wijzigen aangepast ;)

Bericht door frantic »

Rick schreef: 16 sep 2022, 20:10 Op moment dat je een reactie plaatst kun je de titel van jouw bericht aanpassen.
Dat is nou net een rare en irritante feature.
Mijn auto verbruikt al zo lang als ik 'm heb brandstof. Heeft iemand daar ervaring mee?
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

dan slopen we dat er toch ook uit.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
frantic

Bericht door frantic »

Dat is aan jullie zelf, maar wat is het nut van het tussentijds wijzigen van een topictitel in een draadje?
Het is mijn inziens enkel onoverzichtelijker, ook met zoeken.
Mijn auto verbruikt al zo lang als ik 'm heb brandstof. Heeft iemand daar ervaring mee?
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Soms dekt een kleine toevoeging in de titel de lading van de reactie wat beter, zoals bij een reactie waarbij je weer eens een update geeft over je auto in je eigen even voorstellen topic.

Volledig wijzigen van een topictitel is niet altijd even handig, dat is correct, maar heb ook niet het idee dat dit veelvuldig wordt gebruikt
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
bastet

Bericht door bastet »

Peugeot-5008 schreef: 20 sep 2022, 15:53 Je bedoeld dus enkel het aanpassen van topictitels en berichten in het “even voorstellen” gedeelte. Dat expliciete verschil heb je in de eerste vraag niet aangegeven ;)
Exact!
Plaats reactie

Terug naar “Forum”