besteld

Welke uitvoering past het beste bij jou
Plaats reactie
willemevert
Peugeot Liefhebber
Like! Gekregen: 2 keren

besteld

Bericht door willemevert »

Vandaag een rode GT hybride besteld. Open dak, 20 inch velgen, AGR stoelen en nog de nodige lekkere zaken.
Nu maar een tijdje wachten..... 5 maanden???
3008 allure, blanc nacré, black diamond, panoramadak, full ledverlichting. Evron licht grijze bekleding.
1.2 EAT6, pack safety plus, comfort stoelen, Focal geluid, pack city1, keyless entry met elektrische achterklep, DAB+.
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 49 keren
Like! Gekregen: 122 keren

Re: besteld

Bericht door Peugeot-5008 »

Succes met wachten. Gaaf hoor.
Die 5 maanden help ik je hopen. Ik zou er niet teveel op rekenen in ieder geval met alle HYbrid problemen met de 308.
Prive: 3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Ron
Peugeot Freak
Like! Gegeven!: 1 keer
Like! Gekregen: 19 keren

Bericht door Ron »

Hoorde afgelopen zaterdag ook een dealer 5 maanden roepen, wellicht komt dit uit het standaard lijstje van PN maar zelf neem ik het met een korreltje zout
Franky S
Peugeot Newbie

Bericht door Franky S »

de mijne besteld einde januari en een jaar wachten
Ron
Peugeot Freak
Like! Gekregen: 19 keren

Bericht door Ron »

Toevallig net nieuwe datum ontvangen, verwachte aflevering medio September.
cricque
Peugeot Liefhebber

Bericht door cricque »

Franky S schreef: 30 jun 2023, 11:15 de mijne besteld einde januari en een jaar wachten

Same here, 31 Januari besteld en ten vroegste December hadden ze toen gezegd
Als je er nu eentje besteld staat de teller op Maart 2024 voor een hybride volgens hun configurator, paar weken terug was dat nog December. En het lijkt me nu toch niet de wagen die zeer veel besteld zal worden wegens de prijs, kleinere koffer tov 308/508. Althans toch niet in hybride, hybride is bijna puur zakelijk
You only live once
h4zn
Peugeot Liefhebber
Like! Gekregen: 4 keren

Bericht door h4zn »

Begin maart de Allure besteld (zakelijke lease) met verwachte levertijd eind mei/ begin juni. Mid-juni gebeld, te horen gekregen dat de auto geproduceerd en onderweg was naar Nederland. Wederom een maand verder en nog niks gehoord van de dealer.
In bestelling: Peugeot 408 Allure Berline | 1.2 PureTech 130 EAT8 Automaat + Pack Drive Assist
In de tussentijd: Volvo V40 R-Design Black 191PK
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder

Maart bestellen mei leveren zou ook wel erg snel zijn.
Transport kan zomaar een maand duren.

Welkom op het forum en leuk dat je ons hebt gevonden. Zou je nog wel even de forumregels willen volgen en jezelf voor willen stellen op de daarvoor bestemde plaats? Vertel daar, naast iets over jezelf, ook iets over je Peugeot. Denk daarbij bijvoorbeeld aan motorisatie, brandstof, uitvoering, luxeniveau etc etc en wellicht ook een stukje verleden wat je nog meer hebt gereden. Dat helpt bij het beantwoorden van vragen, nu én in de toekomst, en we weten wie we voor ons hebben. Dank je wel alvast
Prive: 3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)

h4zn
Peugeot Liefhebber

Bericht door h4zn »

Dank voor de reactie, profiel is ook aangevuld.

De 408 wordt geproduceerd in Mullhouse heb ik begrepen. Heb verder geen verstand van logistiek in de autowereld, dus vraag me af hoe het komt dat het een maand duurt. Leren over het proces is onderdeel van de voorpret ;)
In bestelling: Peugeot 408 Allure Berline | 1.2 PureTech 130 EAT8 Automaat + Pack Drive Assist
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 95 keren
Like! Gekregen: 130 keren

Bericht door Rick »

Door te kort aan chauffeurs
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder

Lees je eens in op het forum zou ik zeggen.

Nee gekheid. Per trein (dacht ik) naar Oosterhout.
Vandaar transport naar de dealer. Ovm enorme tekorten bij chauffeurs loopt daar nog wel eens wat vertraging op. Soms tot wel 3 maanden. Logisitieke problemen door tekort aan arbeidskrachten.

Zo hebben sommige hier 6 maanden moeten wachten op hun 2008.
Hebben maanden in Spanje gestaan voordat ze verscheept konden worden.

Welkom on de wereld van tekort aan arbeidskrachten.

h4zn
Peugeot Liefhebber

Bericht door h4zn »

Ai, dat vraagt dus om innoveren. Andere fabrikanten laten de kopers de auto zelf ophalen, denk aan de run op Tesla’s met de overgang naar een hogere bijtelling. Daar zal vast over zijn nagedacht en een goede reden voor zijn om toch te wachten tot de auto bij de dealer aankomt. Jammer dat de dealer daar vervolgens zelf niet open over is en onrealistische verwachting schept. Bedankt voor de opheldering!
cortrans01
Peugeot Freak
Like! Gegeven!: 2 keren

Bericht door cortrans01 »

Modedit: onnodige quote verwijderd
Maar ook die Tesla’s moeten toch echt eerst van de boot komen voor dat je als klant deze op mag halen (zonder verdere uitleg).
Hier zijn de sleutels (lees: code kaart) en dan ruimte maken voor de volgende.
Ik kan het weten, we hebben er verschillende in de haven van Amsterdam opgehaald voor onze leasebedrijven….
Gr. Cor
een Parelmoer witte Nissan Qashqai J12 (4-2022)automaat met 158 pk, trekgewicht 1800 kg, met panodak, stoel/stuur/voorruit verwarming, led verlichting enz. enz.
[b]www.beroepschauffeurs.com[/b]
BertP
Peugeot Die-Hard
Like! Gegeven!: 7 keren
Like! Gekregen: 3 keren

Bericht door BertP »

Toch blijft het een bijzonder fenomeen, want zodra een auto geproduceerd is wil de fabrikant eigenlijk maar 1 ding en dat is dat de auto zo snel mogelijk afgeleverd wordt aan de klant. Dan wordt de auto immers afgerekend en krijgt de fabrikant z'n geld.

En dat van die Tesla's die afgeleverd werden herken ik van een collega van mij. Ophalen in Tilburg zonder enige uitleg. Letterlijk betalen, tekenen en oprotten want de volgende klant staat al te wachten. De accu was voor hem niet eens vol genoeg om thuis te komen.
PEUGEOT 407 | XS Pack | 2.0 16v 136pk | bj. 2005
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: afneembare trekhaak, chromen grillstrips en dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet
Soepergrover
Peugeot Liefhebber
Like! Gegeven!: 3 keren

Bericht door Soepergrover »

Ik kom regelmatig op de fiets langs Ceva (voorheen Gefco) in Oosterhout en voor mij als buitenstaander lijkt het erop dat er behoorlijk wat bedrijvigheid is qua vrachtwagens die af en aan komen rijden. Blijkbaar zou het daar nog veel drukker moeten zijn om aan de vraag te voldoen.
Wat me ook opvalt zijn de twee autotreinen met 208jes die zichtbaar zijn aan de andere kant van het terrein. Geen idee hoe vaak die trein daar met een verse lading komt, maar ik krijg het idee dat de huidige treinen daar al even zo staan. Eens kijken of ik de volgende keer verschil zie.
In bestelling: e-208 GT
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder

Het wordt pas drukker als men probeert de achterstand in te lopen. Als er een achterstand is, en die blijft gelijk, zie je normale drukte.

Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder

De enige reden dat Tesla de auto laat halen is kosten.
Ze hebben geen dealers in het land. Meest onvriendelijke manier van “innovatie”.

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaftips (408)”