Lalena stelt zich voor als nieuwe Peugeot-rijder

Jezelf even voorstellen als je nieuw bent, maar ook voor updates op een later tijdstip.
Plaats reactie
Lalena

Lalena stelt zich voor als nieuwe Peugeot-rijder

Bericht door Lalena »

Hoi allemaal,

Ik ben Lalena, veertiger met puberzoon. Was op zoek naar wat kleiners dan mijn Hyundai i30 cw. Eerst even een kleine opsomming van de auto's die ik heb gehad, vaak ook twee tegelijk als snelwegauto en boodschappenkarretje en in min of meer chronologische volgorde:

- Skoda Rapid Coupe (TV-18-GL) 1989
- Opel Kadet
- Honda Civic
- Suzuki Swift Gti Twin Cam
- Nissan Micra (HS-LN-94)
- Hyundai Coupe 1e generatie
- Fiat Seicento (2000) eigenaar van 2003 tot 2016
- Nissan Primera
- Hyundai Elantra
- Hyundai i30 cw (2010)
- Suzuki Alto (2013) nog in bezit

Je ziet, redelijk veel Aziaten, geen Franse auto's. Na de Hyundai station die een aankomende reparatie aan krukaslagers niet waard is, ging ik uitkijken naar iets kleiners maar met meer opties. En het moest een automaat worden in verband met filerijden.

In eeste instantie keek ik naar modellen zoals Polo, Clio, Corsa, C3, 208, Fiesta etc. Op basis van prijs, bouwjaar en opties ging ik een proefrit maken in een Citroën C3 uit 2019 met automaat, panoramadak, verwarmde voorstoelen, bekerhouders ( gek, maar voor mij heel belangrijk).
We waren wat vroeg bij de dealer en we moesten even wachten tot de auto getankt was. We liepen dus even rond op het terrein toen we langs een Peugeot 308 liepen. Net iets groter, net iets duurder, net is meer kilometers en net een jaartje ouder. We deden de deur open en zagen lederen bekleding, mooi dashboard, leuk stuurtje, een hendel als automaatpook. Ja mooi, maar wat ik hierboven zei: duurder, ouder, groter.

Ik ging toch de proefrit maken in de C3. Toen ik daar instapte had ik meteen zoiets van: mwah. Trendy modelletje, zit goed voor mijn lengte van 1.50 maar die bekerhouders, past geen blikje cola of flesje water in. Hij reed prima, maar ik was niet echt onder de indruk. Verstandig gezien weinig mis mee en we hadden er vast veel plezier van gehad, maarja, moet je ook niet een beetje warm lopen voor een auto?

Toen gevraagd of we ook niet even in die 308 kon rijden. Ja dat kon. Goh, die stoelen zitten lekker! Klein en licht stuurtje. Veel metalen accenten in het interieur die toch een wat luxueuzer uitstraling geven. De automaat voelde veel soepeler, full navigation en achteruitrijcamera. Die laatste twee had de c3 niet. Panoramadak is groter en de verduistering is elektrisch. De bekerhouder is veel beter, al is het er dan maar 1. Een armsteun, die ik eerst niet gemist had in de c3 maar toch wel erg fijn vond in de 308. En ik ging om op het moment dat ik snel straatje moest keren terwijl ik nog nooit een automaat heb gehad, en dat ging zo intuitief. Duimknop indrukken en hendel omhoog/omlaag en hoppa, Dit wordt um.

Bleek achteraf dat ie nog maar de dag ervoor bij de dealer binnen was, en ook daar nieuw gekocht was. Ik ben dus voor de 308 gegaan. Het is een Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130 eat8 uit 08-2018 met circa 52k op de teller.
Ik weet eigenlijk niets van de uitvoeringen en opties, maar door de leren bekleding en het hendeltje denk ik dat dit een luxere uitvoering dan de standaard is. Ik kan ook de opties niet op autotrack ofzo nakijken want daar stond ie nog niet op. Denk eigenlijk dat hij vergeleken met de C3 alleen geen verwarmde voorstoelen heeft, maar zeker weet ik het niet. Nog anderhalve week en dan ga ik hem ophalen.
Huidige (en eerste Peugeot):
308 Allure 1.2 PureTech 130 eat8 (aug 2018)
nec99
Beheerder

Re: Lalena stelt zich voor als nieuwe Peugeot-rijder

Bericht door nec99 »

welkom op het forum
Peugeot 208 II 1.2 E-THP 100 pk GT-line, korte antenne, glazen dak, navigatie, glans wiel kapjes, dodehoek signalering, leer achteraf stoelverwarming, Rouge Elixir, Bouwjaar 04-2020
Peugeot 2008 II 1.2 E-THP 130 pk GT, black pack, 18 inch, glazen kantel dak, Wit, Bouwjaar 12-2021
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Welkom
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Welkom hier op het forum
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”