AP Tuning Harderwijk

Commerciële aanbiedingen worden slechts toegestaan na goedkeuring van de beheerder.
mehtevaschino

Re: AP Tuning Harderwijk

Bericht door mehtevaschino »

Morgen staat mijn voertuig gepland om bij Bryan te gaan kietelen.
nec99
Beheerder

Bericht door nec99 »

ben benieuwd
Peugeot 208 II 1.2 E-THP 100 pk GT-line, opties; korte antenne, glazen dak, navigatie,hoogglans wiel kapjes, dodehoek signalering, leer achteraf met stoelverwarming
Kleur Rouge Elixir, 5 deurs
Bouwjaar 04-2020
Eigenaar www.facebook.com/Peugeot-Meeting-827440380608156/
nec99
Beheerder

Bericht door nec99 »

Gisteren is forumlid Mitchell naar Bryan geweest om zijn Peugeot 3008 Hybrid4 te voorzien van meer pk's en meer koppel.
De 3008hybrid4 van 200 naar 230pk.em van 450nm naar 500nm. Roetfilter additief gecheckt en hybride batterij gecheckt met diagnose apparatuur.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peugeot 208 II 1.2 E-THP 100 pk GT-line, opties; korte antenne, glazen dak, navigatie,hoogglans wiel kapjes, dodehoek signalering, leer achteraf met stoelverwarming
Bouwjaar 04-2020
mehtevaschino

Bericht door mehtevaschino »

Alleen jammer dat mijn voertuig niet geschikt is voor de rollerbank van Bryan. :(
Terpi

Bericht door Terpi »

Mijne helaas ook (nog?) niet... hij kan vast op de rollen bank, maar dan alleen om te rollen, zonder tuning...
E2008 GT Première 2020, Bleu Vertigo, Cobra Suspension 30mm verlaagd
Ivro

Bericht door Ivro »

mitchell schreef:Alleen jammer dat mijn voertuig niet geschikt is voor de rollerbank van Bryan. :(
Ja helaas. Doordat de uitrolweerstand te groot is van de electromotor krijg je geen zuivere meting.
Software optimalisatie, storingsdiagnose, onderhoud & reparatie:
www.instagram.com/ap_tuning_harderwijk
www.facebook.com/aptuningharderwijk
www.aptuning.nl
Ivro

Bericht door Ivro »

Terpi schreef:Mijne helaas ook (nog?) niet... hij kan vast op de rollen bank, maar dan alleen om te rollen, zonder tuning...
Stuur eens een foto van de sticker op het zilveren kastje naast je accu. Ben wel benieuwd Afbeelding
www.aptuning.nl
Terpi

Bericht door Terpi »

Ik zal morgen ff foto plaatsen, vandaag niet aan toe gekomen...wordt vervolgd...

Waar zit de sticker waar ik foto van moet maken?
932BE7A6-3A3A-4983-9666-CD46A32099AE.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
E2008 GT Première 2020, Bleu Vertigo, Cobra Suspension 30mm verlaagd
Ivro

Bericht door Ivro »

Grote zwarte plaat eraf klikken. Dan kun je er denk ik goed bij komen om een foto te maken. Afbeelding
www.aptuning.nl
WiWaaz

Bericht door WiWaaz »

Vraagje met betrekking tot de tuning.
In mijn 308sw 1.2 130pk heb ik het 'Driver Sport Pack'. Dus bij indrukken van de Sport knop wordt mijn dashboard rood en krijg ik twee nieuwe opties in het dashboard. (1) het gebruik van de PK's, turbodruk en koppel en (2) de G-krachten.

Als ik deze auto laat tunen, wordt dit eerste scherm dan ook anders? Nu staat er logischerwijs 130pk en 230Nm. Komen de nieuwe waarden na tuning hier dan ook in beeld?
FNale

Bericht door FNale »

Ja is anders. Alleen de waardes kloppen natuurlijk niet bij de echte waardes.
Er worden enkel parameters aangepast in de computer en dat klopt niet met de waarden aan het wiel.

Verschil bij sportmodus was bij mij als volgt en alleen bij PK's:
308 1.2 130 ging max belasting naar 170PK (werkelijk rond de 145PK)
308 1.6 270 ging max belasting naar 300PK (werkelijk op de rollerbank was 289PK)

Echter heb ik een dealer update gehad ondertussen want ik zie het niet meer.... :(
E-208 GT PACK 3F + Bleu vertigo - H-R -35mm
jayjay

Bericht door jayjay »

Zojuist ook eindelijk de afspraak bij Bryan ingepland voor over een paar weken. Erg benieuwd naar de resultaten! Gaat ook even checken of hij een granulaatreiniging nodig heeft en zo ja, dat ook gelijk maar doen zodat ik met een auto terug naar huis kan rijden die als nieuw voelt :D hoop ik dan toch! haha
Laatst gewijzigd door jayjay op 25 mar 2021, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
2016 Peugeot 308 1.2 PureTech 130pk GT-Line Blue Lease
nec99
Beheerder

Bericht door nec99 »

je gaat echt verschil merken, veel meer vermogen en rijplezier
Bouwjaar 04-2020
Ivro

Bericht door Ivro »

Als er nog niet een eerder komt, is dit de eerste 1.2THP waarvan we de inlaatkleppen gaan bekijken. Ben benieuwd....

De 1.6THP hieronder heb ik van de week gedaan.AfbeeldingAfbeelding
www.aptuning.nl
jayjay

Bericht door jayjay »

Ik ben benieuwd Bryan! Mooi resultaat. We gaan het zien straks :)
jayjay

Bericht door jayjay »

Zoals eerder genoemd ben ik afgelopen maandag bij Bryan in Harderwijk geweest met mijn 308 1.2THP!

TLDR: Bryan heeft walnut blasting en chiptuning uitgevoerd. Ik kan Bryan (en AP Tuning) van harte aanbevelen bij iedereen! :D Neemt de tijd voor de handelingen, legt alles netjes uit (zelfs voor een auto noob als ik goed te volgen) en je mag bij alles meekijken. M'n auto rijdt echt een stuk anders! Rustiger, fijner, soepeler en een beetje meer trekkracht natuurlijk.

De ochtend begon met het uitlezen van het motormanagement om te checken of er geen foutmeldingen in de weg zouden zitten voor de chiptuning. Als Bryan het niet vertrouwt, gaat hij een rondje rijden en op verder onderzoek uit. Gelukkig was er bij mijn auto niks geks aan de hand. Maarrrr ik had Bryan ook gevraagd om de inlaatkleppen te checken op vervuiling dus dat stond eerst op het programma. Ondertussen had ik denk ik al wel 10 vragen gesteld aan Bryan om wat meer te begrijpen van mijn auto en wat hij nou echt ging doen. Bryan neemt hier ruim de tijd voor en legt alles netjes uit waardoor het zelfs voor mij als auto noob goed te volgen is. Ik zeg niet dat ik alles nu nog weet :lol: maar het is zeker interessant!

Voor deze behandeling moest er eerst wat ruimte gemaakt worden dus het eea losgekoppeld worden.
Afbeelding

Uiteindelijk met de camera de kleppen bekeken en die waren wel aardig vervuild. Niet zo erg als de 1.6 die je hierboven ziet maar ik wilde ze toch graag schoon hebben omdat ik de auto met optrekken soms wel voelde happen en dus haperen, een veelvoorkomende klacht bij vervuiling.
Afbeelding

Tijd om de boel schoon te maken dmv walnut blasting dus! Bryan was zeer verrast hoe makkelijk dit ging bij mijn auto vergeleken met auto's die hij eerder al eens had behandeld dus dat was een mooie bijkomstigheid voor mij: we waren er iig niet de hele dag mee bezig ;) Dit ziet er ongeveer zo uit:
Afbeelding

De kleppen zien er weer uit als nieuw! Met alle 3 de cylinders toch wel een paar uurtjes zoet geweest.
Afbeelding

Ondertussen was het lunchtijd geworden dus zijn we even richting een lokale broodjesverkoper gereden waar Bryan ook voor mij even een broodje heeft gehaald, wat een service :mrgreen: Na de lunch was het tijd om alles weer in elkaar te zetten en de chiptuning te flashen. Na het flashen leest Bryan de boel nog een keer uit om te checken of er geen foutmeldingen zijn ontstaan. Daarna is het tijd voor een testritje waarbij Bryan via de laptop vanalles uitleest waaronder verschillende temperaturen om te checken of alles goed/safe is gegaan. Na het ritje laat hij dit netjes zien en verteld hij ook even wat je ziet. Rond een uurtje of 14:15 waren we klaar en heeft Bryan nog even wat foto's en video's geschoten voor zijn social media 8-)

Afbeelding
Afbeelding

Tijd om via een omweg naar huis te gaan en gelijk de proef op de som te nemen. Mijn eerste reactie was: wat rijdt hij soepel! Dit voornamelijk door de walnut blasting. Het haperen is helemaal weg, het schakelt weer een stuk fijner en door de chiptuning merk ik dat hij veel eerder reageert. Het lijkt alsof hij veel stabieler toeren maakt waar hij eerder nog wel 's wat wilde dippen is het nu gewoon in 1 rechte lijn omhoog voor mijn gevoel. Ook merk ik dat ik meer power heb in de hogere versnellingen wat wel erg fijn kan zijn bij 't inhalen van andere auto's. Dit was het dus dubbel en dwars waard: wat een verschil! :mrgreen: Weer een tevreden klant van AP Tuning!
Laatst gewijzigd door jayjay op 14 apr 2021, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Gebruik voor afbeeldingen de forumknop afbeeldingen. Je img tags werken niet (goed)

Fijn dat je goed geholpen bent en tevreden bent. De zoveelste in de rij. :mrgreen:
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
jayjay

Bericht door jayjay »

Peugeot-5008 schreef: 14 apr 2021, 11:36 Gebruik voor afbeeldingen de forumknop afbeeldingen. Je img tags werken niet (goed)

Fijn dat je goed geholpen bent en tevreden bent. De zoveelste in de rij. :mrgreen:
Zeker? Bij mij werken ze op desktop en mobiel.
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Nu wel ja :mrgreen:
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
nec99
Beheerder

Bericht door nec99 »

Gelukkig dat je tevreden bent, Bryan is echt een vakman!
Bouwjaar 04-2020
Plaats reactie

Terug naar “Commerciële aanbiedingen”