Poetsfanaten
-
- Peugeot Liefhebber
- Like! Gekregen: 1 keer
Poetsfanaten
Hoi,
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welk merk poetsproducten gebruiken jullie zoal? Ik heb nogal een poetstik (behalve op de auto die ik nu heb want daar ben ik klaar mee, een nissan micra van 2020) en gelukkig kan ik die 14 februari weer loslaten als mijn nieuwe 208 GT Pack 130 PK word geleverd (full options incl pano en volleder). Heb ook tegen de dealer gezegd dat hun hem absoluut niet mogen poetsen voor de aflevering, 9 van de 10 keer is heb je dan al swirls etc erin, keken me beetje raar aan....Ik gebruik dan ook puur en alleen producten van Angelwax, waanzinnig goed spul. Vooral hun sealant (ti-22), waxen (ik gebruik The Fifth Element)en ramenspul (H2GO) zijn fijn spul. Wat gebruiken jullie zoal?
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welk merk poetsproducten gebruiken jullie zoal? Ik heb nogal een poetstik (behalve op de auto die ik nu heb want daar ben ik klaar mee, een nissan micra van 2020) en gelukkig kan ik die 14 februari weer loslaten als mijn nieuwe 208 GT Pack 130 PK word geleverd (full options incl pano en volleder). Heb ook tegen de dealer gezegd dat hun hem absoluut niet mogen poetsen voor de aflevering, 9 van de 10 keer is heb je dan al swirls etc erin, keken me beetje raar aan....Ik gebruik dan ook puur en alleen producten van Angelwax, waanzinnig goed spul. Vooral hun sealant (ti-22), waxen (ik gebruik The Fifth Element)en ramenspul (H2GO) zijn fijn spul. Wat gebruiken jullie zoal?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1 x 205 GTI 1.6
3 x 205 GTI 1.9
1 x 205 S16
1 x 607 2.2 HDI Executive Pack 2003
1 x 2008 1.2 GT-Line
1 x 208 1.2 GT Pack 130 EAT8 Perla Noir full options
3 x 205 GTI 1.9
1 x 205 S16
1 x 2008 1.2 GT-Line
-
- Peugeot Freak
- Like! Gegeven!: 8 keren
- Like! Gekregen: 9 keren
Re: Poetsfanaten
Ik detail al sinds 2009.
Totaal niet merk-of hypegebonden, dus heb vanalles wat.
Find what you like and use it often
Festool Shinex, Rupes BF15 MK2, DAP900 V2 en DAP500 V1, lakdiktemeter, foamset, emmers met grit guard en dolly's, allemaal beschikbaar hier.
Qua merken, Monello non-ferro en short trigger gun, veel Gyeon spul voor lak (polijstmiddel, ontvetter, coating e.d.) en Nanolex en als ik in een 'niet coating bui' ben mijn eigen Mitchell And King custom waxen
Verder ook Poorboys, Bilt-Hamber, Meguiar's Professional line en nog wat andere random merken (Dodo, Chemical Guys, Polish Angel), vaak 1 a 2 producten die ik erg goed vind.
Laatste paar jaren ook wat minder actief, door verbouwen, verhuizen en andere prioriteiten, maar nu met de E2008 wil ik dit toch weer oppakken
Weet dat Roy ook erg actief is, ben benieuwd naar anderen
Totaal niet merk-of hypegebonden, dus heb vanalles wat.
Find what you like and use it often

Festool Shinex, Rupes BF15 MK2, DAP900 V2 en DAP500 V1, lakdiktemeter, foamset, emmers met grit guard en dolly's, allemaal beschikbaar hier.
Qua merken, Monello non-ferro en short trigger gun, veel Gyeon spul voor lak (polijstmiddel, ontvetter, coating e.d.) en Nanolex en als ik in een 'niet coating bui' ben mijn eigen Mitchell And King custom waxen

Verder ook Poorboys, Bilt-Hamber, Meguiar's Professional line en nog wat andere random merken (Dodo, Chemical Guys, Polish Angel), vaak 1 a 2 producten die ik erg goed vind.
Laatste paar jaren ook wat minder actief, door verbouwen, verhuizen en andere prioriteiten, maar nu met de E2008 wil ik dit toch weer oppakken

Weet dat Roy ook erg actief is, ben benieuwd naar anderen

EXIT: MY2022 e-2008 Allure Pack // Blanc Nacré // Keyless // Stoelverwarming // Drive Assist + // Afneembare trekhaak
-
- Peugeot Liefhebber
- Like! Gekregen: 1 keer
Monello heb ik de pads en poetsdoeken van, ook mega tevreden over. Polijstmachines heb ik (nog) niet, wil ik me wel in gaan verdiepen om dit beetje hobbymatig te gaan doen. Eerst maar eens cursusje doen ik haha
1 x 205 GTI 1.6
3 x 205 GTI 1.9
1 x 205 S16
1 x 2008 1.2 GT-Line
3 x 205 GTI 1.9
1 x 205 S16
1 x 2008 1.2 GT-Line
-
- Peugeot Die-Hard
- Like! Gegeven!: 51 keren
- Like! Gekregen: 18 keren
Van Autoglym tot aan Waxaddict
Laatste paar jaar gebruik ik alleen maar coatings op mijn auto's. Vooral die van Gyeon. Eigenlijk altijd tevreden over.
Beste ervaring heb ik met Gyeon Pure & Gyeon Cancoat.
Velgen gaan altijd in de Gyeon RIM.
Toevallig vandaag mijn zomervelgen in de Gyeon RIM aan het zetten.
Naast de coatings gebruik ik ook wel eens waxen zoals Gyeon wax, Collinite Wax en Waxaddict.
Het wassen gebeurd altijd met een pre wash, Hogedrukreiniger, 3 emmer methode en diverse accessoires.

Laatste paar jaar gebruik ik alleen maar coatings op mijn auto's. Vooral die van Gyeon. Eigenlijk altijd tevreden over.
Beste ervaring heb ik met Gyeon Pure & Gyeon Cancoat.
Velgen gaan altijd in de Gyeon RIM.
Toevallig vandaag mijn zomervelgen in de Gyeon RIM aan het zetten.
Naast de coatings gebruik ik ook wel eens waxen zoals Gyeon wax, Collinite Wax en Waxaddict.
Het wassen gebeurd altijd met een pre wash, Hogedrukreiniger, 3 emmer methode en diverse accessoires.
Peugeot 308 T9 GT Line 1.2 Puretech 130pk / 230nm
- Blue Magnetic
- 18" Saphir Noir (Zomerset)
- 17" Rubis Matt (Winterset)
Peugeot E2008 GT 50kwh 136pk / 260nm
- Gris Artense
- 18" Bund (Zomerset)
- 17" Salamanca (Winterset)
- Blue Magnetic
- Gris Artense
- 18" Bund (Zomerset)
-
- Peugeot Fanaat
- Like! Gekregen: 6 keren
Sinds de aankoop van onze vorige 308SW GT-Line in 2015 begonnen met detailen, want wat een heerlijke kleur is dat Blue Magnetic. Nu hebben we een 3008 in Amazonite Grey, waar je met de juiste producten ook een hele diepe glans in kan krijgen.
Helaas wonen we in een appartementencomplex dus niet veel mogelijkheden, maar het polijsten en voor- en najaarbeurten doe ik meestal bij familie.
Ben niet erg merk-gebonden, probeer producten te zoeken die voor mij het beste resultaat geven, zolang de prijs niet belachelijk hoog is. Gezien onze woonsituatie kan ik niet elke week de auto wassen, dus daar houd ik ook rekening mee in de productkeuze. ik begrijp dat coatings de langdurigste bescherming bieden, echter heb ik geen afgesloten ruimte waar ik het kan aanbrengen, en vind wax aanbrengen gewoon lekkerder
Momenteel is onderstaande mijn vast pallet.
Pre-wash:
Kwazar Hand Foamer in combinatie met ValetPro PH neutral Snow Foam. Niet heel tevreden over, binnenkort overstappen op Bilt Hamber.
Was:
2-emmer methode met Born To Be Mild, Incredimitt Wash Mitt. Daarnaast nog een andere mitt, borstels en kwastjes.
Decon:
Nauwelijks nodig aangezien ik in de stad rijd en in een parkeergarage parkeer. Desondanks Monello klei met Born Slippery glijmiddel. Bilt Hamber Korrosol, Poorboys World APC+D en Strip Down.
Polijsten:
DAP900V3 met Monello pads en polijstmiddelen.
Prep:
Gyeon Prep of "gewone' IPA, Poorboys World Professional Polish en Black Hole. Dodo Juice Lime Prime Lite heb ik ook als alternatief.
Protection:
Soft99 Fusso Coat Dark, Autoglym Bumper & Trim Gel (plastics en rubbers) en Vinyl & Rubber Care (banden en motorruimte). Turtle Wax Clearvue op de ruiten.
Maintenance:
Monello Detailer voor de vogelpoep. Na maintenance-was Gyeon Wetcoat of Sonax BSD (geweldig!). Dodo Juice Clearly Menthol ruitenreiniger.
Daarnaast een hoop doeken en handpads van Monello.
Helaas wonen we in een appartementencomplex dus niet veel mogelijkheden, maar het polijsten en voor- en najaarbeurten doe ik meestal bij familie.
Ben niet erg merk-gebonden, probeer producten te zoeken die voor mij het beste resultaat geven, zolang de prijs niet belachelijk hoog is. Gezien onze woonsituatie kan ik niet elke week de auto wassen, dus daar houd ik ook rekening mee in de productkeuze. ik begrijp dat coatings de langdurigste bescherming bieden, echter heb ik geen afgesloten ruimte waar ik het kan aanbrengen, en vind wax aanbrengen gewoon lekkerder

Momenteel is onderstaande mijn vast pallet.
Pre-wash:
Kwazar Hand Foamer in combinatie met ValetPro PH neutral Snow Foam. Niet heel tevreden over, binnenkort overstappen op Bilt Hamber.
Was:
2-emmer methode met Born To Be Mild, Incredimitt Wash Mitt. Daarnaast nog een andere mitt, borstels en kwastjes.
Decon:
Nauwelijks nodig aangezien ik in de stad rijd en in een parkeergarage parkeer. Desondanks Monello klei met Born Slippery glijmiddel. Bilt Hamber Korrosol, Poorboys World APC+D en Strip Down.
Polijsten:
DAP900V3 met Monello pads en polijstmiddelen.
Prep:
Gyeon Prep of "gewone' IPA, Poorboys World Professional Polish en Black Hole. Dodo Juice Lime Prime Lite heb ik ook als alternatief.
Protection:
Soft99 Fusso Coat Dark, Autoglym Bumper & Trim Gel (plastics en rubbers) en Vinyl & Rubber Care (banden en motorruimte). Turtle Wax Clearvue op de ruiten.
Maintenance:
Monello Detailer voor de vogelpoep. Na maintenance-was Gyeon Wetcoat of Sonax BSD (geweldig!). Dodo Juice Clearly Menthol ruitenreiniger.
Daarnaast een hoop doeken en handpads van Monello.
Peugeot 3008 Allure | 1.6 180 | 2019
+ Amazonite Grijs
+ Full-LED | Pack Drive Assist | Connect NAV + DAB | Visiopack 1
+ Keyless Entry & gemotoriseerde achterklep | Chrome spiegelkappen
+ Claudia Leder | Panoramadak | Comfort stoelen met verwarming & massage | Focal
+ Amazonite Grijs
+ Full-LED | Pack Drive Assist | Connect NAV + DAB | Visiopack 1
+ Keyless Entry & gemotoriseerde achterklep | Chrome spiegelkappen
+ Claudia Leder | Panoramadak | Comfort stoelen met verwarming & massage | Focal
- Wesley208
- Peugeot Fanaat
Er is natuurlijk een verschil tussen poetsen (evt. Waxoyl behandeling) en de auto voor aflevering door de wasstraat halen.

Ik heb menig Peugeot in de showroom zien staan vol met swirls!
208 GT-Pack 130 EAT8 Blue Vertigo.
Extra opties: Glazen Dakpaneel, Verwarmde V.Stoelen, Draadloze Telefoonlader
Extra opties: Glazen Dakpaneel, Verwarmde V.Stoelen, Draadloze Telefoonlader
-
- Peugeot Liefhebber
Ik gebruik met name materialen van meguiars. Heb ooit via de KNAC een poets cursus gevolgd en het 5 stappen plan van dit merk uitgelegd gekregen.
Dus eigenlijk blijven gebruiken aangezien ik erg tevreden ben met de resultaten.
Voor de mensen die niet poetsen .....
Een foto van hoe ik mijn auto kocht (swirls en parkeerschade) en het resultaat na wat hard werken.
Uiteraard met een polijstmachine (dap 900+ met hex-logic pads)

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Dus eigenlijk blijven gebruiken aangezien ik erg tevreden ben met de resultaten.
Voor de mensen die niet poetsen .....
Een foto van hoe ik mijn auto kocht (swirls en parkeerschade) en het resultaat na wat hard werken.
Uiteraard met een polijstmachine (dap 900+ met hex-logic pads)

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
- Ocelot
- Peugeot Liefhebber
Vroeger was het een issue dat als je middelen gebruikte die een waslaag achter zouden laten ter bescherming, dat dan rubberlijsten en kunststofbumpers en zo wit gingen uitslaan.
Is dit gevaar er nog steeds ?
Is dit gevaar er nog steeds ?
-
- Peugeot Freak
Bij veel producten is dit niet of veel minder van toepassing, maar enige voorzichtigheid is wel verstandig.
Wil je voorkomen dat je überhaupt vlekken krijgt? Neem een spray wax / sealant, al dan niet met "sio2" of "ceramic" toevoeging.
Zelf goede ervaringen met Gyeon Cure, deze verwerkt makkelijk en geeft als stand alone op een goed schone ondergrond makkelijk 3mnd standtijd.
Op donkere kleuren zou ik deze wel óf op een nog natte auto aanbrengen en zo uitwrijven/drogen, óf heel spaarzaam op de doek nevelen en zo in (en met een droge doek/droge kant van de doek) weer uitwrijven.
Cure kán namelijk wat vlekkerig uitkomen als deze te dik wordt opgezet.
Wil je voorkomen dat je überhaupt vlekken krijgt? Neem een spray wax / sealant, al dan niet met "sio2" of "ceramic" toevoeging.
Zelf goede ervaringen met Gyeon Cure, deze verwerkt makkelijk en geeft als stand alone op een goed schone ondergrond makkelijk 3mnd standtijd.
Op donkere kleuren zou ik deze wel óf op een nog natte auto aanbrengen en zo uitwrijven/drogen, óf heel spaarzaam op de doek nevelen en zo in (en met een droge doek/droge kant van de doek) weer uitwrijven.
Cure kán namelijk wat vlekkerig uitkomen als deze te dik wordt opgezet.
EXIT: MY2022 e-2008 Allure Pack // Blanc Nacré // Keyless // Stoelverwarming // Drive Assist + // Afneembare trekhaak
-
- Peugeot Liefhebber
-
- Peugeot Liefhebber
Nieuw hier en ik poets ook wel eens. Vooral als de omstandigheden (lichamelijk en weersomstandigheden) gunstig samenvallen.
Sinds 1,5 jaar gebruik ik de lijn van Monello icm Monello doeken en pads voor de DAP voor 1 of 2 staps polijsten
Ontvetten doe ik met Gyeon prep
Glaze van poorboys (black hole want een zwarte auto)
Wax, Colonite 845
Ruiten en kunststof met Autoglym producten
Leer met Gyeon
Tot nu toe alles gekocht bij Carclean
Nu een auto (208 GT-Line) er bij die niet zwart is maar wit en niet glanzend maar mat (Ice White). Er zit dus weer wat onderzoek en aankoop van nieuwe producten aan te komen
Sinds 1,5 jaar gebruik ik de lijn van Monello icm Monello doeken en pads voor de DAP voor 1 of 2 staps polijsten
Ontvetten doe ik met Gyeon prep
Glaze van poorboys (black hole want een zwarte auto)
Wax, Colonite 845
Ruiten en kunststof met Autoglym producten
Leer met Gyeon
Tot nu toe alles gekocht bij Carclean

Nu een auto (208 GT-Line) er bij die niet zwart is maar wit en niet glanzend maar mat (Ice White). Er zit dus weer wat onderzoek en aankoop van nieuwe producten aan te komen

208 GT-line, Ice White
-
- Peugeot Liefhebber
Hier nog zo’n poets fanaat.
Ik gebruik diverse merken, maar val vaak terug op PoorBoys. Vooral makkelijk omdat het in de meeste omstandigheden te gebruiken is.
Maar sowieso wekelijks de auto netjes wassen met twee emmers, eerst foamen en nabehandeling met Nanolex Washcoat.
Recent de nieuwe Monello Matte Opaco Interior Cleaner geprobeerd. Wat een super spul is dat!
Over enkele weken krijgen we onze nieuwe 2008 binnen in het oranje!
Eens nadenken hoe we die gaan behandelen… tips of ideeën?
Ik gebruik diverse merken, maar val vaak terug op PoorBoys. Vooral makkelijk omdat het in de meeste omstandigheden te gebruiken is.
Maar sowieso wekelijks de auto netjes wassen met twee emmers, eerst foamen en nabehandeling met Nanolex Washcoat.
Recent de nieuwe Monello Matte Opaco Interior Cleaner geprobeerd. Wat een super spul is dat!
Over enkele weken krijgen we onze nieuwe 2008 binnen in het oranje!
Eens nadenken hoe we die gaan behandelen… tips of ideeën?
-
- Peugeot Freak
Zeker, houdt rekening met de zwarte 'beplating' op de deuren, de binnenkant daarvan verzamelt helaas een hoop vuil (te zien als je de deur opent, dus kijk je elke keer dat je instapt tegenaan....)
Deze coaten / dressen helpt wel iets, maar blijft m.i. een vervelend punt.
Daarnaast merk ik dat het interieur relatief vergevingsgezind is, makkelijk bij te houden.
Uitzondering daarop is al het zwarte hoogglans plastic
Als je ernaar KIJKT zitten er al vegen/krassen in helaas.
Deze coaten / dressen helpt wel iets, maar blijft m.i. een vervelend punt.
Daarnaast merk ik dat het interieur relatief vergevingsgezind is, makkelijk bij te houden.
Uitzondering daarop is al het zwarte hoogglans plastic

Als je ernaar KIJKT zitten er al vegen/krassen in helaas.
- Damian
- Peugeot Liefhebber
Nah, ik heb gisteren 2 flessen besteld.
Ehm beetje vreemde vraag... heb je dat voor het plastic of voor de (stoffen)bekleding gebruikt?
Peugeot e208 GT Pack
-
- Peugeot Liefhebber
Ik gebruik het voornamelijk voor het plastic in de auto. Stoffen bekleding pak ik meestal een goede APC voor.
- Damian
- Peugeot Liefhebber
Heb jij ervaring met een bepaald merk APC?
Ik heb goede ervaring met Poorboys producten en overweeg hun APC eens te proberen.
Ik heb goede ervaring met Poorboys producten en overweeg hun APC eens te proberen.
Peugeot e208 GT Pack
-
- Peugeot Liefhebber
- Damian
- Peugeot Liefhebber
Dan ga ik eens een fles Poorboys in de winkelmand deponeren.
Thanks!!
Thanks!!
Peugeot e208 GT Pack
-
- Peugeot Die-Hard
- Like! Gegeven!: 51 keren
- Like! Gekregen: 18 keren
Apc of APC+D ?
Peugeot 308 T9 GT Line 1.2 Puretech 130pk / 230nm
- Blue Magnetic
- Gris Artense
- 18" Bund (Zomerset)
- Blue Magnetic
- Gris Artense
- 18" Bund (Zomerset)
- Damian
- Peugeot Liefhebber
Ik weet niet of je mij bedoeld, maar ik heb iig de Cleaner & Degreaser besteld.
Iedereen heeft zo zijn/haar voorkeur en het aanbod van onderhoudsspul is enorm.
Soms zie ik door de bomen het bos niet meer en ga ik af op de ervaring van anderen.
Per slot van rekening word je daar wijzer van (of armer) en in dit geval, wordt PB zeer positief beoordeeld.
Vanmiddag zelf maar eens kijken. Vrije dag = waggie vertroetelen.
== Kleine edit (ook al is dit geen poetsforum)
De Monello Matte Opaco Interior Cleaner is -wat mij betreft- een aanrader.
Heel makkelijk in gebruik en een mooi resultaat.
Ik was een beetje laat in het seizoen met de keramische coating en heb nu de Dodo Juice hybrid waxes gebruikt.
Ook dit bevalt mij uitstekend. Heel makkelijk in gebruik.
Als je de verpakking bekijkt, dan denk je dat je een lullig potje lipgloss hebt aangeschaft, maar je kan een 208 er 2 of 3x mee doen.
Standtijd is ca. 6 mnd resultaat (zie foto)
De keramische coating staat voor volgend jaar in de planning

Iedereen heeft zo zijn/haar voorkeur en het aanbod van onderhoudsspul is enorm.
Soms zie ik door de bomen het bos niet meer en ga ik af op de ervaring van anderen.
Per slot van rekening word je daar wijzer van (of armer) en in dit geval, wordt PB zeer positief beoordeeld.
Vanmiddag zelf maar eens kijken. Vrije dag = waggie vertroetelen.
== Kleine edit (ook al is dit geen poetsforum)
De Monello Matte Opaco Interior Cleaner is -wat mij betreft- een aanrader.
Heel makkelijk in gebruik en een mooi resultaat.
Ik was een beetje laat in het seizoen met de keramische coating en heb nu de Dodo Juice hybrid waxes gebruikt.
Ook dit bevalt mij uitstekend. Heel makkelijk in gebruik.
Als je de verpakking bekijkt, dan denk je dat je een lullig potje lipgloss hebt aangeschaft, maar je kan een 208 er 2 of 3x mee doen.
Standtijd is ca. 6 mnd resultaat (zie foto)
De keramische coating staat voor volgend jaar in de planning

Peugeot e208 GT Pack