Plakkend stuur

Alles over interieur en exterieur verzorging. En het verwijderen van bijvoorbeeld krassen.
Plaats reactie
gekker

Plakkend stuur

Bericht door gekker »

Hoe krijg je je lederen stuurwiel weer schoon? Nu plakt ie gewoon. Het is erger geworden si d's ik regelmatig de handen moet desinfecteren....
Is er een goed professioneel spul voor?
tubs

Re: Plakkend stuur

Bericht door tubs »

ik denk dat er weinig aan te doen valt omdat je stuur waarschijnlijk poreus is geworden. De enige oplossing zou een nieuw stuur kunnen zijn tenzij iemand anders nog wat weet.
PeugeotParkingOnly

Bericht door PeugeotParkingOnly »

Het meest veilige is een leder-reiniger. Mocht je dat niet hebben dan kan je eens een interieur-reiniger gebruiken, die zijn vaak ook onschadelijk voor leer.

Kans bestaat inderdaad dat je stuur al is aangetast. Het hoge alcoholpercentage in desinfectiemiddelen is eigenlijk desastreus voor het interieur van je auto. Op een Duits forum heeft iemand zelfs zijn armsteun moeten vervangen omdat het beschadigd was door de alcohol. Dus altijd goed je handen "uitwaaien" of afnemen voordat je in de auto stapt.
Peugeot 3008 Allure | 1.6 180 | 2019

+ Amazonite Grijs
+ Full-LED | Pack Drive Assist | Connect NAV + DAB | Visiopack 1
+ Keyless Entry & gemotoriseerde achterklep | Chrome spiegelkappen
+ Claudia Leder | Panoramadak | Comfort stoelen met verwarming & massage | Focal
nec99
Beheerder

Bericht door nec99 »

Probeer dit maar eens Afbeelding
Peugeot 208 II 1.2 E-THP 100 pk GT-line, opties; korte antenne, glazen dak, navigatie,hoogglans wiel kapjes, dodehoek signalering, leer achteraf met stoelverwarming
Kleur Rouge Elixir, 5 deurs
Bouwjaar 04-2020
Eigenaar www.facebook.com/Peugeot-Meeting-827440380608156/
zrobb

Bericht door zrobb »

Dit had ik ook op mijn oude stuur. Leer was gewoon helemaal versleten en met milde schoonmaakmiddel begon het uiteindelijk lost te laten. Dit was na zeer voorzichtig met een leerborsteltje en leerreiniger overheen te zijn gegaan. Ik had hiervoor de kit van Gyeon Leather Cleaner Mild.
Enige oplossing was op zoek naar een nieuw stuur. Ik vond toevallig eentje van een 207 RC, die is iets dikker en ligt wat lekkerder in de hand. Zou ik zeker aanraden! Ik was toen ~70 euro kwijt voor het stuur en het inbouwen ervan kan je ook zelf doen als je een beetje handig bent. Het was iets van een half uurtje werk voor mij.
Hieronder voorbeeld van het stuur.
Afbeelding
Ik had het toen gekocht zonder airbag, die kan je zo overzetten van oude stuur. Let wel op dat je accu los hebt als je hiermee bezig gaat. Mocht je het zelf willen proberen kan ik je uitgebreider uitleggen wat je moet doen. Anders is het voor de dealer of garage een klusje van 10 minuten :D
106 Accent 1.1i (60 pk) 3 deurs in rood
207 XS 1.6 VTi (120 pk) 5 deurs in gris manitoba
Berniefluppie

Bericht door Berniefluppie »

Desinfecteren is ook bij mij hinderlijk en alles plakt, daarom ligt er nu een keuken handdoek in mijn wagen en ik veeg mijn handen exta droog na ontsmetten, ook de ontsmettings gel verschilt enorm het ene is dun als water het andere precies haargel

mijn ervaring is dat leer het best (veiligst) reinigt met lauw water en een soort van microvezel doek of microvezelhandschoen, produkten voor leer zijn vaak na meervoudig gebruik nadelig, een stuur mag dan ook weer niet glad worden natuurlijk.
Peugeot Quick Silver
107 red
2008 wit nacre
5008 allure artence grijs 1.2 pure tech s&s 130 pk Eat 6
Plaats reactie

Terug naar “Poetsen”