Hobby modelbouw diorama's

Voor alles wat je elders niet kwijt kan.
Plaats reactie
jerilo

Hobby modelbouw diorama's

Bericht door jerilo »

Misschien niet helemaal wat te maken heeft met Peugeot maar wel met auto's ;)

Buiten mijn eigen bedrijf heb ik ook al een aantal jaren een hobby en dat is modelbouw en diorama's maken.

Dit geeft mij enorm veel rust en vind het heel leuk om kleine voorstellingen te maken.

Hieronder een aantal van mijn projecten

Voor mijn vader heb ik dit project gemaakt. Het is mijn allereerste diorama in de schaal 1/72 (heel klein, en ga ik ook niet meer doen)
Het stelt de D-day landing voor op de stranden bij Normandië

Afbeelding
Afbeelding

Toen ben ik voor mij zelf deze gaan maken. Tijdens een wandeling kwam ik zo'n soort schuur tegen en dat bracht mij op deze voorstelling.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna heb ik deze gemaakt. Eigenlijk een vervolg op de schuur van hierboven maar nu vanuit de binnenkant gezien. En met licht effecten. Zo is er echt laslicht te zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Link naar youtube waarbij je de licht effecten kan zien https://youtu.be/6LmOQzz4fkk

Verder ben ik begonnen aan een foodtruck project op een Frans pleintje aan het water. Maar deze staat even op een zijspoor. Ook hier zit weer licht effecten in verwerkt.

Afbeelding

Link naar youtube waarbij je de licht effecten kan zien https://youtu.be/qPSWwAlEIqo

Nu ben ik bezig voor mijn broer. Die vroeg ook een WWII scene. Hij wilden graag John Steele hangend aan de kerktoren.
Het heeft even geduurd voordat ik het vorm had gegeven, ik zat ook aan bepaalde formaten vast omdat het in een kast komt te staan.
Maar hieronder alvast wat foto's van hoe het er nu bijstaat. Ben nog druk bezig met soldaten te schilderen.
Hij wilden veel soldaten, nou die krijgt hij ook. Ook met een paar effecten en grapjes erin verwerkt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als dan de foodtruck diorama klaar is heb ik alweer een volgend project in gedachten en waar ik al mee bezig ben geweest.
Het word een stukje snelweg uit de jaren 70 /80 waarbij er een oude 2CV word ingehaald door de oude politie Porsche van de Rijkspolitie met licht en geluid.
Hieronder alvast de 2CV met licht aan, deze is al zo goed als klaar.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben de komende tijd nog wel even bezig :D even lekker hoofdje leegmaken en ontspannen.

Hopelijk vinden jullie het leuk om dit soort projecten te volgen dan ga ik er uiteraard mee door om ze hier te posten.

Gr.
Jeroen
rick
Moderator

Re: Hobby modelbouw diorama's

Bericht door rick »

Gaaf, zien er super gedetaileerd uit!

Als je beloofd dat je meer Peugjes erin gaat verwerken mag je ons van je updates op de hoogte houden ;)
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Gaaf Jeroen.
Waar haal je de tijd vandaan!
Erg leuk
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
nec99
Beheerder

Bericht door nec99 »

prachtig vakwerk!
Peugeot 208 II 1.2 E-THP 100 pk GT-line, opties; korte antenne, glazen dak, navigatie,hoogglans wiel kapjes, dodehoek signalering, leer achteraf met stoelverwarming
Kleur Rouge Elixir, 5 deurs
Bouwjaar 04-2020
Eigenaar www.facebook.com/Peugeot-Meeting-827440380608156/
jerilo

Bericht door jerilo »

Bedankt voor de complimenten.

@rick: ik zal eens kijken of ik iets kan maken met pikes peak. Ik weet dat er in het verre verleden een Peugeot 405 in de pikes peak uitvoering is geweest. Maar de huidige 208 t16 zou natuurlijk ook gaaf zijn. Maar er is ook een 306 maxi en een 205 t16......... dat word moeilijk.
Ik ga er eens over nadenken.

@Peugeot-5008: ach daar maak ik tijd voor. Ik werk 2 avonden in de week tot 17.00 uur dan ben ik op tijd thuis en mijn vrouw heeft dan al lekker voor het eten gezorgd dus gelijk aanvallen. Dan heb je ook nog lekker wat tijd in de avond. Ik zorg er wel altijd voor dat ik om 20.30 uur weer beneden ben, maar dan heb ik er weer zeker 1,5 tot 2 uur hobbytijd op zitten.
En we zijn vanaf begin dit jaar voorlopig op zaterdag gesloten ivm de hoge corona besmettingen in onze regio. En daar door ook nagenoeg geen aanloop meer hadden hebben we besloten om tot nader bericht dicht te gaan.
Dus ook op zaterdagmiddag wil ik nog wel eens lekker gaan zitten om het hoofdje leeg te maken en op te laden voor de nieuwe week.
alfa33

Bericht door alfa33 »

Dat ziet er geweldig uit, pracht hobby om je in uit te leven.
Nu nog even een mooie Peugeot werkplaats maken klassiek of misschien wel hedendaags... lijkt me leuk ;)
Peugeot 2008II 1.2 130pk Allure EAT8 Rouge Elixir Drive Assist Plus
Auto historie:
AlfaSud 1.3s 1978, AlfaSud Sprint 1980, 2x Alfa Guillietta 1.6 1979/1981, 2x Alfa 33 1.3 1987/90,
Alfa 33 1.7 SW 1992, 3x Renault Scenic 1.6 16V 2000/05/07, Peugeot 2008 1.6/1.2 Allure 2014/16
Bart-Peugeot
Moderator

Bericht door Bart-Peugeot »

Leuk Jeroen.
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
jos208

Bericht door jos208 »

Erg gaaf, kan mij goed voorstellen dat e.e.a. therapeutisch voor je werkt :!:
Peugeot 308 GT 1.6e THP 205 Blue Magnetic, intussen Blanc Nacre
Ik voel mij iig lekkerder in een Peugeot :D
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”