PSA stopt met productie Dieselmotor

Voor alles wat je elders niet kwijt kan.
Plaats reactie
Griffe

PSA stopt met productie Dieselmotor

Bericht door Griffe »

Zag vd week ern artikel dat PSA-fabriek in Frankrijk deze zomer nog begint met het omvormen van de dieselmotor afdeling naar volledig elektrisch.
Ik kan het artikel zo even niet meer terug vinden.
Maar op NU.nl staat ook een dergelijk artikel.

https://www.nu.nl/auto/6087230/weer-een ... zicht.html

Kiter

Re: PSA stopt met productie Dieselmotor

Bericht door Kiter »

De linkse lobbyisten hebben gewonnen.
Zeker vanaf de EURO 6 norm waren de motoren heel schoon. Maar we MOETEN aan de elektrische auto :( :(

Hoe kom ik straks in Benidorm???
Nu reed ik heerlijk binnendoor en deed er altijd 3 dagen over.

We deden rustig aan en dieselden zo naar Spanje. Overnachtingen planden we via:
https://www.chambresdhoteswijzer.nl/

Misschien moet ik met een Tesla 8 overnachtingen gaan boeken heen en 8 terug. DAT wordt een lange vakantie :shock:
Bart-Peugeot
Moderator

Bericht door Bart-Peugeot »

Het is echt niet zo dramatisch reizen met een EV hoor.
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Bart-Peugeot schreef: 29 jan 2021, 00:46 Het is echt niet zo dramatisch reizen met een EV hoor.
Wel als je zoals Kiter aangeeft de “route touristique” neemt. Buiten de snelwegen om zijn de openbare oplaadpunten (nog zeer beperkt. Uiteraard wordt dit vanzelf meer en is de post van Kiter wellichr eennbeetje overtrokken qua tijd, maar dat het nu langer zou duren is dan zonder meer een feit. Maar grote kans dat dat in de toekomst weer anders wordt
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
rick
Moderator

Bericht door rick »

net zolang doorrijden met de diesel tot er Peugjes zijn op waterstof.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Griffe

Bericht door Griffe »

....overtrokken qua tijd, maar dat het nu langer zou duren is dan zonder meer een feit.
Inderdaad gaat het nu nog wel wat langer duren, zeker als je bedenkt dat je bij "de Pomp" maar beperkte oplaadpunten zijn, en je zal maar twee auto's voor je in de wachtrij hebben staan, (wat vorig jaar een vriend van me heeft meegemaakt,die dacht met 'n tesla 'n "snelle retour rit" te doen naar Zwitserland)
Dan sta je inclusief je eigen laadtijd gewoon 12uur stil...

]
Maar grote kans dat dat in de toekomst weer anders wordt
Ik denk zelfs heel snel, kijk maar eens naar de resultaten uit de diverse rally's, (DAKAR bijv.)
Er is zelfs 'n serieuze EV- world Championship ... Die resultaten liegen er niet om qua duur vd Accu.

Wel ben ik er mee eens dat uiteindelijk waterstof het gaat verliezen van de electrische aandrijving. ( Maar dat is mijn inziens meer vanwege commerciële belangen in de branche en overheden)
Zo'n strijd hebben we namelijk in de jaren tachtig ook gehad met de Videodragers..... Waar uiteindelijk het brakkige VHS erdoorheen werd gedrukt, terwijl het BETAMAX systeem van betere inventieve kwaliteit is. Zo dus ook met waterstof.

Dus doorrijden met een dieselmotor tot de waterstof auto betaalbaar is voor de gewone man, lijkt me een doorn in het oog worden.... Want die komt er niet!

Gr Griffe
Kiter

Bericht door Kiter »

Een mooie 308 diesel uit de lease heb je voor weinig.
Een mooie Tesla (of andere EV) zal ongetwijfeld vele malen meer kosten :(
Kiter

Bericht door Kiter »

Peugeot-5008 schreef: 29 jan 2021, 05:55
Bart-Peugeot schreef: 29 jan 2021, 00:46 Het is echt niet zo dramatisch reizen met een EV hoor.
Wel als je zoals Kiter aangeeft de “route touristique” neemt. Buiten de snelwegen om zijn de openbare oplaadpunten (nog zeer beperkt. Uiteraard wordt dit vanzelf meer en is de post van Kiter wellichr eennbeetje overtrokken qua tijd, maar dat het nu langer zou duren is dan zonder meer een feit. Maar grote kans dat dat in de toekomst weer anders wordt
Sorry, was misschien wat te negatief over het EV reizen, maar je moet ook wel geluk hebben onderweg hoor. :D

https://www.nu.nl/auto/5952375/met-de-e ... -plan.html
Terpi

Bericht door Terpi »

Plannen is alles, maar prima te doen.
Je neemt alleen wat vaker de toeristische route en je hebt wat meer tijd nodig bij een “tank beurt” maar ook dat is te overzien...het is dan immers vakantie.
En 8 overnachtingen is zwaar overdreven (maar dat weet je zelf ook wel).

Voor onze trip naar Oostenrijk hebben we welgeteld €12 heen en €35 terug betaald aan laad kosten. Dat doe jij me niet na met een ICE.
E2008 GT Première 2020, Bleu Vertigo, Cobra Suspension 30mm verlaagd
Ivo.S

Bericht door Ivo.S »

T is niet enkel het bereik, ik ben pro elektrische rijden maar met een caravan van 1700 kg kom je niet ver. Er zijn zondermeer maar weinig nieuwe auto's die dat nog trekken. Met de wensen minder uitstoot staat de trekkracht waar voor de auto's worden goedgekeurd behoorlijk onder druk. Ik heb behoorlijk moeten zoeken om mijn auto te vinden
Trotse bezitter van:
Peugeot 5008 GT 2.0 EAT8 Blue HDI 180pk + Pano schuif kanteldak, Pack City 2, Noir Perla Nera, Leder NAPPA Zwart
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”