van Zwienen wordt van Mossel

Voor alles wat je elders niet kwijt kan.
rick
Moderator

Re: Overnames dealers.

Bericht door rick »

heemskerk
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

KCC. Dramatisch. Dat is bij vanMossel mijn allergrootste ergernis.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
rick
Moderator

Bericht door rick »

lang leve de callcenters :twisted:

Rechtstreeks mailadres zien te scoren van de receptionist is het advies. Dat werkt toch wel het handigste.
(oké, het is iets onpersoonlijker, maar dat maak je wel weer goed bij het langs gaan tijdens de gemaakte afspraak)
En alle nummers opslaan als ze jou een keer bellen, maar als je die terug belt en ze nemen niet snel genoeg op kom je meest weer bij de (imo) klantonvriendelijke dames of een vreselijk keuze menu uit...

of het 06 nummer bellen van de vestigingsdirecteur, bij van Mossel staat die gewoon online.
Als we dat met zijn allen nu eens steeds gaan doen, ruimen ze dat KCC misschien op :D
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peugeot-5008
Beheerder

Goed idee.

Overigens het terugbellen naar het nummer waarmee gebeld wordt vanuit van vestiging Alkmaar werkt niet. Je wordt dan direct doorverbonden naar het KCC.

Stuur mij een PM
rick
Moderator

Bericht door rick »

...dan hebben ze daar al het centrale nummer ingesteld op alle nummers ongeacht het aantal keer overgaan :?

in Hillegom hebben ze een paar rinketjes de tijd om op te pakken
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peugeot-5008
Beheerder

Re: van Zwienen wordt van Mossel

Vanaf vandaag heb ik in ieder geval afscheid genomen van zowel mijn 3008II als van dealer van Mossel. (voorheen Van Zwienen Heerhugowaard Alkmaar Zaandam en Nefkens Heerhugowaard) Na het kopen bij hen van, 2x een 306, 2x een 206, 1x een 307, 1x een 407, 1x een 5008, 1x een 2008, 1x een 3008, 1x een 107, 3x een 208 houdt het voor mij op bij vanZwienen / Van Mossel. Na 21 jaar en 13 wagens daar gekocht te hebben sinds 1999 gaan we alleen nog voor de 208 naar van Mossel in Alkmaar (puur omdat de auto van vanMossel lease is).

Het klantencontactcenter (KCC) van van Mossel is een behoorlijke ergernis geworden (eigenlijk al vanaf dag 1 sinds de overname) en daarbij opgeteld het enorme verloop van mensen en de klantonvriendelijke behandeling bij de afdeling "verkoop" waren voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik heb het nu anderhalf jaar met lede ogen aangekeken en na meerdere ergernissen na 21 jaar en 13 auto's mijn handdoek spreekwoordelijk in de ring gegooid.

Op de jongens van de receptie Werkplaats na is het momenteel echt kommer en kwel in Alkmaar. Arjen, Theo en Germaine (Charmaine?) doen echt prima werk achter de balie, maar de afdeling verkoop én het management hebben niet echt bijgedragen aan het gevoel om geen nummer te worden. Bij vanZwienen liep al jarenlang hetzelfde team in de rondte, spijkerbroekje aan, met jasje eroverheen, niks geen stropdassen etc. Daar was je gewoon "Niels" en niet Klantnummer 999. In anderhalf jaar tijd zijn ze in Alkmaar twee vestigingsdirecteuren verder (die allen het concern met gierende bandjes hebben verlaten, 1 was notabene directeur Citroën (Jochen Visser)), zijn de prima verkopers Paul, Dave, Niels, en Ben ingeruild door "statige" en "arrogante" mannen (en vrouwen) in pak met stropdas, die het "wel ff gaan doen". Tel daarbij op de totale onbehulpzaamheid bij de zoektocht naar mijn laatste nieuwe wagen van het huidige verkoopteam (van opdringerig meerdere malen tot irritant aan toe aandacht vragen, maar mij helpen met mijn Leasecontract mij zelf uit laten zoeken met een niet bestaand mailadres en een antwoord van verkoop ik kom er niet doorheen bel zelf maar even) en het besluit om verder te kijken dan vanMossel Alkmaar was genomen en in die zoektocht terecht gekomen bij dealer Tineke Groet aan de WittePaal in Schagen.

En vanaf minuut 1 voelde ik me daar zeer welkom, ben ik echt top te woord gestaan (zowel voor als na de handtekening onder de wagen) door iemand in gewoon een spijkerbroek en een jasje zonder stropdas (Hulde aan Arjan Groet!) en heb ik vanmorgen de nieuwe wagen in ontvangst mogen nemen, voor ook nog eens een prijs waar vanMossel niet eens enigszins bij in de buurt zou kunnen komen. Ik voelde mij weer echt klant!

WinWin voor mij in ieder geval. Het is 10 minuten verder rijden, maar dat is het mij meer dan waard.
Ik zou mensen in Noord-Holland van boven het kanaal willen aanraden: neem eens de moeite om door te rijden naar Schagen voor een nieuwe wagen!

Stuur mij een PM
Gilletti

Bericht door Gilletti »

Heel duidelijk en zeer herkenbaar verwoord.
Zelf heb ik door de slechte ervaringen bij Van Mossel na mijn 3008-II helemaal geen nieuwe auto meer genomen.
Ik haal mijn plezier wel uit de oudjes. Sterker nog, ook Peu NL heeft me teleurgesteld, dus ik rijd dagelijks nu wat anders.

Veel plezier met de nieuwe wagen.
403 berline 1961, 404 automatique 1969, 406 break 2002, 206 Forever 2007 en wat Duitsachtigs
Peugeot-5008
Beheerder

Dacht dat jij een BMW had genomen uit 2012 ofzo.
Jij had je auto toch bij PGH vandaan?

Stuur mij een PM
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

En doe je nu ook al 1 van je oudjes de deur uit Gilletti, of heb je niet een 605 te koop staan?
Groet Peter
Bart-Peugeot
Moderator

Bericht door Bart-Peugeot »

Doornekamp33 schreef:Gilletti, of heb je niet een 605 te koop staan?
Jazeker!
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
Gilletti

Bericht door Gilletti »

PGH was ik zeer tevreden over. Tot ‘mijn’ rayon overgenomen werd door Van Mossel.
Ik ben overigens nog steeds graag klant van Lammers in Mijdrecht, ook nu ze als algemene garage zijn verder gegaan.

De Fünfer is door omstandigheden ook alweer weg.

De 605 staat inderdaad te koop.
Beetje veranderen is ook onderdeel van de hobby.
403 berline 1961, 404 automatique 1969, 406 break 2002, 206 Forever 2007 en wat Duitsachtigs
Peugeot-5008
Beheerder

Mag ik vragen waar jij tegenaan liep bij vanMossel?

Stuur mij een PM
Gilletti

Bericht door Gilletti »

Tuurlijk mag dat.
Het kcc dat berichten naar de vestiging niet doorgaf, of een vestiging die niets meer van zich liet horen. Meerdere keren gebeurd.

Verder een zeer onverschillige en ongeïnteresseerde verkoop die mij op geen enkele manier liet blijken als klant te waarderen en ook niet eens de moeite nam om me aan een volgende auto te helpen.

Ik ken de nieuwe eigenaar van mijn 3008 toevallig en ze hebben hem zelfs nog een trekhaak geprobeerd aan te smeren terwijl deze er al op zat.

Nou dan ben ik weg.
Peugeot-5008
Beheerder

Ik snap hem helemaal.

Uit bedrijfs economisch oogpunt begrijp ik dat Peugeot over wil naar een paar grote landelijke spelers, maar voor de klant wordt het er niet beter op. De kleine dealers met maar een handjevol vestigingen zijn een steeds groter uitstervend ras geworden. Helaas voor de consument een slechte ontwikkeling

Stuur mij een PM
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Consumentenmarkt word steeds kleiner, veel stappen over op prive lease dus is de gewone consument niet zo belangrijk meer.

Slechte ontwikkeling, kijk naar de twee grote spelers die het veld hebben verlaten in het verleden, Koops en Kroymans, sloeg een aardig gat in de verkooppunten van de gevoerde merken.
Groet Peter
cortrans01

Bericht door cortrans01 »

Als werknemer bij van Mossel (chauffeur auto transport) doet het mij pijn om al deze negatieve berichten te lezen.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook veel "dingen" herken.
Kijk, dan Niels problemen heeft met mensen met stropdassen, is iets persoonlijks.
Binnen de van Mossel groep vinden ze de uitstraling naar de klant toe belangrijk, vandaar dat alle verkopers in het pak moeten zijn, niets mis mee.
Helaas zie ik, zeker ook mede de corona crisis, dat er bezuinigd moest worden (minder werk is minder inkomsten), dat er op verkeerde zaken bezuinigd is, in mijn ogen.
Bij veel filialen is de poetser bijvoorbeeld weg bezuinigd, en moeten de monteurs zelf een auto verkoop klaar maken, en ja, dat zie je soms in de afgeleverde auto's terug, omdat ook poetsen een vak apart is
Ook in mijn 3008 die ik net gekocht heb bij hun. Klagen heeft absoluut resultaat gehad, maar zou niet nodig moeten zijn.
Bij mijn auto is dit zeker na tevredenheid door filiaal Hillegom alsnog opgelost. Het kan dus wel.
Laten we ook niet vergeten dat hoe groter het bedrijf, hoe meer auto's er de deur uit gaan, hoe vaker er "iets" mis kan gaan.
Van Mossel is met dik 100 filialen en 26 merken in Nederland het grootste automobiel bedrijf en in België op dit moment de nummer 3 met op dit moment een personeels bestand van dik 3400 medewerkers.
Maar elke ontevreden klant is er in mijn ogen 1 te veel, zeker in deze tijd.
Gelukkig verkopen ze wel hele fijne auto's :D
Een klein bedrijf heeft meestal wel iets meer tijd voor een klant omdat ze er meer tijd voor hebben, en dat zou een groot bedrijf als van Mossel ook meer moeten nemen......
Gr. Cor
3008-II Allure Blue Magnetic, 1.6 E-THP (165 pk), AET 6, alarm, Keyless entry en start, Peugeot Connectie Nav. Incl. DAB+, Draadloze telefoonlader, Mirror Screen, afneembare trekhaak, verwarmbare voorruit, Visoppark 2
www.beroepschaffeurs.com
Peugeot-5008
Beheerder

Hi Cor,

Bedankt voor je reactie. Uiteraard wordt een klacht opgelost als je het meldt, dat moet voor iedere klant gelden maar zeker voor een werknemer ;) (die toch snel een streepje voor heeft). Mijn ervaringen zijn overigens voor 1 april 2020. Grofweg dus (ver) voor de Corona crisis.

Voor wat betreft de stropdassen en pakken. Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt in deze. Ik heb absoluut geen hekel
aan mensen in pakken en stropdassen (draag ze zelf ook), ik bedoel er meer mee te zeggen dat (onder andere ) daarmee het familiaire verdwijnt en dat is een proces waar ik als klant veel moeite mee heb. Dat gebeurd door heel veel oorzaken en dit is er slechts 1 onderdeel van. Ik vind dat als je je wilt onderscheiden naar de klant toe, dat je dat moet doen door kennis en kunde die je hebt en deelt met de consument en niet door jezelf een pak aan te meten. Als klant krijg je nu het gevoel, door alle procesveranderingen, dat je te maken hebt van een overgang van “Meneer X”, naar “(klant)Nummer 12912”
Daar is het statige pak slechts een klein onderdeel van.
Het ontzettend stugge en logge KCC is een veel grote boosdoener in deze. Van als je belt “Met Niels mag ik John of Arjan even” tot het doorlopen van je volledige NAW en RDW gegevens totdat je bij gods gratie een keer doorverbonden wordt.

Over kennis en kunde: Door het grote verloop bij vanMossel Alkmaar (Sinds de overname de 3e vestigingsdirecteur, receptie anders en bij afdeling verkoop is op 1 na iedereen vertrokken )en wat blijft zitten daarvan had je gehoopt dat ze vertrokken waren), ontbreekt die kennis en kunde van het merk nogal eens. Ook al is dat wellicht iemand uit een andere vestiging. Om een voorbeeld te noemen: De kennis van de MultiMediaSystemen die nu in de wagen zitten zijn echt zwaar onder de maat. Men denkt alle problemen wel “met een firmware updatetje” op te lossen. Helaas. Zo simpel werkt het niet.

Overigens bovenstaande geldt lang niet voor iedereen bij vestiging Alkmaar. Arjan en Theo doen puik werk en ook in de werkplaats loopt nog wel wat ouds rond met veel kennis, Arjen helpt echt altijd reuze! Complimenten aan hem! Zo is het bijvoorbeeld erg jammer dat John is vertrokken (ik meen naar Heemskerk)
Aan de andere kant zie ik dat de werkplaats onder vanMossel vele malen leger is dan onder vanZwienen, waar vaak nog makkelijk even dingen tussendoor gedaan konden worden...

Tel daarbij op dat ik in mijn zoektocht naar mijn nieuwe wagen nou niet echt bepaald behulpzaam ben geholpen door de afdeling verkoop van vestiging Alkmaar
“Belt u zelf maar even naar Peugeot Lease”, wij komen er niet doorheen. Of “ik kom er bij u op terug, ik bel u maandag”, (en het telefoontje moet nu nog steeds plaats vinden). Toppunt was dan nog dat een van de verkoopsters (die nota bene 10 huizen verder bij mij in de straat woont) mij echt benaderde alsof ik een totaal nieuwe klant was, en tot in den treure maar bleef zeuren of ik echt geen vragen had (ik kwam alleen maar even snel kijken naar de nieuwe 2008, hoenhoog die stond en de ruimte in de koffer en dat ook uitgelegd) en toen ben ik naar Schagen gereden. Prima geholpen, zoals ik gewend was bij met name Paul Korver en later Dave van Zwienen in Alkmaar en de 5008 was een feit.

Uiteraard ben ik zelf niet de makkelijkste consument, maar bij een dealer waar ik al 20 jaar kom verwacht ik op meerdere vlakken toch wel een iets andere benadering, wat je bij een familiebedrijf veel meer tegenkomt als bij een grote keten. (En nee. Ik ben niet op zoek naar een speciale behandeling, ik zoek enkel de behandeling van een gewaardeerd en gerespecteerd klant die al 20 jaar over de vloer komten daar gemiddeld 1x/jaar een nieuwe wagen koopt.

De 208 is overigens wel gewoon nog in onderhoud in Alkmaar. Puur omdat het een leasewagen is.

Stuur mij een PM
cortrans01

van Zwienen wordt van Mossel

Bedankt voor je heldere uitleg Niels. Ik herken inderdaad zat punten uit je betoog.
Iedere klant hoort als een klant geholpen te worden.
Ik heb die 3008 ook als klant gekocht hè, ook al kreeg ik personeelskorting.
En ja het bellen naar een filiaal, en dan door een callcenter geholpen te worden die je dan weer doorverbind naar het filiaal is inderdaad een storende factor en tijdrovend.
En dat het concern veel (kostbare) steken laat vallen heb ik ook ondervonden.
De 3008 was ingeruild in Heemskerk (bij mij om de hoek praktisch), en ik deed online een offerte met inruiling van mijn 2008 op zondag. Kreeg de mededeling dat ik maandag teruggebeld zou worden door een verkoper om de offerte nader toe te lichten.
Je raad het al, ik moet nu nog gebeld worden.
Ook dit kost potentiële klanten.
Ook hier heb ik uiteraard melding van gemaakt.
Gr. Cor
3008-II Allure Blue Magnetic, 1.6 E-THP (165 pk), AET 6, alarm, Keyless entry en start, Peugeot Connectie Nav. Incl. DAB+, Draadloze telefoonlader, Mirror Screen, afneembare trekhaak, verwarmbare voorruit, Visoppark 2
www.beroepschaffeurs.com
Peugeot-5008
Beheerder

Dat is het ook he. Afspraken nakomen.
Wij kwamen voor de 208 af op een “vanmossel” aanbieding op de website van vanMossel zelf. Daar contectformulier ingevuld met als vestiging Alkmaar. Nooit wat van gehoord.
Langsggegaan. Ze wisten van geen aanbieding af in de vestiging.
Uitgezocht. Bleek een “foutje” te zijn. Voor die prijs kon het leveren niet. Toch mijn zin een beetje doorgedreven en uiteindelijk gelukt. Het argument, als het foutje is haal het dan van de website af heeft zeker geholpen, aangezien het een maand later nog steeds op de site stond.....
Mijn vriendin rijdt nu wél lekker goedkoop een 208 in de lease. Dat dan weer wel.

Succes bij vanMossel Cor. En deel mijn bevindingen in Alkmaar zou ik zeggen ;)

Stuur mij een PM
cortrans01

Doe ik zeker Niels, we moeten allemaal leren van onze fouten.
Gr. Cor
www.beroepschaffeurs.com
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”