Apple CarPlay

Voor alles wat aan de binnenkant
Plaats reactie
EPE

Apple CarPlay

Bericht door EPE »

Allen,

Mijn vriendin heeft sinds vorige week een Peugeot 108 bj eind 2018 gekocht en dacht dat deze Apple CarPlay zou hebben wat nu blijkt niet het geval is.
De auto heeft wel het kleuren scherm met navigatie en Voice knop maar bij instellingen-> telefoon is enkel mirror link mogelijk.
De DS dealer waar de auto gekocht is vertelde dat de Peugeots 108 (en C1 en Aigo) geen CarPlay hebben, wat onjuist is.
De Peugeot dealer geeft aan dat er infotainment systemen met en zonder CarPlay zijn geleverd en dat dit een hardware matig issue is en dat ook alleen iPhone 5 en 6 werken met CarPlay. Dit laatste lijkt mij ook vreemd omdat 5/6 al weer een tijdje uit de roulatie is.

Nu ben ik benieuwd naar wat de dealer zegt wel juist is.
Hebben jullie Apple CarPlay en zo ja, werkt dit alleen op 5 en 6?
Weten jullie misschien of dit niet een hardwarematig maar software matig probleem is? en als het wel hardware matig is, is dit niet later in te bouwen?

Alvast bedankt voor de hulp.
Peugeot-5008
Beheerder

Re: Apple CarPlay

Bericht door Peugeot-5008 »

Puur hardware. Carplay is geen software foefje.
En werkt vanaf de 6 meen ik.

Overigens Leuk dat je ons hebt gevonden. Zou je de forumregels ook nog even willen volgen en je voor willen stellen op de daarvoor bestemde plaats? Vertel daar, naast iets over jezelf, ook iets over je wagen (uitvoering, motorisatie, luxeniveau). Dat helpt bij het beantwoorden van vragen, nu en in de toekomst. Dank je wel alvast.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
nec99
Beheerder

Re: Apple CarPlay

Bericht door nec99 »

Als je af-fabriek navigatie hebt dan vervalt de Apple Carplay!
Peugeot 208 II 1.2 E-THP 100 pk GT-line, opties; korte antenne, glazen dak, navigatie,hoogglans wiel kapjes, dodehoek signalering, leer achteraf met stoelverwarming
Kleur Rouge Elixir, 5 deurs
Bouwjaar 04-2020
Eigenaar www.facebook.com/Peugeot-Meeting-827440380608156/
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (108)”