lichtmetalen velgen

Voor alles wat aan de buitenkant zit
Plaats reactie
Ouwekaas

lichtmetalen velgen

Bericht door Ouwekaas »

Goedendag

Sinds 2 maanden in bezit van 108 2015 en net zoals mijn vorige auto wil ik graag 15 INCH lichtmetalen velgen er onder hebben

Het huidige aanbod voor een 108 bij de Peugeot beperkt zich tot de Thorren velg of de Ligne S velg waar ik niet echt warm van wordt.

Uiteraard op de bekende sites gekeken en wel wat gevonden waarvan ik dacht dat kan wel wat worden ,steekmaat en ET waarde komen overeen naafdiameter verschilt wel wat

Echter zijn het haast allemaal 6 J velgen met 195-50 -15 banden . Standaard wordt de 108 geleverd(dacht ik) met 4.5 j velgen en 165 brede banden.

Dus de vraag is kan ik deze 6 j velgen probleemloos monteren op de 108 of gaat er een en ander ergens aanlopen .

Overigens denk ik dat 16 inch velgen iets te veel gevraagd is jammer want daarvan heb ik op Tsjechische Site wel wat knappe velgen gezien

Kan er iemand hierover mijn wat advies geven en Oja mocht er nog ergens een velgen site zijn die er uitspringt hou ik me aanbevolen

dank voor het lezen

groet Cornelis
Peugeot-5008
Beheerder

Re: lichtmetalen velgen

Bericht door Peugeot-5008 »

Het verwchil tussen 4,5J en 6J is bijna 2cm per kant verschil. Dat kan wel eens problemen geven, afhankelijk van de ET waarde. Maar als de ET dit corrigeert, dan loopt de band aan de buitenkant wel erg veel nar buiten...
En of dat zo mooi is.
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
Ouwekaas

Bericht door Ouwekaas »

Oke duidelijk verhaal

6j gaat het dus niet worden, met deze info gaan we weer verder zoeken naar wat moois.

bedankt voor je reactie top.
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

6j past makkelijk op de 108, ET van 35 of 40 en je hebt een mooi passend en vullend setje er omheen.
Ik heb alleen niet voor de 195 band gekozen maar voor 185 breed.
En 16 inch kan er ook onder band word alleen wat platter de ronding blijft hetzelfde, zelfs 17 inch zou nog mogelijk zijn.
Groet Peter
Ouwekaas

Bericht door Ouwekaas »

Ook u dank voor de reactie

een passend en vullend setje is wat ik zoek dus ja jouw antwoord past wel in mijn straatje :lol: :lol:

met deze antwoorden is het misschien wel gewoon tijd om eens bij wat velgenwinkels te gaan kijken

Wordt vervolgd

Groet Cornelis
BertP

Bericht door BertP »

De naafdiameter is vrij belangrijk bij velgen. Hiermee wordt de velg gecentreerd op de wielnaaf zodat deze mooi in het midden zit. Als het naafgat groter is wordt de velg "gecentreerd" met de wielbouten en hier zit altijd wat speling in. Als een wiel niet gecentreerd gemonteerd is op de naaf kun je zelf wel bedenken wat dat doet als je 100 km/u rijdt. Dan trillen de vullingen uit je kiezen.

Ik zou je daarom willen adviseren om velgen te zoeken die qua naafdiameter exact overeenkomen met het origineel.
PEUGEOT 407 | XS Pack | 2.0 16v 136pk | bj. 2005
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: afneembare trekhaak, chromen grillstrips en dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet
Doornekamp33

Nooit gehoord van centreerringen, deze worden passend voor de auto meegeleverd.
Dus daar hoef je alleen bij montage op te letten.
Groet Peter
Ouwekaas

Bericht door Ouwekaas »

goedendag

Heeft even geduurd maar uiteindelijk toch geslaagd
Helaas zijn er niet zo veel OEM velgen verkrijgbaar voor de 108 dus maar op zoek gegaan in de bekende velgensites
Uiteindelijk toch wel iets moois gevonden althans dat vind ik :lol: . Het zijn Borbets Anthracite BL 4 velgen 15 inch met Continental euro 6 in de maat 185/55hr 15 geworden.
Dank aan ieder voor de op en aanmerkingen m.b.t. tot deze keuze

velf.jpg
108.jpg
Groet Cornelis
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Doornekamp33

Kijk, dat staat er netjes bij.
Groet Peter
rick
Moderator

Bericht door rick »

Zekers een leuk wieltje.
Goede keuze
308cc Feline 156