Kleine technische vragen (olie, koppeling, bandenspanning)

Voor alle techniek die niet onder de motorkap zit
Plaats reactie
VicP108

Kleine technische vragen (olie, koppeling, bandenspanning)

Bericht door VicP108 »

Beste allen,

Ca. 2 maanden rijd ik nu met een 108 uit 2019 met 1.0 benzine-motor. Heb hier een paar technische vragen over:

- heeft dit model inmiddels een zelfstellende koppeling, of dient dit bij de onderhoudsbeurten alsnog manueel te gebeuren?

- in het boekje dat er bij zit, kan ik wel de hoeveelheid liters zien, maar niet welke viscositeit de motor-olie dient te hebben. Wie weet raad?

- het bandenspannings-controlelampje blijft branden, ook na correctie(s). Doe er koud rondom nu 2.2 bar in. Dient dit lampje te worden gereset? En zo ja, kan ik dit zelf (in een menu bijv.)?

Bedankt alvast voor het meedenken!
RadioTechniman

Re: Kleine technische vragen (olie, koppeling, bandenspanning)

Bericht door RadioTechniman »

1) Moet nog steeds handmatig gesteld worden. Is wel een hangend pedaal geworden, dus vrije slag controleer je door het pedaal op te tillen. Stellen gaat hetzelfde als bij de 107.

2) Hoort Total 5W30 olie in. Bij voorkeur Total Quartz Ineo ECS. Specificatie PSA B71 2296

3) Bandenspanning reset doe je na het oppompen. Knopje zit in handschoenenkastje linksbovenin. Contact aan of lopende motor en stil staan. Knopje ingedrukt houden en wachten tot ie 1x knippert, dan loslaten en dan knippert het lampje nog tweemaal (dus driemaal in totaal). Daarna is de reset uitgevoerd.

Groetjes!
307 SW Premium 2007 Gris Fer 1.6 16V - 290k km and counting!

Voor alle radio/navigatie/telefoon problemen of updates kun je bij mij terecht!
VicP108

Re: Kleine technische vragen (olie, koppeling, bandenspanning)

Bericht door VicP108 »

Hartelijk dank, RadioTechniman!

Alles is goed gelukt! Top.
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (108)”