Androidradio/boordcomputer

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Plaats reactie
Patrick56

Androidradio/boordcomputer

Bericht door Patrick56 »

Hallo ,Met patrick
Ik heb een vraagje wat betreft samenwerking android radio /boordcomputer. Ik heb een Peugeot 207 hatcback uit 2006 .Daarin heb ik een head unit van HANNOX Android 10 gebouwd. Werkt prima .Ook heb ik het originele boordcomputerscherm van de 207 op plaats waar eerst de radio zat geplaats
De samenwerking gaat prima op een ding na. Ik kan niet in het menu van de boordcomputer. De meldingen komen netjes op het orginele scherm, als ik de knop op de hendel voor de ruitenwisser duw krijg ik zowel op de android als op het originele boordcomputerscherm het verbruik, zoveel km te rijden ,enzovoort te zien zien...prima.
In android 8.0 is een app, control settings, maar die werkt niet op android 10.Ik heb in de canbus een ander type geselecteerd maar de 307 doet in mijn geval het beste. Nu heb ik via youtube contact met Adrian dragan. Die gaf aan dat ik een andere canbus decoder nodig heb, namelijk de :
p/s:psa-rz-01.Ik heb nu de: p/s:psa-rz-65 wat eigenlijk voor alle modellen staat maar de 207 staat er niet in. Ik heb dus die ander al besteld,
maar mijn vraag is zie ik iets over het hoofd ? Of is het toch de canbus decoder. Alles werk perfect maar ik kan niet in het menu van de boordcomputer. Ook niet door de bovenste en onderste knop van de hendel voor de radio samen in te duwen waardoor je normaal ook in het menu komt.
Ik ben toch benieuwd

Alvast hartelijke dank voor de eventuele reacties

Groeten Patrick
Rick
Moderator

Re: Androidradio/boordcomputer

Bericht door Rick »

Enige wat de interface/decoder doet is het signaal van een toets combinatie op de stuurhendel omzetten naar een signaal waarvan de auto denkt dat het het knopje is waarmee je via de oude RD4 het menu in kwam.

Als de decoder die je nu hebt net niet het juiste signaal doorzet, dan kan de rest wel allemaal werken, maar kom je niet in het menu.
Mogelijk doet de 01 wel het juiste signaal geven met de twee knoppen die je nu indrukt.

Of je gebruikt voor deze decoder een verkeerde toets(combi)

Lang indrukken van de knop op de kopse kant van de stuurhendel is/was bij sommige decoders ook een manier om in het menu te komen.

p.s. wil je nog een even voorstellen topic aanmaken in de daarvoor bestemde rubriek?
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Patrick56

Bericht door Patrick56 »

Dank je Rick. Ik ga dat nog even proberen dat langer indrukken en anders wachten we ff de nieuw decoder af.
ik zal ook meteen even een voortstel topic aanmaken. Had ik over het hoofd gezien.
Bart-Peugeot

Bericht door Bart-Peugeot »

Adrian is de goeroe op dit gebied. Dus ik verwacht dat hij het bij het rechte eind heeft.

Overigens las ik op het 307forum iets soortgelijks, ook daar loste een andere uitgebreidere canbus module een connectie probleem op.
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
Patrick56

Bericht door Patrick56 »

Klopt Bart . Adrian heeft interessante filmpjes op youtube. En neemt ook de tijd om te antwoorden zoals hier. Heel fijn.
Heb de nieuwe canbus decoder binnen, maar dat wordt helaas het weekend i.v.m tijdgebrek. IK laat het hier weten of het de oplossing is.
Patrick56

Bericht door Patrick56 »

Helaas is het met de nieuwe canbus decoder ook niet opgelost. Ik krijg wel op het boordcomputerscherm te zien cd speler en tracks.
Maar de tijd en datum blijft knipperen. De rest werkt wel.
De canbus decoder op verschillen settings gezet raise,raise special.
Alleen bij intelling raise staat Peugeot 207 niet. Ik heb m nu op peugeot 307 staan.
Wel bij canbus instelling simple soft, maar dan mist hij het een en ander.
Conclusie.....nog even puzzelen.
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (207)”